۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

مترجم: الهه کاشی
 
آیا همیشه محیط های آموزشی باید طبق اصول و به صورت رسمی و کلاسیک، با یک سری میز و صندلی طراحی شود؟
کودکان با توجه به سنشان کنجکاوی ها و شیطنت هایی دارند که اگر قرار باشد در یک محیط آموزشی رسمی قرار گیرند، حس خوشایندی نخواهند داشت و این گونه می پندارند که در یک فضا محبوس شده اند. در واقع محیط آموزشی که برای کودکان طراحی می شود باید پاسخگوی نیازشان باشد و در کنار یادگیری نوعی سرگرمی نیز برایشان فراهم آید، تا به فضا وابسته شوند. در ادامه با آرل همراه باشید...
مترجم: مهرداد نجیب زاده
آمفی تئاتر جزء فضاهایی به شمار می رود که ضوابط و شرایط طراحی خاصی را می طلبد. اما غیر از ضوایط طراحی، مکانی که می خواهیم برای آن آمفی تئاتر یا سالن همایش طراحی کنیم متفاوت است. طرح فوق مکانی برای همایش و نمایش های کوچک یک مدرسه ابتدایی می باشد. به دلیل جابجایی فضاهای کاربری درون مدرسه، قسمتی از حال و کریدر برای طراحی آمفی تئاتر در نظر گرفته شده است. 
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
معماری: ZAS Architects
موقعیت: Canada،Ontario،Toronto
دانشگاه مهندسی فوق در سال 2016، در کانادا و با مساحت 15800 متر مربع، به تبعیت از معماری مدرن طراحی شده است. این دانشکده، مرکزی برای کارآفرینی، همکاری، خلاقیت، ارائه تسهیلات با هدف پیشبرد آموزش مهندسی بوده و با سازماندهی فضاهای مورد نیاز، محیط یادگیری مناسبی برای دانشجویان فراهم آمده است. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...

تحریریه معماری آرل
تاکاهارو تزوکا در سال 2007 مهد کودکی را طراحی می کند که لقب برترین معماری مهدکودک در جهان را می گیرد. با یکدیگر فیلمی در ارتباط با نوع طراحی این مهدکودک متفاوت و نحوه برخورد کودکان با این معماری را مشاهده می کنیم. در ادامه با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
معماری: برنارد چومی
موقعیت: فلوریدا
سال: 1999-2003
دانشکده معماری که به عنوان بستری برای توسعه فرهنگی شناخته می شود در بزرگ ترین شهر جنوب شرقی ایالات متحده آمریکا واقع شده است. این مدرسه نوپای معماری به عنوان مدرسه ای که دانشجویان از نواحی مختلف به آن می آیند توصیف می شود. در ادامه با آرل همراه باشید...
گردآورنده: الهه کاشی
معمارانی که برای کودکان طراحی می کنند نیاز دارند جهت فهم و درک سیمای محیطی که برای کودکان صمیمانه است، اطلاعاتی داشته باشند. بسیاری از مخالفان این پروژه معتقدند که طرح های مختلف اغلب اتاق ها که ارتفاع غیر طبیعی دارند و تنها از راهروهای بیرونی قابل دسترس هستند، که برای بچه ها مناسب نیست و به ویژه هنگام درس نامناسب است. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
گردآورنده: الهه کاشی
موقعیت زمین واقع در یک خیابان مسکونی، مدرسه را به صورت یک آپارتمان بزرگ مطرح می کند و طرح تکه تکه بهم فشرده ای را نمایش می دهد. "خانه" به عنوان هدف معماری مدرسه نمایش طرحی است که باید موثر و به سادگی برای بچه ها قابل تشخیص باشد. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
این ساختمان که مختص یک مدرسه معماری جدید در نزدیکی پاریس است دو مساله را مطرح می کند. اولی درباره ی سمت و سویی آموزش در دهه آینده پس از طراحی می باشد و دومین مساله جذابیتی است که قرارگیری یک دانشکده در بافت متراکم اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی یک مرکزیت شهری می تواند داشته باشد. 
در این طرح که در دو فاز ساخته شده، تمامی عملکرد های برنامه ریزی شده، پیرامون یک فضای خطی بزرگ به ابعاد 20 در 100 متر سازمان یافته اند و تحت تاثیر عملکردهای پیرامونی فعال و پویا می شوند. در ادامه با آرل همراه باشید...
مترجم: الهه کاشی
معماری: WAU Design
موقعیت: Xingxiang, Shanxi, China
سال: 2014
استودیو معماری WAU، در چین مدرسه ای طراحی کرده است که حجم آن متشکل از 6 بخش است و در هم ادغام شده اند. طراح با ایجاد سقف های شیبدار برای این مجموعه، فضاهای باز مناسبی برای بازیگوشی کودکان و البته ارتباطی بین بخش های مختلف، فراهم نموده است. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
گروه معماری Chartier-Dalix architects یک مجموعه بینظیر و چندمنظوره شامل دبستان و سالن ورزشی با زیربنای 6590 مترمربع  را در منطه بولونبه در حومه شهر پاریس طراحی کرده اند که به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد. نکته قابل توجه در طراحی این مجموعه، ادغام فضای سبز و محیط آموزشی می باشد و با ایجاد یک اکوسیستم مدرن در منطقه علاوه بر فواید زیست  محیطی، چشم انداز و نمای زیبایی برای ساختمان های اطراف به نمایش خواهد گذاشت. در ادامه با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
مرکز آموزشی vagelos یک ساختمان آموزشی پزشکی برای دانشجویان کارشناسی ارشد در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک است. این ساختمان 100.000 فوت مربعی در 14 طبقه به شکل یک برج شیشه ای طراحی شده است که شامل طیف وسیعی از کلاس های درس و فضاهای آموزشی و یک مرکز شبیه سازی است. در ادامه با آرل هرماه باشید...
تحریریه معماری آرل
معماری: MAD Architects
موقعیت: Aichi Prefecture, Japan
سال: 2016
استودیو معماری MAD نخستین طراحی خود را در ژاپن به تازگی به اتمام رسانده است. این پروژه مدرسه ای است که منظره ای رو به مزارع برنج و کوه های شهر آیچی دارد. طراح Yansong، این گونه کانسپت و ایده اصلی طراحی خود را بیان می کند: "من فکر می کنم این مهم است که یک فضای ساده در داخل این مهد کودک و یا این مدرسه به وجود بیاوریم. بنابراین به جای ساخت یک ساختمان با نام تجاری جدید، ما تصمیم گرفتیم تا ساختار های چوبی قدیمی را به عنوان روح  فضا نگه داریم و در اطراف آن به ساخت و ساز بپردازیم. سازه های چوبی جدید با سازه های چوبی باقی مانده از خانه قدیمی که هم اکنون بازسازی شده است، فضاهای شفافی را ایجاد کرده اند که محیط های آموزشی به خوبی در آن ها جایگزین شده اند. فرم و هندسه ساختمان به نحوی است که فضاهای پویایی را برای کودکان ایجاد می کند و با نورگیر های مناسب در فضاهای گوناگون نور داخلی از طریق نور طبیعی تامین می شود. 
مترجم: الهه کاشی
طراحی مدارس کودکان به نوعی دارای چالش ها و پیچیدگی های خاصی است، چرا که بهتر است طراحی فضا به گونه ای باشد تا کودکان را تشویق به آموزش نماید. همچنین با توجه به بازیگوشی های نسل جدید کودکان، مراکز آمورشی باید در تعامل با روحیات آن ها طراحی گردد. این مدرسه در Bogota از دکوراسیون داخلی خلاقانه و منحصر به فردی برخوردار است که در ادامه به آن اشاره می کنیم. با آرل همراه باشید...
مجموع ۱۱۲ رکورد - در ۹ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir