۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

معماری آرل
تاریخ دوشنبه , ۱۳۹۴/۰۲/۲۸ ۱۲:۵۰

عکاسی و معماری ، عکاسی و شبیه سازی ، عکاسی در شبیه سازی معماری
 
در یک ورژن از تست ، من تنظیمات Irradiance map را بالا بردم . کمک کرد که فضا بهتر بشه و سابدیوها کروی تر شدند اما هنوز گوشه ها پنجره خش وجود داره . زمان رندر به شکل وقیحانه ای به چهار ساعت و نیم رسید . یک راه حل این بود که از پرتال های اسکای لایت استفاده کنم اما حتی اون هم در سرعت رندر تاثیر گذار نبود .همچنین vray می تواند به صورت unbiased تنظیم شود ، شما باید هر دو موتور GI را روی Light cash بگذارید ، سابدیو ها را روی ماکزیمم (65000) تنظیم کنید و Sample size را روی عدد صفر و mode را روی Progressive Path Tracing قرار دهید (PPT) .

آموزش Vray 

همچنین vray می تواند به صورت unbiased تنظیم شود ، شما باید هر دو موتور GI را روی Light cash بگذارید ، سابدیو ها را روی ماکزیمم (65000) تنظیم کنید و Sample size را روی عدد صفر و mode را روی Progressive Path Tracing قرار دهید (PPT) .
  

عکاسی و معماری ، رندرینگ ، رندرینگ و معماری ، موتور V-ray ، آموزش vray

 

 

عکاسی و معماری ، رندرینگ ، رندرینگ و معماری ، موتور V-ray ، آموزش vray

 روسه رندرینگ باید چیزی شبیه به این باشد . مشابه سایر موتورهای unbiase 

عکاسی و معماری ، رندرینگ ، رندرینگ و معماری ، موتور V-ray ، آموزش vray

 
 
 
 
 
و در پایان نتیجه رندر چنین به نظر می رسه ،

عکاسی و معماری ، رندرینگ ، رندرینگ و معماری ، موتور V-ray ، آموزش vray

 
خوب این زمان خیلی زیادی برای رندر لازم داره (8 ساعت) ، ولی نتیجه نهایی کاملا معقول به نظر می رسد و من فکر می کنم که گرین و وضوح جزئیات بسیار خوب شده .
زمانی که ما در مورد رندر به صورت unbiased صحت می کنیم نباید از تکنولوژی GPU غافل شویم ، شما حتما در مورد موتور رندر Octane که سالهای گذشته به تکامل بزرگی رسیده ، شنیده اید . من اون را امتحان کرده ام و بهتون قول می دهم که بسیار خوب کار می کنه .
در این باره من همین صحنه را با VRay RT به کمک موتور Cuda تست کردم ، من یک کارت گرافیک GTX 660 TI روی ورک استیشن خودم که مجهز به 1344 پروسسور کودا هست نصب کرده ام . همانطور که می بینید نتیجه بعد از 1 ساعت رندر شبیه به رندر 8 ساعته به روش PPT هست . حتی کنتراست بالاتری هم داره که زیباترش کرده .
 
 
 
 
 

عکاسی و معماری ، رندرینگ ، رندرینگ و معماری ، موتور V-ray ، آموزش vray

 
 
در پایان تمایل دارم تا به Brute Force هم یک شانسی داده باشیم . به خاطر اینکه این موتور رندری بود که من در مجموعه tradition ازش استفاده کردم
شما ممکنه بروث را به عنوان یک موتور وقت حروم کن شناخته باشید . اما اگه از سمپلر  adaptive DMC درست استفاده کنید خیلی هم می تونه سریع باشه !
زمانی که من میزان نمونه های adaptive DMC را روی 0.995 ( نزدیک به 1 ) گذاشتم برای من خیلی خوب کار کرد .سابدیو ها را روی 1 تا 8 تنظیم کنید .برای شروع هم  color threshold را روی 0.01 رها کنید ، noise threshold در پانل تنظیمات برای کنترل نویز هست .
 
  
 

عکاسی و معماری ، رندرینگ ، رندرینگ و معماری ، موتور V-ray ، آموزش vray

 
 
در ادامه می توانید تصاویری ببینید که همه با brute force گرفته شده اند ، منتهی با درجات مختلفی از noise thresholds ، با محدوده بین 0.5 تا 0.001 . شما می توانید تفاوت بسیاری را در میزان نویز رندرها ببینید . تفاوت زمانی چیزی بین 9 دقیقه (در کمترین کیفیت) تا 16 دقیقه (بهترین کیفیت) بوده .
 

 

عکاسی و معماری ، رندرینگ ، رندرینگ و معماری ، موتور V-ray ، آموزش vray

عکاسی و معماری ، رندرینگ ، رندرینگ و معماری ، موتور V-ray ، آموزش vray

عکاسی و معماری ، رندرینگ ، رندرینگ و معماری ، موتور V-ray ، آموزش vray



















بد نیست بدونید تفاوت چندانی در نویز روی عددهای 0.002 و 0.001 نیست . من روی 0.001 تنظیم کردم و در نهایت رندری به دست آوردم که قابل قبول بود :)

عکاسی و معماری ، رندرینگ ، رندرینگ و معماری ، موتور V-ray ، آموزش vray

عکاسی و معماری ، رندرینگ ، رندرینگ و معماری ، موتور V-ray ، آموزش vray

عکاسی و معماری ، رندرینگ ، رندرینگ و معماری ، موتور V-ray ، آموزش vray

 












خاتمه

بی شک شما از هر موتور رندری که خواستید می توانید استفاده کنید و بالاخره به این بستگی داره که چطور کارتون را مدیریت کنید و چقدر زمان داشته باشید . هنرمندان سه بعدی که از موتورهای رندر مرسوم (که بر اساس GPU نیستند) استفاده می کنند ، می توانند سر موقع رندرهای خودشون را آماده کنند درست مثل اونهایی که از روشهای سریع تر استفاده می کنند . همش بستگی داره که چطور پردازشتون را مدیریت می کنید .
من از bruth force خوشم میاد چون واقعا بعضی وقتها از IM/LC (لایت کش / ایردینس مپ  - مترجم) سریعتر هست . (یا حداقل می شه گفت با تنظیمات یکسان کیفیت بهتری ارائه می کند ) . البته  مشکلات خودش را هم داره که ممکنه رندرتون را منفجر کنه ! پس مواظب باشید .
برای اینکه مطمئن شروع کنید ، شاید IM/LC خوب باشند . اگه با کیفیت زیاد مشکلی ندارید می توانید هنوز با اونها کار کنید ، این یکی از نقاط قوت بسیار بزرگ V-ray هست که به شما تقدیم کرده .
من خیلی به پیشرفت های تکنولوژی GPU علاقه مندم  . من الان یک کارت گرافیک  3GB  وی رم  دارم ، ولی هنوز هم جا برای بهتر بودن داره .موقع کار با موتورهای رندر unbiased خیلی عملکرد خوبی داره و در موقع کار با موتور V-ray هم عملکرد مطمئن و سریعی داره .
از اونجایی که ما همیشه برای بالا بردن کیفیت و پایین آوردن زمان رندر در تلاشیم  ،حقیقتن من هیچ پایانی برای این مسابقه سرعت سراغ ندارم . البته که یک رندر فارم محکم تر در موقع رندر می ایسته و قویتر کار می کنه ... ما هنرمندان 3 بعدی ربات نیستیم ، پس ما هم زمانهای بیکاری داریم که می تونیم از اونها برای گرفتن رندر استفاده کنیم و باقی زمانها رندر کثیف ارائه کنمی .
(به واقع همینطوره ، همیشه بهترین مکس کارهای دنیا هم توی هارد کامپیوترشون پر از مزخرفاتی هست که به عنوان رندر تقدیم مشتری می کنند و فقط رندرهای خویشون را نشون شاگردهاشون می دن ، این نباید موجب کم شدن اعتماد به نفس شما بشه - مترجم 
 

پست پرداکشن / فتوشاپ

به این مرحله از کار پٌست پرداکشن (پس تولید - مترجم) می گویند اما از نظر من نقش بسیار مهمی مثل مرحله رندر ایفا می کنه . شبیه سازهای بسیاری هستند که هنر اصلیشون را در اینجا به نمایش می گذارند . پس لطفا این را کم ارزش نکنید .
راهی که من در این مرحله باید بروم بستگی به هدفی داره که از ابتدا مشخص کرده ام . به مقدار زمانی که روی رندر هم گذاشته باشیم بستگی دارد .درست کردن تصاویر برای یک مسابقه تفاوت بسیاری با آماده کردن اونها برای چاپ مثلا یک محصول تبلیغاتی دارد .فرآیند کارهای که باید انجام شود کاملا متفاوت هست .
 در یک پروژه تجاری ، مرحله پست پروسس کاملا ناچیز می باشد . بیشتر چیزی که ارائه می کنید با رندر ساخته شده ، یک عکاس ابزار قدرتمند یک CG کار را در دستش ندارد و بیشتر اوقات کاری که در این مرحله روی عکس انجام می شه جزئی است ، (منظور عکاسی معماری است .... سایر زمینه ها ممکنه پست پرداکشن شدید انجام بشه ) . در حرفه ما بیشتر موتورهای رندر امروزی توانایی ساختن رندرهای فوتورئالیستی هستند ، این دیگه بستگی به خود شما داره که چطور شیرجه بزنید داخلش و از حداکثر پتانسیل استفاده کنید . اگر شما روی همه جنبه های پروژه مثل مدلینگ - ترکیب بندی - نورپردازی - متریال - تکسچرینگ و ... درست کار کنید اون زمان شما در موقعیتی هستید که رندر خام (raw) شما همون رندر نهایی هست و اون زمان به حداقل پست پرداکشن ، دقیقا همانند عکاسها نیاز دارید .
نکته کوچکی که اینجا برای بهتر شدن کار می خواهم به شما یاد بدهم ،کم کردن یه چیزهایی هست به جای اقزودن اونها در پست پرداکشن ، برای مثال زمانی که شما می خواهید چیزی زرد تر به نظر برسه ، آبی را کم کنید . گاهی اوقات این ظرافت ها تاثیر زیادی در نتیجه نهایی می گذارد . این ممکنه یه کم مبهم به نظر برسه ، می دونم ، ولی این کار به شما کمک می کنه جلوی اورکسپوز شدن تصویر را بگیرید و تعادل رنگ را حفظ کنید و رنگها را روی لول مینیمم خودشون حفظ کنید .
 

عکاسی و معماری ، رندرینگ ، رندرینگ و معماری ، موتور V-ray ، آموزش vray

 
پس در نهایت امیدوارم با اندوخته های ناقص خودم خستتون نکرده باشم ، بعضی بخش ها صحبت های پیش پا اقتاده به نظر  می رسند اما برای حفظ یکپارچگی مطلب مجبور شدم ذکر کنم .
 
تعداد بازدید : ۴۳۴۲
برچسب ها :
ارسال نظرات

نظر شما :

مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
طراحی و اجرا ویلا

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی ساختمان اداری و دفتر کار
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، میرداماد . جنب ایستگاه مترو
انتهای خیابان کازرون جنوبی . پلاک ۳
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱     ۲۱-۲۶۴۰۸۵۲۰-۰۲۱
فکس :       ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir