۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تاریخ پنجشنبه , ۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ۱۱:۳۷
مدل‌سازی اطلاعات ساختمان
تحریریه معماری آرل
سال 2018 است و این مطلب باید برای همه افراد در صنعت معماری، مهندسی و ساخت (AEC)، آشکار باشد که BIM آینده‌ی ساختمان، طراحی زیرساخت، ساخت‌وساز و نگهداری است. میلیون‌ها دلار توسط کمپانی‌های نرم‌افزار BIM هر ساله هزینه می‌شود تا شما را متقاعد کنند که مدل‌سازی اطلاعات ساختمان نمی‌تواند بدون محصول آن‌ها انجام شود. آن‌ها تلاش می‌کنند تا شما را متقاعد کنند که محصولشان "BIM واقعی" است. البته، ما در اجتماعی باز و سرمایه‌داری زندگی می‌کنیم که انتظار چنین رفتاری نیز می‌رود. به هر حال، اگر شما و شرکتتان به سمت BIM حرکت می‌کنید، این صدای پس‌زمینه ممکن است نگران کننده باشد ... و اگر چنین نیست، باید باشد.
در پاراگراف اول از ورودی ویکی‌پدیا در مدل‌سازی اطلاعات ساختمان، عبارتی وجود دارد که بیان می کند، مدل‌های اطلاعاتی ساختمان‌ها فایل‌هایی هستند که "... اغلب اما نه همواره در فرمت‌های اختصاصی بوده و حاوی داده‌های اختصاصی هستند ...." به هر حال، این امر برای بسیاری مشکل آفرین است. اگر راه‌حل نرم‌افزار BIM برای شما به هر دلیلی قابل دسترس نباشد، کار شما محدود می‌شود. برای بسیاری از افراد، این امر غیرقابل‌قبول بوده و مانع حرکت آن‌ها به سمت قدرت BIM می‌شود.
مدل‌سازی اطلاعات ساختمان
ایده فرمت‌ها و پایگاه داده‌های اختصاصی، ریشه در مفهوم قدیمی BIM دارد
این مفهوم به روزهای آغازین علم کامپیوتر باز می‌گردد. مفهوم این است که این ساختارهای داده‌ای سفارشی بتوانند بهینه شوند تا اطلاعات را به فرمتی ذخیره کنند که سرعت دسترسی به آن‌ها افزایش یافته و زمان مورد نیاز برای بارگذاری داده‌های BIM کاهش یابد. درحالی‌که این امر می‌تواند صحیح باشد، اما حی و حاضر نیست. به ویژه زمانی که توانایی‌های خارق‌العاده کامپیوترهای امروزی را در نظر می‌گیرید. ممکن است که فرمت‌های اختصاصی برای فایل‌ها در حقیقت با محدود کردن شیوه‌ای که راه‌حل‌های اختصاصی BIM در سیستم‌ها و اصول، با آن کار می‌کنند، مانع بهره‌وری شود.
مدل‌سازی اطلاعات ساختمان
این عدم قابلیت همکاری خوب نرم‌افزاری، یک مانع جدی برای کارایی و اتخاذ فناوری است. این امر بیش از آنچه که در ابتدا به نظر می‌رسد، دسیسه‌آمیز است. هر چه شرکت‌ها در حرکت به سوی BIM مقاومت می‌کنند، توانایی خود را در کار با سایر اصول موجود در جریان‌های کاری بزرگ‌تر AEC، هر چه بیشتر محدود می‌کنند. این امر می‌تواند دسترسی به تخصص را محدود کند و هزینه‌های کلی پروژه‌ها را افزایش داده و شکاف‌های موجود در جریان‌های کاری را که می‌تواند منجر به دوباره‌کاری‌های پرهزینه گردد، افزایش دهد.
آیا راه‌حلی برای این مشکل وجود دارد؟ بله، و آن چیزی نیست که برخی ممکن است فکر کنند که پاسخ آن واضح است. بخش اول از یک جریان کاری مدرن و سازگار BIM بر اساس فرمت‌های استاندارد صنعت و غیراختصاصی است. سپس شما می‌خواهید تا داده‌های مدل BIM شما مطابق با استانداردهای باز و بین‌المللی نمایش داده شوند. شما به توانایی انتقال داده‌های BIM به طور دقیق مابین ابزار مختلف BIM نیاز خواهید داشت که از تمامی اصول در این جریان کاری مدرن پشتیبانی می‌کند.
مدل‌سازی اطلاعات ساختمان
این راه‌حل امروز از طریق Bricsys در دسترس است. ما یک کاغذ سفید را بر روی پیشنهاد ارزش مدرن BIM قرار داده‌ایم و درحالی‌که کاغذ سفید مجانی شما در حال دانلود شدن است، شما باید مدل سازمانی مفهومی BIM مبتنی بر جامدات، BricsCAD Shape، را بررسی کنید که برای همه مجانی است، بدون محدودیت‌های کاربرد تجاری.

دانلود کتاب الکترونیک BIM

تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com
تعداد بازدید : ۱۱۷۶
اسکیپ روم توچال

مرسی از سایت خوبتون



ارسال نظرات

نظر شما :

مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir