۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تاریخ شنبه , ۱۳۹۶/۱۱/۰۷ ۱۲:۰۶
همه چیز در مورد فتوشاپ: تبدیل صحنه روز به شب
تحریریه معماری آرل
در این آموزش تنها با استفاده از فتوشاپ، رندر صحنه ای که تنظیمات رندر آن مربوط به نور روز است را تبدیل به صحنه ای در نور شب خواهیم کرد. در این آموزش از یک تصویر خیلی ساده که خروجی نرم افزار اسکچ آپ است، استفاده می شود. این روند بسیار ساده  می تواند برای کسانی مناسب باشد که تنظیمات رندر برای صحنه های شب و نورپردازی مخصوص آن برای موتورهای رندر خارجی، مانند وی ری، برای آنها راحت نیست. با این حال این روند ساده می تواند برای صحنه های خیلی پیچیده و پیشرفته نیز مناسب باشد. صحنه ای که مربوط به نور روز است می تواند با تبدیل شدن به صحنه ای در شب، خروجی رضایتبخش تری به دست دهد. غالبا افراد یک تصویرسازی خوب با حال و هوای شبانه را دوست دارند، اما خیلی ها از انجام آن واهمه دارند. در ادامه خواهید دید که چگونه رندری که مربوط به صحنه ای در روز هست را می توان به سادگی با استفاده از فتوشاپ تبدیل به تصویری مربوط به صحنه شب کرد.

1. در تصویر اصلی لایه ها را خاموش کنید.

همه چیز در مورد فتوشاپ: تبدیل صحنه روز به شب
گام اول این است که از شر بعضی از لایه های مربوط به صحنه روز که در صحنه شب نیازی به آنها نیست خلاص شویم. این لایه ها شامل افکت های HDR، overlay های رنگ های گرم و fog می شود. بعلاوه لایه مربوط به فیگورهای انسانی و اتوموبیل ها را هم خاموش کنید.

2. سایه های تند را حذف کنید.

همه چیز در مورد فتوشاپ: تبدیل صحنه روز به شب
احتمالا یکی از سخت ترین مراحل این کار ویرایش سایه های تند ایجاد شده از نور خورشید است. می توان از ابزار Clone Stamp برای ویرایش آنها استفاده کرد.  سایه درختان در لایه مجزا خود هستند و بنابراین به سادگی می توان آن لایه را خاموش کرد. این مرحله بسیار مهم است چرا که وجود این سایه های تند در صحنه بیننده را دچار سردرگمی می کند، چرا که از یک طرف صحنه به دلیل وجود سایه ها نشان می دهد که خورشید بالا آمده است و از طرفی سعی می کنیم نشان دهیم که این صحنه مربوط به شب است و خورشید کلا بر صحنه نمی تابد.

3. تصویر را تاریکتر کنید.

همه چیز در مورد فتوشاپ: تبدیل صحنه روز به شب
این کار کلید اصلی این آموزش است. تصویر ما می بایست تیره تر شود و یک روش ساده برای این کار این است که یک لایه ساخته و صفحه را با رنگ آبی کاملا پر کنید و بعد لایه را روی حالت Multiply بگذارید. بعد از این کار بخشی از ماسک قسمت آبی را بردارید تا آسمان و فضاهای داخلی خودشان را نشان دهند. این تنظیمات، یک تصویر اولیه مناسب که متاثر از نور شب است، به دست می دهد.

4. آسمان

همه چیز در مورد فتوشاپ: تبدیل صحنه روز به شب
آسمان خیلی در تغییر حالت از روز به شب مهم است. شاید متوجه شده باشید که آسمان شب خیلی تیره تر از آسمان روز نیست. تنها تفاوت این است که ابرها در شب کمی تیره تر می شوند. اگر بخواهید می توانید آسمان را تیره تر کنید اما کنتراست آسمان روشن با بنای تیره به نظر خوب می آید. چون می خواهیم کمی انعکاس روی سطح خیابان ایجاد کنیم، داشتن آسمان روشنتر بهتر این افکت را نمایش می دهد.

5. نورپردازی

همه چیز در مورد فتوشاپ: تبدیل صحنه روز به شب
باید وقت بگذارید و به صورت دستی نور صحنه را ترسیم کنید. در این صحنه باید در قسمت زیرین بنا هایلایت اضافه کرده و به کرتین وال مرکز تصویر نور بدهید. بعلاوه  نور نقطه ای روی بال های فلزی بنا اضافه کرده و پنجره های بناهای اطراف را نیز رنگ بگذارید. در آموزش های بعدی اینکه چگونه پنجره ها را روشن کنید توضیح داده خواهد شد. 

6. زمین باران خورده

همه چیز در مورد فتوشاپ: تبدیل صحنه روز به شب
حرکتی که به نظر برای صحنه های شب دوست داشتنی به نظر می رسد این است که فضا را به حالتی درآورید که انگار تازه باران آمده است. این کار خیلی راحت است و تاثیر آن بسیار دراماتیک می شود. با این کار تصویر کمی پیچیده تر شده و بیننده بیشتر با آن درگیر می شود. در آموزش های بعدی این مورد اختصاصا توضیح داده می شود.
7. اشل انسانی
همه چیز در مورد فتوشاپ: تبدیل صحنه روز به شب
برای اینکه این ایده که تازه باران آمده است را کاملا عملی کنید، تعدادی فیگور انسانی از افرادی که با چتر درحال حرکت هستند به تصویر اضافه شده است. نمی خواهیم این فیگورها در پس زمینه باشند، چرا که در اینصورت موجب برهم زدن تمرکز ببینده از موضوع اصلی می شوند و بنابراین به صورت سیلوئت نمایش داده می شوند. برای همین آنها را کمی تاریکتر کرده و میزان saturation آنها را کم می کنیم و تمام چترها را به رنگ مشکی در می آوریم. اینکار باعث می شود که تاکید اصلی روی بنای معماری بوده ولی فعالیت مردم در خیابان نیز در جریان باشد.

8. ویرایش رنگ

همه چیز در مورد فتوشاپ: تبدیل صحنه روز به شب
در این آخرین مرحله کمی اصلاح رنگ با پلاگین Topaz انجام شده است. هدف این بوده است که تصویر کمی دارای جزئبات و کنتراست بیشتر شود، بعلاوه کمی تیره تر شود و کل رنگ های تصویر به سمت یک طیف رنگی تغییر کند.

تحریریه معماری آرل
منبع: visualizingarchitecture.com
تعداد بازدید : ۴۰۱۳
ارسال نظرات

نظر شما :

مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir