نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : شنبه , ۱۳۹۵/۰۷/۱۰ ۱۳:۴۰
مترجم : احسان حنیف
مقاله ای که در ادامه می توانید آن را دانلود نمایید، بخشی از کتابچه fundamentals که برای چهاردهمین بینال ونیز منتشر شد. این متن توسط پائولو لوچتا و درباره رم کولهاس که کیوریتور این بینال بود نوشته شده است. نویسنده در ده بخش تلاش داشته است تا روند فکری کولهاس را برای ما روشن تر سازد. همراه آرل باشید..
رم کولهاس در گفتگوهای با دانشجویان در سال 1996 معماری را حرفه ای خطرناک بیان می کند و می گوید :
به دلایل بسیار، معماری حرفه ای خطرناک محسوب می شود. به خصوص هنگامیکه اسمی مثل "دفتر معماری کلانشهری" (اسمی بسیار پر زرق و برق در مقایسه با تقریبا هر ادراکی که ممکن است بخواهیم از آن دریافت شود) داشته باشید. به عنوان مثال خانه ای در پاریس هست که ما در حال حاضر در حال ساختش هستیم، در این جا استخر شنا در آکس برج ایفل قرار می گیرد و با این حال این حقیقت ساده، ساختمان را کلانشهری نکرده است، حتی اگر هر فرد فرانسوی اینگونه تصور کند.
همچنین معماری حرفه ای خطرناک است به این دلیل که به شکلی باورنکردنی دشوار و ضعف آور است. در این خانه پاریسی، ایده ای کوچک وجود دارد: اینکه ممکن است خوشایند باشد که آپارتمانی داشته باشیم که در هوا شناور است. تمام دفتر ما شامل همه 35 نفر، از نظر فکری طی تقریبا 2 سال با این مسئله درگیر بوده که این ایده ساده را به یک واقعیت تبدیل کند. طی این دو سال برای ما هیچ امکانی برای فکر کردن درمورد هیچ چیز دیگری نبود.
نهایتا، معماری حرفه ای خطرناک است چراکه ترکیبی زهرآگین از ناتوانی مطلق و قدرت مطلق است، بطوریکه هر معمار تقریبا به شکلی اجتناب ناپذیر به رویاهای خودبزرگ بینانه ای که به دیگران و رخدادهای متنوع وابسته اند پناه می برد تا آن رویاها و تخیلات را به خود و دیگران قبولانده و درک کند.
همچنین معماری حرفه ای خطرناک است به این دلیل که به شکلی باورنکردنی دشوار و ضعف آور است. در این خانه پاریسی، ایده ای کوچک وجود دارد: اینکه ممکن است خوشایند باشد که آپارتمانی داشته باشیم که در هوا شناور است. تمام دفتر ما شامل همه 35 نفر، از نظر فکری طی تقریبا 2 سال با این مسئله درگیر بوده که این ایده ساده را به یک واقعیت تبدیل کند. طی این دو سال برای ما هیچ امکانی برای فکر کردن درمورد هیچ چیز دیگری نبود.
نهایتا، معماری حرفه ای خطرناک است چراکه ترکیبی زهرآگین از ناتوانی مطلق و قدرت مطلق است، بطوریکه هر معمار تقریبا به شکلی اجتناب ناپذیر به رویاهای خودبزرگ بینانه ای که به دیگران و رخدادهای متنوع وابسته اند پناه می برد تا آن رویاها و تخیلات را به خود و دیگران قبولانده و درک کند.
دانلود مقاله روند فکری رِم کولهاس
تحریریه معماری آرل
مترجم : احسان حنیف
منبع : fundamentals
مطالب مشابه
X
همراه معماری آرل باشید