۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۰۷:۲۸
گردآورنده: پروانه شاه سوار
1- روایت‌های کاغذی
در این نمایشگاه آثاری از هنرمندانی با گرایش ها و تمایلات مختلف و با محوریت کار با کاغذ یا روی کاغذ ارائه میشود. روایتهای کاغذی که در جوار یکدیگر انگار که تالار آیینه‌.ای میسازند که بازنمودی است از زمانه ی ما.
نسترن صفائی از صفحات رنگ و رو رفته مجله زنان که محبوب چند دهه پیش بود حجم هائی می سازد  که گویی دسته های گلی هستند برای جشنی فراموش شده. یادآور ناپایداری و شکنندگی زندگی. طراحی های بزرگ
فاطمه بهمن سیاهمردی فضاهای حقیقی و تخیلی را اشغال می کنند که پر تنش و آکنده از انرژی هستند. بیننده به تقلا وا داشته می‌.شود که تصویر را برای خود منسجم و قابل درک کند و هنرمند با ترکیبات خطی پیچیده ای که به تصویر می کشد مخاطب را وادار به تجسم فضائی سه بعدی می کند.
علی اصغرخطیب زاده با بهره گرفتن از پیشینه تحصیلی اش در دنیای تئاتر تجسمات خود را به روزنامه های باطله منتقل می کند. شخصیت های کمدی و تراژیک نویسندگان محبوب وی به دنیای واقعی وارد می شوند تا روایتهائی که قرنها محبوب مخاطبین باقی مانده اند را متصور کنند؛ ارجاسب شاهنامه ، میدیا در اثر اوریپید، و دلقک همیشه حاضر.
لیلا ایمانی با متمرکز کردن توجه خود بر قلم گیری در نقاشی ایرانی و استخراج فرم از تصویرهای آشنای نگارگری خوانشی جدید از قواعد و عناصر این سنت نقاشی ارائه میدهد. گلهای بزرگ
کیارش علیمی در دنیایی تجریدی، صبور، سرکش و زیبا به استواری به نمایش درمی آیند. سادگی شگفت آور این نقاشی ها یادآور شکوه زندگی و بی وزنی باور پذیر بار هستی هستند.
معصومه مهتدی روایتهای معاصر را در قالب کتابهائی که نمی نویسد بلکه می سازد به نمایش می گذارد. کتاب از تاریکی افسرده کننده‌.ی محو شدن تدریجی دریاچه ی باستانی آشوریان خبر می دهد. دریاچه ای که شاید آخرین زیستگاه آرتمیا باشد. جانداری سخت پوش که برای یکصد میلیون سال در چرخه طبیعت حضور داشته است. برخلاف انسانها که به توازن طبیعت دست اندازی می کنند، آرتمیا این موجود باستانی در برابر هرگونه تغییری ایستادگی کرده.
غزاله بحیرائی فرزند ابرشهر ماست. او در کوچه پس کوچه های شهری که دوست دارد قدم زده و واقعیتهای روزمره را با تقلید سخره آمیز و با الهام از تجربه زیسته‌.ی خود به نمایش درمی آورد.در کنار ویدئو، طراحی های هنرمند یادآور طراحی های سایه نما -سیلوئت- هستند. هنرمند با طراحی های سیاه و سفید برش هائی از مناظر شهری را نشان می دهد؛ ردیابی و ترسیم سایه های شهر و ساخت تصویری از قصه های این شهر و شهروندان آن.
سامان خسروی ما را به کودکی خود می برد؛ بزرگ شده کردستانی ناآرام در زمانه ی جنگ و خشونت. مدلهای هواپیماهای ساده‌.ای که یادآور بازیگوشی های کلاسهای مدرسه هستند راوی داستان کودکی که هیچوقت نبوده می شوند.
رنه صاحب از ضرب المثل ها و حکایتهای اخلاقی زبان فارسی بهره می گیرد تا زمانه و دنیای پیرامون خود را نقد کند. با نقل قصه سه میمون خردمند بر روی کاغذ، باورهای قدیمی ژاپن و زرتشتیان ایران و اصرار بر پندار نیک، کردار نیک و گفتار نیک را یادآوری می کند. 
مینا محسنی قصه سیل بزرگ و افسانه نوح و بقای او را به تصویر می کشد. بی ثباتی زمانه ما و مبارزه مستمر انسان دربرابر فجایعی که به دست انسانها پدید می آید و همینطور بلایای طبیعی بخش بزرگی از تجربه زیستن در این قسمت از دنیا است. با قرار دادن صفحه های پلاستیک معوج بر روی نقاشیهایی ظریف، هنرمند بیننده را به خوانشی مجدد و دریافتی جدید دعوت می کند.
افشان دانشور در ترکیب بندیها و ساخته های مویین خود که نتیجه مجذوب بودن و تمرکز فوق العاده هنرمند هستند قطعات کاغدی را به هم متصل می کند که گوئی زمانی بخشی از چیزی دیگر بوده‌.اند. بازساختن صفحه‌.ای جدید، ارجاع دادن تکه پاره ها و ساخت ماهیتی جدید. نتایج نهائی در عین اینکه در ذات خود شکننده هستند ولی ماهیتی صامت و استوار دارند.
سارا قنبری به زمان و خاطرات و دریافت ما از این خاطرات در طول زمان می پردازد. او زمانی معلق را به تصویر می کشد، بین اکنون و گذشته، حرکت در لبه خاطره. در نقاشیهای دوتائی خود هنرمند موفق به نشان دادن گذر زمان شده و با تولید مجدد تصویر خاصیت حیاتی خاطرات و دریافت آنها را به چالش می کشد.
تارا آزرم در طراحی های خود به مفهوم و فرسایش و گذار زمان می پردازد. فرم هایی که در جست جوی ساختاری نو در شرایط غیر قطعی هستند. فرم ها بدون هیچ هدفی از چیزی به چیز دیگری تبدیل می شوند، محو میشوند تا در امتزاج با واقعیت و تخیل دوباره پدیدار شوند.
ترلان تبار ناخودآگاهِ خود را از مفهوم جاودانگی و نامیرایی و سعی برای نیل به آن که برای زمان طولانی پیش نظر داشته به تصویر می کشد. خودشیفتگی و بیهودگی در آثار وی در مسیری متضاد با جاودانگی و ابدیت در حرکت هستند. هنرمند بین رنج و سرمستی در تناوب است و ترجمان خود از این حرکت متناوب را در قالب رنگهای زنده و طراحی های مرکبی بزرگ به نمایش می گذارد.
صادق صادقی پور مرد کتاب است. بخش قابل تاملی از زندگی او در کتاب فروشی بزرگی اتفاق می افتد. کتابهای او که با کیفیت فوق العاده ای با برش با دست ساخته میشوند اکنون دیگر حجم محسوب می شوند. اگر قرار است که در دنیای قرن بیست و یکم کتاب منسوخ شود آیا راه حلهای دیگری برای حفظ کتاب در حوزه زیستی انسانی میتوان یافت نمود.


2- شیرزن
آثار نجوا عرفانی نمایش وضعیت «زن» در رفت و آمد میان موقعیت امروز و دیروز است؛ وضعیتی که اغلب در قالب نقش های اسطوره ای به نمایش درمی آید تا وجوهی متفاوت از احوالات زنان را از بُعدی تاریخی و در یک مقیاس انتقادی بنمایاند. وجهی کنایی و پرسش انگیز هم در عنوان و هم در بطن آثارش است که وضعیت بغرنج زن امروزی را با تصاویر ساخته شده از الهگان اسطوره ای درهم آمیزد تا به عنوان ناظری بر زندگی امروز، پرسش هایی از اوج و افول جهان زنانه را پیش بکشد.
او در مجموعه پیشین یعنی «حوای عقیم» نگاهی امروزین به مفهوم زندگی و آفرینش داشت که از دیرباز در اسطوره های کهن مورد توجه بوده است؛ آفرینشی که از وجودی زنانه نشأت می گیرد و تنها به تولیدمثل بشری ختم نمی شود و آفرینشِ اندیشه، عشق، قدرت و آزادی را نیز در برمی گیرد.
اکنون در مجموعه «شیر زن» باز هم زن و سرنوشت او محور اصلی روایت آثار است. در اساطیر کهن خاورمیانه، ایزدبانوان به عنوان زنانی والا مورد پرستش و تحسین بودند و ارزش هایی انسانی و فراانسانی را تبیین می کردند؛ ارزش های معتبری که اکنون و از پس هزاران سال، در آغاز هزاره سومِ نبردهای بی امان و خونبار یا رنگ باخته اند یا دیگر ارزش محسوب نمی شوند.
زن در جهان اسطوره ای و در مقام تقدیس شده اش قدرت و صلح را توأمان با هم داشت و انرژی ها و نیروی رویش طبیعت از وجود او سرچشمه می گرفت. او با انگیزش نیروی باروری، صلح و بقا را بین انسان ها تضمین می کرد.
ایزدبانو در مجموعه جدید آثار نجوا عرفانی، زن امروز خاورمیانۀ در حال جنگ است؛ جایی که اسطوره های جنگ و صلح، آفرینش و مرگ از آن سربرآورده اند. زنِ آثار این هنرمند در حالت مسخ شدگی و سرگردانی، گاه به هیات نیمه حیوانی در می آید و از موقعیت انسانی خویش دور می شود. جهان امروز نیروی زایش و آفرینشِ اندیشه و عشق او را تقلیل می دهد و برخلاف رویه صلح، این بار او همچون جنگاوری با ابزار خشونت بقا را پیگیری می کند.
نگاه کردن به آثار این هنرمند به ما گوشزد می کند: «آن هنگام که آفرینش تمام می شود، شروع نبرد است».


3-دومین نمایشگاه نقاشی هنرمندان گروه نگارستان
هنرمندان گروه نگارستان، مراسم گشایش دومین نمایشگاه نقاشی خود را روز شنبه 19 تیرماه، ساعت 17 الی 20 در نگارخانه کمال‌الدین بهزاد برگزار می‌کنند.
بنابر گزارش گروه «جارچیان هنر»، هنرمندان گروه نگارستان، آیین گشایش دومین نمایشگاه نقاشی خود را روز شنبه 19تیرماه ساعت17 الی 20 در نگارخانه کمال‌الدین بهزاد برگزار می‌کنند. در این نمایشگاه گروهی، بیش از 30 هنرمند شناخته‌شده و معتبر تابلوهای خود را به دیوار خواهند آویخت.
هنرمندانی که در این نمایشگاه آثار خود را به بازدید عموم می‌گذارند، از این قرارند: مژگان ابوالحسنی، فائقه ابوالمعصومی، مینا ادیب‌صالح، مصطفی اکبری، محسن بزرگی، مهسا بنی‌صادقی، منا پرویزیان، منیژه جنت‌سرا، نرگس حاج‌کریمی، هنگامه رحیمی، زهرا زارعی، فرانک زهتابیان، سعید سعادت، ندا سیدآبادی، مریم شیخان، راحله صافی، سحر صنیعی، مهدیه عباسی، دلارام فتاحی‌نیا، مرضیه فدایی‌تهرانی، بهاره قربانی، سودابه قلمکار، شراره کدخدایی، احمد کوچکیان، رزا گلباز، زهره محمودی، ابوالفضل محمودی، ژاله مرادی، مهنوش موذنی، فرهاد نعمتی، منیره نوری، نیره‌السادات هندی، فریده هوشنگ‌پور.
همچنین در حاشیه برگزاری نمایشگاه «هنرمندان گروه نگارستان»، چهار ورک‌شاپ رایگان نقاشی با دو تکنیک رنگ روغن و آبرنگ برپا می‌شود که عبارتند از: ورک‌شاپ آبرنگ توسط خانم‌ها منیره نوری و راحله صافی در روزهای 20 و 21 تیرماه و ورک‌شاپ رنگ‌روغن توسط آقایان فرهاد نعمتی و مصطفی اکبری در روزهای 22 و 23 تیرماه ساعت16.
بازدید از این نمایشگاه برای عموم از روز 20 تا 24 تیرماه، ساعت 11 صبح تا 20 شب آزاد است. علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌توانند در روزهای یادشده به نشانی تهران، بلوار کشاورز، نبش خیابان 16 آذر، پلاک 284 مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر نیز می‌توانید با شماره 88960453 تماس بگیرید.

تحریریه معماری آرل
گردآورنده: پروانه شاه سوار
منبع: galleryinfo
تعداد بازدید : ۲۱۲۹
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
معرفی کتاب  عناصر معماری ، از صورت تا مکان / فرزین فردانش

معرفی کتاب عناصر معماری ، از صورت تا مکان / فرزین فردانش

چهارشنبه های معرفی کتاب: معماری امروز ما

چهارشنبه های معرفی کتاب: معماری امروز ما

چهارشنبه های گالری گردی: معرفی و بررسی برنامه های گالری های تهران

چهارشنبه های گالری گردی: معرفی و بررسی برنامه های گالری های تهران

چهارشنبه های معرفی کتاب: فرهنگ دیجیتال در معماری

چهارشنبه های معرفی کتاب: فرهنگ دیجیتال در معماری

چهارشنبه های گالری گردی: معرفی و بررسی برنامه های گالری های تهران

چهارشنبه های گالری گردی: معرفی و بررسی برنامه های گالری های تهران

معرفی کتاب : طراحی مسکن بر پایه سبک زندگی

معرفی کتاب : طراحی مسکن بر پایه سبک زندگی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir