نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : دوشنبه , ۱۳۹۴/۰۱/۲۴ ۱۰:۰۹
نغمه مقصود - مهندس خوشکام
DOMINIK CÍSAŘ:
پروژه ی تجربی SYMMETRYSCOPE برای رسیدن به نهایت تقارن تلاش می کند. در گام اول تقارن خطی مورد بررسی قرار گرفت و چند ستون ساخته شد. اصل اساسی در خلق چنین ساختاری، تنها چرخاندن و وارونه کردن اشکال هندسی ساده است (4 ضلعی). هندسه ی ستون ها، منجر به ایجاد فضای عملکردی قابل استفاده برای مقاصد معماری نمی شد، بنابراین حرکت بعدی، استفاده از تقارن سطحی بود. روند کار شبیه روند قبلی بود اما هدف ایجاد فضای داخلی قابل استفاده بود.
جذابیت استفاده از تقارن، پایان ناپذیر است. از تقارن سطوح به فضاسازی رسیدیم. من از یک چهار ضلعی شروع کردم، از سازمان دهی داخلی بهره بردم. متقارن سازی را با استفاده از محورهای داخلی، محورهای مبتنی بر اضلاع و صفحاتی که بر این محورها عمود هستند ایجاد کردیم. هندسه منتج به یک اثر کلیدوسکوپی مانند می شود.
کلیدوسکوپی: استوانه ای که در آن چند آینه قرار می دهید و از بالای آن به اشیا نگاه می کنید.
پروژه ی تجربی SYMMETRYSCOPE برای رسیدن به نهایت تقارن تلاش می کند. در گام اول تقارن خطی مورد بررسی قرار گرفت و چند ستون ساخته شد. اصل اساسی در خلق چنین ساختاری، تنها چرخاندن و وارونه کردن اشکال هندسی ساده است (4 ضلعی). هندسه ی ستون ها، منجر به ایجاد فضای عملکردی قابل استفاده برای مقاصد معماری نمی شد، بنابراین حرکت بعدی، استفاده از تقارن سطحی بود. روند کار شبیه روند قبلی بود اما هدف ایجاد فضای داخلی قابل استفاده بود.
جذابیت استفاده از تقارن، پایان ناپذیر است. از تقارن سطوح به فضاسازی رسیدیم. من از یک چهار ضلعی شروع کردم، از سازمان دهی داخلی بهره بردم. متقارن سازی را با استفاده از محورهای داخلی، محورهای مبتنی بر اضلاع و صفحاتی که بر این محورها عمود هستند ایجاد کردیم. هندسه منتج به یک اثر کلیدوسکوپی مانند می شود.
کلیدوسکوپی: استوانه ای که در آن چند آینه قرار می دهید و از بالای آن به اشیا نگاه می کنید.
DOMINIK CÍSAŘ (AUTOR)
/ AIII / Imrich Vaško, Martin GsandtnerACADEMY OF ARTS, ARCHITECTURE AND DESIGN, PRAGUE
مطالب مشابه
X
همراه معماری آرل باشید