۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

 
تحریریه معماری آرل
نمایشگاه در و پنجره تهران از تاریخ 29 دی ماه تا دوم بهمن 1392 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.
فرهاد امینیان مدیر شرکت بازرگانی و نمایشگاهی تهران در گفتگو با خبرنگار شاسا گفت: مهمترین هدف برگزاری نمایشگاه در و پنجره تهران معرفی ظرفیتهای بالقوه و بالفعل در کشور در زمینه تولید،‌ بازرگانی و خدمات مربوط به صنعت موضوع نمایشگاه مشتمل بر تولید، بازرگانی و خدمات محصول ، ماشین آلات و تجهیزات وابسته ، مواد اولیه می باشد.

تحریریه معماری آرل
نمايشگاه جهاني اكسپو، يك رويداد مهم در عرصه جهاني است كه هر پنج سال يكبار برگزار مي شود؛ نمایشگاه اکسپو 2015 در شهر میلان ایتالیا برگزار خواهد گشت. نخستین نمایشگاههای بین المللی جهانی (اکسپو) به مفهوم امروزی در سال 1851 در لندن برگزار و اکسپو بعدی در سال 1889 در پاریس برگزار و در آن برج ایفل طراحی و ساخته شد. از آن زمان تاکنون به ترتیب بالغ بر 60 اکسپو جهانی در كشورهاي توسعه يافته برگزار شده است.
تحریریه معماری آرل
بر اساس قوانین شهرسازی استفاده بیش از ۴۰ درصد از شیشه در نما ممنوع است اما راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد و متخلفان فقط جریمه می‌شوند.
تحریریه معماری آرل
تعاریف معمار:هدف ما ایجاد یک فضا با تولید حس هزار و یک شب در این مکان می باشد.این خانه باستانی واقع در ایران و یک منطقه تاریخی و فرهنگی به نام کاشان است.مسؤول بازسازی و احیای این پروژه امیر انوشفر است.وی مدت زیادی را در فرانسه زندگی نموده و پیشنهاد طراحی داخلی خانه عامریها و تبدیل آن به یک هتل لوکس 5 ستاره بین المللی با توجه به نگرش ها و انرژی های پایدار شده است.اگر به ساختمان توجه کنید، به مانند یک بنای ورسای در مرکز کاشان کنید.برای تماشای کامل ویدئوی مصاحبه،با گروه معمارای آرل، در ادامه مطلب همراه باشید.



معمار:حسین امانت
موقعیت بنا:سن دیه گو،آمریکا
سال احداث:2009

مجتمع مسکونی Bayside واقع در مرکز شهر سن­ دیه­ گو است که متشکل از 112 متر ارتفاع،37 بخش،و 241 واحد مسکونی است.9 خانه مسکونی این برج را احاطه کرده که با توجه به یک مقیاس انسانی طراحی شده است.



مهندس داراب ديبا، استاد دانشگاه تهران و سرپرست گروه های هنر معماری و شهرسازی در دانشگاه های آزاد ايران، سه شنبه گذشته سخنرانی جامعی همراه با نمايش اسلايد، پيرامون معماری بيست و پنج سال اخير ايران، در انجمن آرشيتکت های ايران در پاريس ايراد کرد و با بيانی روشن و بی تکلف به نارسايی ها و بی بند وباری های اين موضوع مهم اجتماعی و فنی پرداخت.
او در مورد موسساتی که بعد از انقلاب، معماری را زير پوشش گرفته اند يعنی سازمان برنامه، وزارت مسکن و شهرداری تهران گفت آنها موازی با هم کار می کنند و ارتباط چندانی با هم ندارند و هيچ هماهنگی هم بين آنها موجود نيست و هر کدام راه خود را می روند.

نور به عنوان عنصری مهم در معماری ساختمانهای کوچک و بزرگ همیشه یکی از عوامل تأثیرگذار بر معماری و عمران ساختمانها و حتی شهر داشته است. در معماری سنتی ایرانی، معماری معاصر, معماری مدرن و بسیاری از سبک های معماری که فراروی بشر قرار گرفته همواره عنصر نور به عنوان عامل اصلی در کنار ویژگی های دیگر بنا قرار گرفته و حتی در دوران رنسانس و پس از آن نیز در بناهای مهمی همچون کلیسای شارتر سبک گوتیک پیشرفته ی اروپا نیز نور به عنوان تنها عامل مهم توصیف کننده بنا معرفی گردیده است. معماری ایرانی نیز از نور به عنوان عنصری کاربردی در تمام دوره های خود بهره جسته و نور چه طبیعی و چه مصنوعی توسط عناصر کنترل کننده نور همچون رواق، تابش بند، سایه بان، ساباط، جامخانه، روزن، روشندان، شباک و ... مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند.

پروژه دارالقرآن در حالی خانم "فرشید موسوی" با رقم خارج از تصور 3.5 میلیارد تومان واگذار شد که کل دستمزد چنین طرحی در آن زمان برای نقشه های آماده فاز یک و دو توسط مشاوری داخلی حداکثر 300 میلیون تومان هزینه در بر داشت!
شهرداری تهران با درآمدی افسانه ای که بر گرده تهرانی ها تحمیل می شود همچنان به منظور ساخت فضاهای عمومی و فرهنگی مردم را به شیوه های مختلف به پرداخت بیشتر تشویق می کند .
نه تنها طرح تفصیلی جدید با افزایش تراکم ها و ارتفاع بخشی ساختمان های اداری و تجاری و مجوز ساخت در صد در صد زمین که کاملاً بدون حساب و برآورد در هر منطقه از تهران با هزینه های کلان در حال اجراست ، فرصت غنیمتی برای شهرداری فراهم آورده است ، بلکه همچنان تغییر کاربری‌ها بدون در نظر گرفتن طرح تفصیلی، تخریب باغ‌های تهران، اعطای تراکم بیش از ظرفیت شهر و أخذ عوارض ساختمانی و نوسازی و افزایش هزینه خدمات شهری که طبق قانون اساسی باید به رایگان انجام می شد ثروت بی حسابی را نصیب شهرداری تهران کرده است .
پرسش اینجاست که در مقابل چنین بودجه ای شهرداری چه خدماتی به مردم ارائه می دهد؟


آنچه در جدول ذیل طبقه‌بندی و ارائه گردیده است، اشارات مستقیم هشت کاندیدای ریاست جمهوری به موضوعات و زمینه‌های مرتبط با معماری و شهرسازی است که در سه مناظره گذشته بیان شده و فارغ از نگاه جانبدارانه ارائه شده است.


"درخلال دهه‌های گذشته، معماران ایرانی سهم قابل‌توجهی در مقوله طراحی معماری داشته‌اند، هرچند بسیاری از طرح‌های معماران ایرانی به دلیل آنکه فرصت انتشار در خارج از ایران را نداشته‌اند، در سطح جهانی ناشناخته باقی مانده‌اند. از طرف دیگر معماران موفق ایرانی در غرب همچون خواهران "حریری" و "نادر تهرانی" نیز که امروزه شهرتی جهانی به هم زده‌اند، خاستگاه کارهایشان لزوما در پیوند با فرهنگ ایرانی نبوده است.

مسجد محل عبادت مسلمانان و مکان رکوع، سجود و عبادت خاضعانه است که غالباًازآن برای انجام انواع دیگر فعالیت‌ های مذهبی نیزاستفادهمی‌شود. در این مسجد اولین موردی که ممکن است توجه فرد را جلب نماید، عدم استفاده از گنبد است که تقریباً ویژگی اصلی مساجد مختلف است. با این حال، معماران این طرح تاکید داشته‌اند که گنبد هویت فرهنگی-مذهبی نیست و بنابراین وجود آن در طراحی یک مکان اسلامی برای عبادت ضروری نیست.

در گذشته‌ای نه چندان دور در تهران و خیلی شهرهای ایران بسیاری از شهروندان شب‌های تابستان روی پشت بام‌ها می‌خوابیدند و لابد لذت کاوش شبانه شگفتی‌های آسمانی صاف و بی‌غبار را خیلی‌ها روی بام خانه‌ها هنوز به یاد دارند. شاید امروز هم در شهرهایی که بنا‌ها هنوز گرفتار نوسازی‌های مرسوم نشده‌اند و پشت بامی برای خوابیدن باقی مانده و البته شرایط آب و هوایی نیز فراهم است؛ هنوز این سنت باقی مانده باشد.

اولین همایش عمومی از همایش‌های فصلی همشهری معماری با موضوع "نقش مسابقات در پیش‌برد معماری" با تمرکز بر فستیوال جهانی معماری و با حضور شرکت کنندگان و فینالیست‌های ایرانی این جایزه، برگزار شد.

مجموع ۲۶۳ رکورد - در ۲۱ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
 

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی ساختمان اداری و دفتر کار
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir