معماری آرل


طراحی داخلی و بازسازی مدرسه ابتدایی DSSI

تحریریه معماری آرل
معماری: Daniel Valle
موقعیت: Seoul, South Korea
مساحت: 150 متر  مربع
سال: 2016
مدرس ایتدایی DSSI با اهداف متعددی توسط معمار دنیل واله مورد بازسازی قرار گرفته است. در این بازسازی با استفاده از راهروهای ارتباطی ما بین کلاس های درسی فضایی مشترک خلق شده است که به مربیان و آموزاران این امکان را می دهد که استفاده حداکثری از فضاهای آموزشی داشته باشند. در ادامه با آرل همراه شوید...

مدرسه راهنمایی ملبورن آن لائو


جشنواره جهانی معماری 2016 یکی از مهم ترین فستیوال های ارائه پروژه های معماری به شمار می رود. مدرسه راهنمایی ملبورن یکی از شاخص ترین پروژه های این جشنواره بوده که توسط "آن لائو" طراحی شده است.
با آرل در ادامه همراه باشید...

محیط خلاقانه بازی در حیاط مدرسه

محیط خلاقانه بازی در حیاط مدرسه
تحریریه معماری آرل
معماری: MUTOPIA
موقعیت: دانمارک
سال: 2015
"روستا در حیاط مدرسه"، اسم پروژه است که در یک مدرسه خصوصی به جهت بهبود سلامت دانش آموزان طراحی و اجرا شده است. این محیط علاوه بر این که توسط دانش آموزان برای گذاراندن اوقات فراغت و بهبود سلامت استفاده می شود، توسط اهالی شهر نیز به عنوان مکانی عمومی و برای گردهمایی کاربرد دارد. 

معماری مدرسه ابتدایی جنگلی در آمریکا

معماری مدرسه ابتدایی جنگلی در آمریکا
تحریریه معماری آرل
معماری: HMFH Architects
موقعیت: MA, United States
سال: 2016
معماران این پروژه با همکاری مربیان، مدرسه ای برای دانش آموزان کلاس سوم تا پنجم طراحی کرده اند. نحوه فضاسازی این محیط به گونه ای است که مهارت های فردی و گروهی آن ها را افزایش دهد. فضاهایی همانند سالن آمفی تئاتر، اتاق داستان سرایی مدور، اتاق رسانه (سمعی بصری) و محیط های آموزشگاهی و پژوهشی در این مدرسه ایجاد شده اند تا رشد کودکان را در زمینه های گوناگون فراهم کنند. 

طراحی محیط آموزشی غیر رسمی برای کودکان

طراحی داخلی فضای آموزشی کودکان
مترجم: الهه کاشی
 
آیا همیشه محیط های آموزشی باید طبق اصول و به صورت رسمی و کلاسیک، با یک سری میز و صندلی طراحی شود؟
کودکان با توجه به سنشان کنجکاوی ها و شیطنت هایی دارند که اگر قرار باشد در یک محیط آموزشی رسمی قرار گیرند، حس خوشایندی نخواهند داشت و این گونه می پندارند که در یک فضا محبوس شده اند. در واقع محیط آموزشی که برای کودکان طراحی می شود باید پاسخگوی نیازشان باشد و در کنار یادگیری نوعی سرگرمی نیز برایشان فراهم آید، تا به فضا وابسته شوند. در ادامه با آرل همراه باشید...

طراحی آمفی تئاتر برای مدرسه ابتدایی

طراحی آمفی تئاتر برای مدرسه ابتدایی
مترجم: مهرداد نجیب زاده
آمفی تئاتر جزء فضاهایی به شمار می رود که ضوابط و شرایط طراحی خاصی را می طلبد. اما غیر از ضوایط طراحی، مکانی که می خواهیم برای آن آمفی تئاتر یا سالن همایش طراحی کنیم متفاوت است. طرح فوق مکانی برای همایش و نمایش های کوچک یک مدرسه ابتدایی می باشد. به دلیل جابجایی فضاهای کاربری درون مدرسه، قسمتی از حال و کریدر برای طراحی آمفی تئاتر در نظر گرفته شده است. 
با آرل در ادامه همراه باشید...

معماری برای کودکان: نگاهی به مدرسه گلینستاتن (Gleinstatten)

 مدرسه گلینستاتن
گردآورنده: الهه کاشی
معمارانی که برای کودکان طراحی می کنند نیاز دارند جهت فهم و درک سیمای محیطی که برای کودکان صمیمانه است، اطلاعاتی داشته باشند. بسیاری از مخالفان این پروژه معتقدند که طرح های مختلف اغلب اتاق ها که ارتفاع غیر طبیعی دارند و تنها از راهروهای بیرونی قابل دسترس هستند، که برای بچه ها مناسب نیست و به ویژه هنگام درس نامناسب است. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...

معماری برای کودکان: نگاهی به مدرسه Weissach- Flacht

مدرسه Weissach- Flacht
گردآورنده: الهه کاشی
موقعیت زمین واقع در یک خیابان مسکونی، مدرسه را به صورت یک آپارتمان بزرگ مطرح می کند و طرح تکه تکه بهم فشرده ای را نمایش می دهد. "خانه" به عنوان هدف معماری مدرسه نمایش طرحی است که باید موثر و به سادگی برای بچه ها قابل تشخیص باشد. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...

دانشکده معماری شاهکاری از برنارد چومی

دانشکده معماری شاهکاری از برنارد چومی
تحریریه معماری آرل
این ساختمان که مختص یک مدرسه معماری جدید در نزدیکی پاریس است دو مساله را مطرح می کند. اولی درباره ی سمت و سویی آموزش در دهه آینده پس از طراحی می باشد و دومین مساله جذابیتی است که قرارگیری یک دانشکده در بافت متراکم اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی یک مرکزیت شهری می تواند داشته باشد. 
در این طرح که در دو فاز ساخته شده، تمامی عملکرد های برنامه ریزی شده، پیرامون یک فضای خطی بزرگ به ابعاد 20 در 100 متر سازمان یافته اند و تحت تاثیر عملکردهای پیرامونی فعال و پویا می شوند. در ادامه با آرل همراه باشید...

معماری و طراحی داخلی مدرسه ای در چین

طراحی مدرسه
مترجم: الهه کاشی
معماری: WAU Design
موقعیت: Xingxiang, Shanxi, China
سال: 2014
استودیو معماری WAU، در چین مدرسه ای طراحی کرده است که حجم آن متشکل از 6 بخش است و در هم ادغام شده اند. طراح با ایجاد سقف های شیبدار برای این مجموعه، فضاهای باز مناسبی برای بازیگوشی کودکان و البته ارتباطی بین بخش های مختلف، فراهم نموده است. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...

طراحی سالن ورزشی و مدرسه ابتدایی توسط گروه Chartier-Dalix

طراحی سالن ورزشی و مدرسه ابتدایی
تحریریه معماری آرل
گروه معماری Chartier-Dalix architects یک مجموعه بینظیر و چندمنظوره شامل دبستان و سالن ورزشی با زیربنای 6590 مترمربع  را در منطه بولونبه در حومه شهر پاریس طراحی کرده اند که به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد. نکته قابل توجه در طراحی این مجموعه، ادغام فضای سبز و محیط آموزشی می باشد و با ایجاد یک اکوسیستم مدرن در منطقه علاوه بر فواید زیست  محیطی، چشم انداز و نمای زیبایی برای ساختمان های اطراف به نمایش خواهد گذاشت. در ادامه با آرل همراه باشید...

معماری و طراحی داخلی مدرسه در ژاپن

معماری و طراحی داخلی مدرسه در ژاپن
تحریریه معماری آرل
معماری: MAD Architects
موقعیت: Aichi Prefecture, Japan
سال: 2016
استودیو معماری MAD نخستین طراحی خود را در ژاپن به تازگی به اتمام رسانده است. این پروژه مدرسه ای است که منظره ای رو به مزارع برنج و کوه های شهر آیچی دارد. طراح Yansong، این گونه کانسپت و ایده اصلی طراحی خود را بیان می کند: "من فکر می کنم این مهم است که یک فضای ساده در داخل این مهد کودک و یا این مدرسه به وجود بیاوریم. بنابراین به جای ساخت یک ساختمان با نام تجاری جدید، ما تصمیم گرفتیم تا ساختار های چوبی قدیمی را به عنوان روح  فضا نگه داریم و در اطراف آن به ساخت و ساز بپردازیم. سازه های چوبی جدید با سازه های چوبی باقی مانده از خانه قدیمی که هم اکنون بازسازی شده است، فضاهای شفافی را ایجاد کرده اند که محیط های آموزشی به خوبی در آن ها جایگزین شده اند. فرم و هندسه ساختمان به نحوی است که فضاهای پویایی را برای کودکان ایجاد می کند و با نورگیر های مناسب در فضاهای گوناگون نور داخلی از طریق نور طبیعی تامین می شود. 

دکوراسیون داخلی مدرسه دبستان برای نسل جدید

دکوراسیون داخلی مدرسه
مترجم: الهه کاشی
طراحی مدارس کودکان به نوعی دارای چالش ها و پیچیدگی های خاصی است، چرا که بهتر است طراحی فضا به گونه ای باشد تا کودکان را تشویق به آموزش نماید. همچنین با توجه به بازیگوشی های نسل جدید کودکان، مراکز آمورشی باید در تعامل با روحیات آن ها طراحی گردد. این مدرسه در Bogota از دکوراسیون داخلی خلاقانه و منحصر به فردی برخوردار است که در ادامه به آن اشاره می کنیم. با آرل همراه باشید...