۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه معماری آرل
تاریخ : سه شنبه , ۱۳۹۷/۰۲/۲۵ ۱۲:۳۶
بتن پولیش شده
تحریریه معماری آرل
بتن پولیش شده یا بتن جلادار  یک متریال ساختمانی است که از مواد متنوعی ساخته شده و در طراحی دکوراسیون داخلی با کاربری های متنوع مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبات این متریال از کوارتز و رنگ بوده تا حس یک فضای صنعتی، تجاری و مسکونی را به فضای شما دهد. به طور حتم می توان از این ماده در طراحی داخلی فضای خانه، محل کار و یا مکانی تجاری استفاده کرد. سطح انعکاسی بتن پولیش شده کیفیت ظاهری درخشانی ایجاد می کند و لایه بصری مناسبی برای سطوح مختلف می باشد. 
بتن پولیش شده
با وجود اینکه بتن پولیش شده عمدتاً به عنوان پوششی برای کفپوش داخلی به کار رفته، معماران طی سال های گذشته محدودیت های این متریال را کاهش داده و آن را بر روی دیوارهای مشخص و حتی کف بیرون ساختمان مورد استفاده قرار داده اند. از شاخص ترین پروژه هایی که از این متریال در داخل و خارج آن به کار رفته می توان به موزه هنر سنت لوئیس اشاره کرد که توسط دیوید چیپرفیلد طراحی و اجرا شده است.

موزه هنر سنت لوئیس-طرح دیوید چیپرفیلد

موزه هنر سنت لوئیس
موزه هنر سنت لوئیس
بتن پولیش شده به طریق مختلفی ساخته می شود. ارزان ترین روش ساخت اش فشرده سازی و جلا دادن سطح آن به صورت دستی می باشد که ماده سیلر را بر روی بتن تزریق می کنند تا سطح بتن شفاف و رسوخ ناپذیر شود. پولیش کردن بتن به صورت مکانیکی معمولا برای پروژه های بزرگ تجاری بوده که دوام بیشتری در برابر رفت و آمدهای زیاد فضاهای تجاری دارد. با استفاده از یک سخت کننده شیمیایی، بتن متخلخل را متراکم کرده و با سایش سطح آن می توانید به شفافیت و صافی مد نظر برسید. با استفاده از ابزار پیشرفته (شبیه به فرایند شن ریزهای چوبی) بتن پولیش شده می تواند به سمباده های 800، 1500 یا 3000 پولیش شود. 
بتن پولیش شده
از مزیت های بتن جلادار می توان به نگهداری آسان آن اشاره کرد. سطح صاف و سخت آن به راحتی تمیز می شود و از مقاومت بالایی هم برخوردار می باشد. اگرچه بتن به واسطه رطوبت ساختمان محاصره می شود، مواد و رنگ های لکه دار درون بتن ترک های ریز را پوشانده و اجازه نفوذ رطوبت را نخواهند داد. بتن پولیش شده بسیار متنوع بوده و به لطف ترکیبات مختلف جدید و سیمان های رنگی به راحتی قابل تنظیم می باشد. بتن پولیش شده می تواند مقلدی به جای کاشی های سرامیکی یا سنگ باشد، با این تفاوت که از نگهداری کمتر و مقاومت بیشتری برخوردا است. رنگ ها معمولا قبل از قرار دادن اسلب در بتن مخلوط می شوند. اما در بتن جلادار می توانید پس از اسلب می توانید به وسیله نقاشی، لکه زنی و اضافه کردن رنگ های ضدآب به آن طرح دهید. به لحاظ پایداری بتن پولیش شده را می توان یک متریال سبز دانست. زیرا این متریال بدون استفاده از ماده های اضافی ساخته می شود و هزینه ساخت آن به صرفه است.
بتن پولیش شده
بتن پولیش شده
بتن پولیش شده
بتن پولیش شده
تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com
تعداد بازدید : ۴۷۰۰
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
معرفی متریال: پوسته ی چوبی انعطاف پذیر

معرفی متریال: پوسته ی چوبی انعطاف پذیر

بتن شیشه ای  (Litracon)

بتن شیشه ای (Litracon)

پیوند متریال بتن و چوب در دکوراسیون داخلی آپارتمان!

پیوند متریال بتن و چوب در دکوراسیون داخلی آپارتمان!

معرفی متریال : پرده مش فلزی

معرفی متریال : پرده مش فلزی

نقش و کاربرد فولاد در معماری و طراحی داخلی ساختمان

نقش و کاربرد فولاد در معماری و طراحی داخلی ساختمان

متریال: اتصالات فلزی سیمی در دکوراسیون داخلی و خارجی

متریال: اتصالات فلزی سیمی در دکوراسیون داخلی و خارجی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir