معماری ایستگاه راه آهن تبریز.حیدر قلی خان غیایی شاملو

ایستگاه راه‌آهن تبریز در سال ۱۲۹۵ خورشیدی با بهره‌برداری از محور تبریز – جلفا به ‌طول ۱۴۹ کیلومتر افتتاح شد و پس از آن در سال ۱۳۳۷ خورشیدی محور تبریز- تهران  به‌طول ۷۴۸ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

معماری ایستگاه راه آهن تبریز، ایستگاه راه آهن تبریز، حیدر قلی خان غیایی شاملو

معماری ایستگاه راه آهن تبریز، ایستگاه راه آهن تبریز، حیدر قلی خان غیایی شاملو

طراح این ایستگاه معمار فرانسوی فرناند پویون می باشد.از ویژگی‌های برجسته ایستگاه راه‌آهن تبریز می‌توان به حمل و نقل بین‌المللی کالا به ترکیه و اروپا از طریق محور تبریز-رازی، حمل و نقل بین‌المللی کالا به جمهوری خودمختار نخجوان از طریق محور تبریز-جلفا و تنها خط برقی راه‌آهن در ایران (خط برقی تبریز-جلفا) اشاره کرد.

معماری ایستگاه راه آهن تبریز، ایستگاه راه آهن تبریز، حیدر قلی خان غیایی شاملو

معماری ایستگاه راه آهن تبریز، ایستگاه راه آهن تبریز، حیدر قلی خان غیایی شاملو

معماری ایستگاه راه آهن تبریز، ایستگاه راه آهن تبریز، حیدر قلی خان غیایی شاملو

طراح ساختمان جدید این ایستگاه  خیدر غیایی شاملو  بوده است.

معماری ایستگاه راه آهن تبریز، ایستگاه راه آهن تبریز، حیدر قلی خان غیایی شاملو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *