طراحی و معماری ساختمان جدید رستوران مک دونالد



مترجم : ثنا حسینیان
معماری : mei architects and planners
موقعیت : رتردام، هلند
ساختمان رستوران مک دونالد شهر رتردام قبلاً به عنوان یکی از زشت ترین ساختمان های شهر معرفی شده بود که هم جلوه ی بدی برای شهر داشت و هم برای سابقه ی این رستوران زنجیره ای بد بود. پروژه ی بازسازی ساختمان و طراحی رستوران توسط شرکت معماری mei architects and planners انجام شد. این رستوران رو به روی ساختمان های تاریخی و قدمت داری قرار گرفته و معماران برای نشان دادن و ارزش نهادن به آن ها، نمای رستوران را جز به جز و با دقت اجرا کردند.





رستوران در قسمت های لابی، فضاهای نشستن بیرون و داخل ( طبقه دوم ) دارای نمای شیشه ای است. یکی از نماهای ساختمان با تایل های پانچ کامپوزیت آلومینیومی پوشیده شده، علت این کار حفظ استقامت ساختمان در این ضلع که بلند ترین ضلع است، بوده و هم این که با طرح خاص و نورپردازی هایی که بر روی آن انجام شده فضا را مناسب برای رستورانی کرده که 24 ساعته باز است. به این ترتیب در شب نمای روشن و نورانی ساختمان با طرح های گرافیکی زیبایش حس دعوت کننده ایجاد کرده و به جذب مشتری کمک می کند.









آشپزخانه و پیشخوان رستوران در طبقه ی همکف قرار دارند و با یک راه پله ی مارپیچ می توان به طبقه ی بالا و قسمت اصلی و سالن غذاخوری رستوران، رفت.







تحریریه معماری آرل
مترجم : ثنا حسینیان
منبع : DESIGNBOOM

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3087.html