طراحی و معماری خانه ای که در آن مرزی بین داخل و خارج نیست!



مترجم: نیلوفر محتاط
معمار: Fernanda Marques
معماری بسیاری از ساختمان ها با الهام از طبیعت صورت گرفته است.بسیارند بناهایی که سعی در برقراری ارتباط تمام و کمال با طبیعت داشته اند. اما اندکند فضاهایی که هیچ مرزی با طبیعت ندارند. ایده ی اصلی معمار برای طراحی این خانه ی 250 متری، طراحی فضایی بود که حضور در آن با حضور در طبیعت هیچ تفاوتی نداشته باشد، فضایی که در آن تمام مرزهای بین داخل و خارج از بین رفته است.





در این خانه ایده ی از بین بردن مرزهای داخل و خارج به بالاترین حد خود رسیده است به این صورت که فضاهای مختلف به کمک عرشه های چوبی بدون سقف به یکدیگر و به طبیعت متصل می شوند. استفاده از سقف ها، درها و پنجره های سرتاسری شیشه ای نیز به تحقق ایده ی اصلی کمک کرده است. در این خانه تشخیص فضای باز و بسته بسیار دشوار است.







تمام مبلمان به کار رفته در این خانه با مصالح پایدار و خام ساخته شده اند. استفاده از کف آهکی، دیوارهای سنگی و چوب در دکوراسیون داخلی سبکی روستایی به این اثر بخشیده است. به کمک سقف شیشه ای نور بیشتری وارد فضا می شود. اتاق خواب بر روی عرشه ای چوبی به گونه ای روی سطح برکه قرار گرفته که گویی بر روی آن شناور است. استفاده ی فراوان از چوب در سقف، دیوارها و قفسه ی کتاب حس بودن در میان شکاف درختی تنومند را القا می کند.










با دقت به پلان این خانه بهتر متوجه اصول طراحی آن می شویم و حس میکنیم که خانه بر روی برکه شناور است.




تحریریه ی معماری آرل
منبع: home-designing.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2730.html