ساخت متریال چوب با Vray



تنظیماتی که در اینجا براتون توضیح می دم لزوماً بهترین تنظیمات نیستند یعنی شما می تونید بنا به نیازتون در کارهای مختلف اونها رو عوض کنید. در اولین قدم می خوایم باهم متریال چوب رو بسازیم. برای اینکار به یک texture خوب نیاز دارید که می تونید اون رو از اینترنت دانلود کنید یا از فایل های آماده بهره بگیرید و یا حتی می تونید چوب مورد نظرتون رو اسکن کنید.
texture تون رو به diffuse بدید. یعنی بر روی مربع جلوی diffuse کلیک کنید و بعد از پنجره ای که باز می شه گزینه bitmap رو انتخاب کرده و به آدرس تکسچرتون برید.
حالا توی tumnail متریال تون می تونید عکس چوب  یا در واقع همون تکسچری که بهش دادید رو ببینید.
اکثر چوب ها reflect دارند ولی بنا به نوع چوب اندازه اون زیاد و کم می شه. مثلاً بازتابش متریال highglass نسبت به mdf خیلی زیادتر هست. برای ساخت متریالی مثل نمونه بالا رنگ بازتابش رو به  RGB: 170/170/170 تغییر بدید، تیک Fresnel reflections  رو گذاشته و بر روی L جلوی اون کلیک کنید تا بتونید عدد ۲٫۴ رو به IOR اون بدید.
Reflection glossiness : ۰.۹
Subdiv: ۳۲
این نکته رو در نظر داشته باشید که هر چه میزان glossiness پائین تر باشد باید میزان Subdiv بیشتر باشه. البته بهتره هیچوقت میزان این رو از ۴۸ بیشتر نگذارید چون هم زمان رندرتون رو خیلی بالا می بره و هم بهبود قابل مشاهده ای ایجاد نمی کند.
ساخت متریال به همین سادگی است کافیه که دقتتون رو نسبت به محیط اطرافتون بالا ببرید.

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/Pages-View-293.html