۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تاریخ چهارشنبه , ۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۳:۲۹


تنظیماتی که در اینجا براتون توضیح می دم لزوماً بهترین تنظیمات نیستند یعنی شما می تونید بنا به نیازتون در کارهای مختلف اونها رو عوض کنید. در اولین قدم می خوایم باهم متریال چوب رو بسازیم. برای اینکار به یک texture خوب نیاز دارید که می تونید اون رو از اینترنت دانلود کنید یا از فایل های آماده بهره بگیرید و یا حتی می تونید چوب مورد نظرتون رو اسکن کنید.
ساخت متریال چوب با Vray
texture تون رو به diffuse بدید. یعنی بر روی مربع جلوی diffuse کلیک کنید و بعد از پنجره ای که باز می شه گزینه bitmap رو انتخاب کرده و به آدرس تکسچرتون برید.
ساخت متریال چوب با Vray
حالا توی tumnail متریال تون می تونید عکس چوب  یا در واقع همون تکسچری که بهش دادید رو ببینید.
اکثر چوب ها reflect دارند ولی بنا به نوع چوب اندازه اون زیاد و کم می شه. مثلاً بازتابش متریال highglass نسبت به mdf خیلی زیادتر هست. برای ساخت متریالی مثل نمونه بالا رنگ بازتابش رو به  RGB: 170/170/170 تغییر بدید، تیک Fresnel reflections  رو گذاشته و بر روی L جلوی اون کلیک کنید تا بتونید عدد ۲٫۴ رو به IOR اون بدید.
Reflection glossiness : ۰.۹
Subdiv: ۳۲
این نکته رو در نظر داشته باشید که هر چه میزان glossiness پائین تر باشد باید میزان Subdiv بیشتر باشه. البته بهتره هیچوقت میزان این رو از ۴۸ بیشتر نگذارید چون هم زمان رندرتون رو خیلی بالا می بره و هم بهبود قابل مشاهده ای ایجاد نمی کند.
ساخت متریال به همین سادگی است کافیه که دقتتون رو نسبت به محیط اطرافتون بالا ببرید.
تعداد بازدید : ۹۸۹۰
برچسب ها :
ارسال نظرات

نظر شما :

مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir