۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : پنجشنبه , ۱۴۰۱/۰۲/۰۱ ۱۳:۴۶
دکور احساسی
تحریریه معماری آرل
اگر احساسات کاربر بخشی از برنامه طراحی باشد، یک پروژه چگونه خواهد بود؟ طبق پیش بینی Pinterest  در سال  2022 ، برنامه ریزی محیط هایی که می توانند احساسات مختلف را در خود جای دهند، یکی از ترندهای دکوراسیون برای سال های آینده است. افراد بیشتر و بیشتری به دنبال راه‌کارهایی برای  ابراز احساساتشان هستند، مهم نیست که هدفشان آرامش بیشتر، ابراز خشم، گوش دادن به موسیقی یا یک فعالیت تفریحی باشد. دکور احساسی باعث می شود احساسات آزادانه و ایمن  در فضا و انسان جریان یابند.
با فعالیت های بیشتر و بیشتر و انباشت اطلاعات روزانه، ایجاد یک گوشه دنج برای اینکه بتوانید احساسات خود را بازیابید، سکوت یاآنها را ابراز کنید هدف بسیاری از طراحان است، هر چه باشد فضا به طور مستقیم بر رفتار انسان منعکس می شود . "اتاق کتاب"، "اتاق کریستالی" و حتی "اتاق خشم" عبارات جستجویی هستند که در تحلیل جهانی داده های Pinterest  ودر حال تبدیل شدن به ترند هستند ، که پینترست آنها را در یک دسته دکوراسیون جدید گروه بندی می کند: احساسی.

با توجه به میزان علاقه عموم به این موضوع، احتمالاً در زمینه طراحی داخلی این موضوع بیشتر و بیشتر در اینده به چشم می خورد، بنابراین ما نکات مهمی را هنگام فکر کردن به فضا با توجه به احساساتی که مردم به دنبال آن هستند جمع آوری کرده ایم با ارل همراه باشید....

قدرت رنگ ها

همانطور که رنگ‌ها در یک اثر هنری می‌توانند احساسات مختلفی را برانگیزند، رنگ‌ها و بافت‌های یک ساختمان یا محیط می‌توانند عمیقاً بر احساس افرادی که از آن استفاده می‌کنند تأثیر بگذارند. به طور کلی، انتخاب رنگ دیوار و نحوه رنگ آمیزی آن می تواند تأثیرات پیچیده ای بر احساس کاربران آن داشته باشد و می تواند حس نور را  نیز تقویت کند، خطای بصری نوری ایجاد کند و درک محیط را به طور چشمگیری تغییر دهد.

از این نظر، برای تصمیم‌گیری در مورد رنگ (یا رنگ‌ها) برای تقویت حسی که باید به یک محیط القا شود، ارزیابی حداقل دو عامل مهم است: تأثیری سایه و نحوه قرارگیری آن ها در محیط که بر ادراک فضا اثر می گذارند.
دکور احساسی

نورپردازی برای هر سلیقه (و احساسی)

با استفاده هوشمندانه و خلاقانه، سیستم های روشنایی بسیار بیشتر از تنها یک منبع نور هستند. طراحی نور متناسب فضاهای متفاوتی را ایجاد می کند، احساسات را بیدار می کند و پیام ها را  بهتر منتقل می کند. به عنوان مثال، آیا تا به حال متوجه تفاوت بین نورهای سفید و رنگ های زرد شده اید؟ اولی برای محیط های کاری بهتر است زیرا به نور طبیعی نزدیک تر است و برای چشم مناسب تر است. دومی به تنظیم دمای یک فضای معین کمک می کند و احساس راحتی و آرامش بیشتری را ایجاد می کند.
رنگ های ایجاد شده با  نور مصنوعی متنوع تر هستند و به راحتی می توانند فضای یک اتاق را تغییر دهند: این تغییر یا با نصب لامپ های مختلف یا از طریق یک منبع واحد که رنگ های مختلف را ساطع می کند ایجاد می شود.
دکور احساسی

مکان ساکت

فکر کردن به آکوستیک یک مکان همیشه نیاز به سرمایه گذاری بالا ندارد. بهبود کیفیت صدای محیط با چند راه حل ساده تر و ارزان تر امکان پذیر است - البته اگر سکوت مطلق لازم است، لازم به یادآوری است که توصیه یک متخصص ضروری است.

دکور احساسی

اما، به طور کلی، استفاده از فرش و پرده  به جذب صدا کمک می کند، مهم است که پارچه ها برای اثربخشی بهتر ضخیم باشند و همچنین بخش زیادی از کل مساحت را اشغال کنند. راه دیگر برای کاهش صدا این است که شکاف هایی را که در و پنجره ها ایجاد می کنند پر کنید و به سقف ها یا عناصری فکر کنید که می توانند آنها را در سقف جذب کنند. علاوه بر این، اجزای مبلمان مانند قفسه کتاب نیز به ایجاد مانع صوتی کمک می کند. آنها را می توان در کنار نازک ترین پارتیشن ها قرار داد .
دکور احساسی

گیاهان و فواید آنها

در مورد استفاده از گیاهان در طراحی داخلی به طور فزاینده ای صحبت می شود. جای تعجب نیست که همه گیاهان از هر نوعی سبب گرمابخشی به فضا می شوند و بنابراین با نام بیوفیلی حتما اشنا هستید که توضیح خوبی برای این تاثیر است این اصطلاح را می‌توان اینگونه تعریف کرد که انسان تمایل ذاتی به نزدیک شدن به طبیعت دارد. در طراحی یک فضا، رویکرد بیوفیلیک، خود را به عنوان یک رویکرد پاسخگو نشان می دهد که ارتباط نزدیکی با نیازهای فیزیکی و عاطفی کاربران دارد.
دکور احساسی
مطالعات متعدد نشان داده است که استفاده از اشکال و عناصر طبیعی و همچنین ارتقای روابط فیزیکی و بصری با منظره طبیعی، اقدامی است که تأثیر مثبتی بر رفاه احساسی افراد دارد. بنابراین، تماس نزدیک‌تر  بهفضاهای سبز  و گیاهان در زندگی روزمره به شما کمک می‌کند تا روی احساسات خود کار کنید. از این گذشته، علاوه بر عوامل زیبایی شناختی، نگهداری و مراقبت برای رشد یک گیاه، درک چگونگی تغییر آن بر حسب نور و فضا، دیدن جوانه یا شکوفه های آن در فصل بهار، تنها بخشی از اعمالی است که ارزش ها و احساسات جدیدی را در انسان به ارمغان می آورد.

دکور احساسی
محیط های موضوعی

اتاق خشم، موسیقی،کریستال، برف، ماساژ. همه آنها محیط هایی هستند که با اتخاذ یک موضوع، طراحی پروژه را تسهیل می کنند و به دستیابی به هدف مورد نظر کمک می کنند و کسانی که از آن استفاده می کنند احساس راحتی بیشتری می کنند. بنابراین، ارزش درک این را دارد که میل عمیق نهان در ساخت یک محیط و تمرکز بر اشیاء و رنگ های نزدیک به موضوع چیست و در عین حال برای اطمینان از راحتی و عملکرد بیشتر، روی کیفیت مبلمان  با بعد احساسی سرمایه گذاری نمود.

دکور احساسی


تحریریه معماری ارل

تعداد بازدید : ۱۸۷۹
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
رویکرد  Pikler در معماری  برای کودکان: مبلمان چوبی و آزادی فضایی

رویکرد Pikler در معماری برای کودکان: مبلمان چوبی و آزادی فضایی

 از معماری‌اندیشی تا فرامعماری / چگونه معماری در عصر دیجیتال به سرعت ماده‌زدایی می‌شود!

از معماری‌اندیشی تا فرامعماری / چگونه معماری در عصر دیجیتال به سرعت ماده‌زدایی می‌شود!

مصاحبه با لیز دیلر و ریک اسکوفیدو

مصاحبه با لیز دیلر و ریک اسکوفیدو

خانه های مفهومی، راه حل های معماری بسیار نوآورانه (قسمت دوم)

خانه های مفهومی، راه حل های معماری بسیار نوآورانه (قسمت دوم)

روانشناسی تاثیر رنگ ها بر اشتها در طراحی داخلی رستوران

روانشناسی تاثیر رنگ ها بر اشتها در طراحی داخلی رستوران

بررسی تخصصی مشکلات و راه حل ها در طراحی نما ساختمان

بررسی تخصصی مشکلات و راه حل ها در طراحی نما ساختمان

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir