۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : شنبه , ۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۱۱:۳۷
کاراموزی در شرکت معماری
تحریریه معماری آرل
کارآموزی در شرکت های معماری امروزه به چیزی بیش از یک سطر نوشتار در رزومه یک دانشجوی معماری تبدیل شده و یک فرآیند تعیین کننده شغلی شده که به مجموعه مهارت های دانشجو یان اضافه می کند و به آنها اجازه می دهد پروژه های حرفه ای را به رزومه کاری خود اضافه کنند  ودر این مسیر بفهمند کدام تخصص یا مسیرهای شغلی برای آنها مناسب تر است.
 امروزه دانشجویان در هنگام جستجوی شرکت معماری مناسب برای کارآموزی یا کسب تجربه حرفه‌ای به بازار کار، آگاه‌ و آگاه‌تر شده‌اند. این مقاله برای کمک به دانشجویان معماری برای درک و تصمیم گیری در مورد چگونگی انتخاب یک تجربه کارآموزی در شرکت مناسب نوشته شده با آرل همراه باشید....
 کاراموزی در شرکت معماری

ویژگی های منطقه

هنگام انتخاب یک شرکت معماری ، جغرافیا یا ویژگی های فیزیکی منطقه قرارگیری پروژه های شرکت مانند زمین، توپوگرافی، یا آب و هوا از اهمیت کلیدی برخوردار هستند زیرا مناطق مختلف دارای ویژگی های ساختمانی متفاوت و الزامات ساختمانی خاص هستند. طرح ها باید بر اساس ویژگی های فیزیکی و اجتماعی ایجاد شوند تا در آن منطقه با هم ترکیب شوند و عملکرد خوبی داشته باشند. از این رو، استودیوهای طراحی در جغرافیای منطقه ای که در آن مستقر هستنددارای طراحی هایی هماهنگ با محیط اطراف هستند و هدف آن تکمیل توپوگرافی منطقه است. به عنوان مثال، مناطق ساحلی نیاز به ساخت سازه ها بر روی فونداسیون دارند، در حالی که ساختمان ها در مناطق تپه ای به تثبیت شیب یا پایه های پلکانی نیاز دارند. علاوه بر این، جستجوی استودیوهای معماری در زمین‌های خاص به شما امکان می‌دهد آن مناطق را هم برای اهداف حرفه‌ای و هم برای اهداف تفریحی کاوش کنید. برخی از شرکت های معماری در شهرها و برخی در مناطق روستایی  بیشترکار می کنند. هر منطقه، شهری یا روستایی، ویژگی‌های خود را دارد، و تصمیم‌گیری در مورد یک منطقه جمعیتی خاص بر اساس علاقه‌تان به شما امکان می‌دهد در همین زمینه تخصص داشته باشید. عوامل دیگری که بر تجربه کارآموزی شما تأثیر می گذارد ، تراکم جمعیت ، ترکیب شهر، رشد، حرکت و تأثیرات اجتماعی مکان است.

نمونه پروژه های شرکت معماری

 یک استودیو معماری می تواند فقط در نوع خاصی از ساختمان ها تخصص داشته باشد یا می تواند درانواع پروژه ها فعالیت داشته باشد. استودیوهای معماری ممکن است همه، برخی یا یکی از انواع پروژه های زیر را به عهده گیرند: پروژه های مسکونی، ساختمان های تجاری، امکانات ورزشی، بیمارستان ها، هتل ها، کافه ها ، رستوران ها، مجتمع های اداری، ساختمان های صنعتی، ساختمان های عمومی/دولتی، مسکن انبوه، زیرساخت های حمل و نقل و غیره. بنابراین، اگر نوع پروژه ای وجود دارد که می خواهید بیشتر آن را دنبال کنید یا اگر چیز جدیدی وجود دارد که هنوز آن را بررسی نکرده اید، دوره کارآموزی زمان مناسبی برای انجام آن است.می توانید اطلاعاتی در این مورد از طریق نمونه کار پروژه های شرکت پیدا کنید.

کاراموزی در شرکت معماریاندازه و مقیاس

فاکتور مهم دیگر اندازه پروژه هایی است که شرکت معماری انجام می دهد. این نکته مهمی است که باید هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین شرکت برای کارآموزی و تجربه حرفه ای خود در نظر بگیرید، بر اساس آنچه که می‌خواهید در آینده دنبال کنید، یعنی پروژه‌های مقیاس بزرگ یا کوچک، روی مقیاسی که می‌خواهید تمرکز کنید، تصمیم بگیرید. ساخت و سازهای بزرگ می تواند شامل جوامع مسکونی یا مسکن، مراکز همایش یا پارک های فناوری اطلاعات باشد. در حالی که پروژه های کوچک می توانند خانه، دفاتر یا مغازه باشند. نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که یک نوع پروژه می تواند بر اساس ظرفیتی که به آن می پردازد، در مقیاس کوچک یا بزرگ باشد. مثلا یک بیمارستان با 200 تخت یک پروژه در مقیاس کوچک است در حالی که یک بیمارستان با 1500 تخت یک پروژه در مقیاس بزرگ است. از این رو، اگر مشتاق یک نوع پروژه خاص هستید، باید نگاهی دقیق به پورتفولیوی شرکت داشته باشید.

کاراموزی در شرکت معماری
به نظرات گوش دهید

بررسی های مربوط به دفتر معماری، شهرت آن، فرهنگ کاری و محیط، مواردی هستند که افراد در عجله برای یافتن شغل از آنها چشم پوشی می کنند یا از دست می دهند. با این حال، این موضوعی بسیار مهم است، زیرا به تجربیات شما از محیط کاری شکل میدهد اکثر شرکت‌ها، بزرگ یا کوچک، را  با سرچ در  google  و یا شبکه های اجتماعی و وبسایت شرکت معماری مورد بررسی قرار دهید جدای از اینها، نظرات کارمندان یا کارآموزان دیگر نیز در این فرآیند مفید خواهد بود.

کارآموزی رایگان

اگرچه اکثر دفاتر معماری به کارآموزان یا کارآموزان خود کمک هزینه می پردازند ، برخی از استودیوها و استارت آپ ها ممکن است تصمیم بگیرند که  به کاراموزان  مبلغی پرداخت نکنند. در طول مرحله مصاحبه گفتگوی واضحی در مورد این موضوع داشته باشید و انتظارات خود را کنترل کنید. با این حال، اگر شرکتی تصمیم گرفت به کارآموزان خود پولی پرداخت نکند  تجربه آن ارزشش را دارد و سازمان برای شما مناسب است، بدون شک آن را برای مدتی دنبال کنید.
کاراموزی در شرکت معماری
تحریریه معماری آرل

تعداد بازدید : ۱۱۳۶
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
مراکز تجاری فضاهای باز عمومی نیستند!

مراکز تجاری فضاهای باز عمومی نیستند!

مروری بر احیای میدان مشق

مروری بر احیای میدان مشق

دانلود 16 دیتیل اتوکد از پنجره ها و نورگیرهای سقفی

دانلود 16 دیتیل اتوکد از پنجره ها و نورگیرهای سقفی

روانشناسی تاثیر رنگ ها بر اشتها در طراحی داخلی رستوران

روانشناسی تاثیر رنگ ها بر اشتها در طراحی داخلی رستوران

معماری بیومیمتیک (Biomimetics) راهکاری برای آینده پایدار

معماری بیومیمتیک (Biomimetics) راهکاری برای آینده پایدار

مصاحبه با لیز دیلر و ریک اسکوفیدو

مصاحبه با لیز دیلر و ریک اسکوفیدو

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir