۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : دوشنبه , ۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۱:۰۵
 طراحی و اجرای ساختمان اداری
تحریریه معماری آرل
تصمیم برای ایجاد یک ساختار تجاری جدید برای کسب و کار تصمیم بزرگی است.  طراحی و اجرای ساختمان اداری از ابتدا نیاز به برنامه ریزی زیادی دارد و برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن فرآیند، کارهای خاصی وجود دارد که باید انجام دهید اگر به عنوان کار فرما یا صاحب کسب و کار  قصد شروع برای طراحی و اجرای پروژه اداری خود را دارید  و نمی دانید این فرایند را چطور و از کجا آغاز کنید  با آرل همراه باشید.....

1-بودجه خود را مشخص کنید .

یکی از مهمترین کارهایی که باید قبل از شروع ساخت ساختمان اداری خود انجام دهید این است که تمام بودجه خود را سازماندهی کنیداین شامل جمع آوری تمام اطلاعات در مورد ساختاری که می خواهید بسازید و همچنین سود فعلی و پیش بینی شده کسب و کار ، میزان وام بانکی و  تدوین دقیق جدول زمانی پروژه  است . 
 طراحی و اجرای ساختمان اداری

2-تیم یا شرکت معماری متخصص و با تجربه انتخاب کنید !

شما می خواهید این ساختمان تجاری جدید به خوبی برای شما کار کند و تمام نیازهای کسب و کار رو به رشد شما را برآورده کندممکن است در ذهن خود تصوری از آنچه دوست دارید داشته باشید، اما بهترین راه برای تحقق این دیدگاه، استخدام یک طراح یا شرکت معماری متخصص است که می‌تواند چشم‌انداز شما را در نظر بگیرد و طرحی را ایجاد کند که از نظر ساختاری مناسب باشد، تمام قوانین و استانداردهای اجرایی ساختمان تجاری اداری را برآورده کند، همچنین تمام نیازهای شما را به طور همزمان در نظر بگیرد.
 طراحی و اجرای ساختمان اداری

3- یک پیمانکار مناسب انتخاب کنید

هنگامی که طرح ساختمان اداری ایجاد شد، پیدا کردن یک پیمانکار عالی برای انتقال این طرح از کاغذ به واقعیت مهم است برای پیدا کردن یک پیمانکار عالی، مهم است که تحقیقات خود را در ابعاد وسیعی انجام دهیداطمینان حاصل کنید که پیمانکاری که انتخاب می کنید دارای مجوز مناسب و همچنین بیمه شده باشدحتما نمونه پروژه های قبلی او را  ارزیابی کنید که آیا آنها برای شما مناسب هستند یا نههمچنین ببینید که شما دو نفر چگونه از نظر شخصیتی با هم تعامل دارید زیرا در طول پروژه زمان زیادی را با آنها سپری خواهید کرد.

4-اخذ مجوز و پروانه ساخت

قبل از اینکه بتوانید پروژه خود را شروع کنید، باید مجوز های اجرایی مناسب را داشته باشیدشرایط لازم برای مجوز بسته به شهر و منطقه ای که در آن زندگی می کنید متفاوت است، بنابراین مهم است که با قوانین منطقه خود آشنا شویدو مراحل اداری معینی را طی کنید  از آنجایی که این کار به زمان نیاز دارد، مهم است که این موضوع را در جدول زمانی پروژه خود در نظر بگیرید.
برای مراحل اخذ مجوز و پروانه ساخت  خواندن مطلب زیر می تواند برای شما مفید باشد:

مراحل صدور پروانه و جواز ساختمان در تهران

5-بررسی زمین و آزمایش خاک

با در دست داشتن مجوز ساخت و ساز، اکنون می خواهید زمینی را که قصد ساخت آن را دارید بررسی کنید برای اطمینان از اینکه زمین در واقع زمین خوبی برای ساختن ساختار  شماست، مهم استیک نقشه بردار زمین خاک را آزمایش می کند تا مطمئن شود که می تواند سازه شما را پشتیبانی کند و همچنین بررسی می کند که آیا ساختارهای  باقی مانده از گذشته موجود در زیر خاک وجود دارد یا خیر همچنین ممکن است بتوانند اطلاعاتی در مورد تاریخچه زمین های اطراف در اختیار شما قرار دهند که ممکن است برای شما مفید باشد.
 طراحی و اجرای ساختمان اداری

6-پیشنهادهای متعدد دریافت کنید

هنگامی که با پیمانکار خود برای دریافت مناقصه در مورد کارهایی مانند کارهای برقی، لوله کشی و غیره کار می کنید، بسیار مهم است که چندین پیشنهاد دریافت کنیددریافت بیش از یک پیشنهاد به شما این امکان را می دهد که بهترین قیمت را برای کاری که می خواهید انجام دهید دریافت کنیدهمچنین این فرصت را به شما می دهد که با چندین پیمانکار فرعی ملاقات کنیدکه به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید که چقدر با تجربه هستند، چه نوع پروژه‌هایی مانند پروژه شما در گذشته انجام داده‌اند.
 طراحی و اجرای ساختمان اداری

7-برای شکست های احتمالی برنامه ریزی کنید

مهم نیست که نقشه ساختمان اداری شما چقدر دقیق و کامل باشد، ممکن است با شکست مواجه شویدآب و هوا ممکن است به نفع شما نباشد، ممکن است موردی اشتباهی سفارش داده شده باشد، ممکن است چیزی در محل کار خراب شود، ممکن است یک کارمند بیمار باشد و این لیست ادامه دارداین عقب‌نشینی‌ها لازم نیست پروژه را به‌طور کامل از مسیر خارج کنند و اگر برای آنها برنامه‌ریزی کرده باشید و بدانید که در صورت وقوع چه کاری باید انجام دهید، بهتر می‌توان آنها را مدیریت کرد.
 طراحی و اجرای ساختمان اداری

8- در نظر بگیرید که چه تجهیزات و متریال هایی مورد نیاز خواهد بود

احتمالاً برای تکمیل و اجرای ساختمان اداری خود به تجهیزات ساختمانی زیادی نیاز خواهید داشتمهم است که هزینه این تجهیزات را در نظر بگیریدشما باید مزایا و معایب اجاره در مقابل خرید هر قطعه از تجهیزات را بسنجیداجاره اغلب ارزان‌تر است، اما اگر نیاز به نگهداری تجهیزات برای مدت زمان زیادی داشته باشید، ممکن است گران شود اما اگر بتوانید در آینده از تجهیزات ساختمانی استفاده کنید، خرید ممکن است ایده بهتری باشد.
 طراحی و اجرای ساختمان اداری

9- مستندسازی

ثبت سوابق بسیار مهم استدر طول پروژه ساخت و ساز افراد زیادی برای شما کار می کنند و تنها راه برای پیگیری واقعی همه چیز، مستندسازی استاین تضمین می‌کند که مقدار مناسب پول به همه کسانی که برای شما کار می‌کنند پرداخت می‌شود و کمک می‌کند همه با شما صادق باشند و طبق جدول زمانی تکمیل پروژه‌های پیشرفت کند.

10-هزینه نوسان مصالح ساختمانی را در نظر بگیرید

هزینه برخی از مصالح ساختمانی بر اساس عرضه و تقاضا در نوسان خواهد بوداین می تواند بسته به فصل، میزان ساخت و ساز در منطقه ، تغییرات بازار سرمایه و غیره تغییر کند. از آنجایی که این نوسانات گاهی اوقات ممکن است از نظر مالی سخت باشد، مهم است که بودجه اضافی را برای این نوسان در نظر بگیرید اگر قرار باشد چیزی در همان قیمت بماند، یا حتی قیمتش کاهش یابد، به سادگی پول اضافی در بودجه خود دارید و اگر نه  با پیش بینی برخورد مناسب تری با اوضاع داشته اید.

11-یک  مهندس منظر استخدام کنید

پس از تکمیل  و اجرای ساختمان ادارای، نوبت به محوطه سازی نمای بیرونی می رسدبرای اطمینان از اینکه منظر به درستی طراحی، مهندسی و تکمیل شده است، مهم است که یک مهندس منظر استخدام کنیدآنها با شما همکاری خواهند کرد تا یک طراحی اصولی داشته باشید...

12-در طول فرآیند حضور داشته باشید

از ابتدا تا انتها، حضور شما( نه صرفا فیزیکی) برای پروژه بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که همه بر سر کار باقی می مانند و کارها به گونه ای انجام می شود که شما می خواهیدهمچنین، مطمئن شوید که به طور منظم با پیمانکار خود تماس می گیرید تا ببینید کارها چگونه پیش می رود و از هرگونه به روز رسانی پروژه مطلع شوید یا این پیگیری را به افراد مطلع و متخصص بسپارید.
این مراحل تضمین می کند که پروژه شما تا حد امکان روان پیش می رود بهترین راه برای مقابله با چالش ها و مشکلات در هر پروژه ای برنامه‌ریزی و ارتباط عالی است.
 طراحی و اجرای ساختمان اداری

 برای مشاهده نمونه پروژه های اداری، مشاوره ، طراحی و اجرا با کارشناسان آرل از طریق شماره تماس زیر در ارتباط باشید:
 تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 

تحریریه معماری آرل
منبع: anthamgroup

تعداد بازدید : ۲۲۲۲
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
اهمیت طراحی داخلی فضاهای اداری

اهمیت طراحی داخلی فضاهای اداری

طراحی داخلی دفتر اداری بازاریابی به سبک صنعتی

طراحی داخلی دفتر اداری بازاریابی به سبک صنعتی

طراحی  فضای کار  به شکل یک بازی فکری / دفتر مرکزی دتسکی میر

طراحی فضای کار به شکل یک بازی فکری / دفتر مرکزی دتسکی میر

معماری و طراحی داخلی ساختمان اداری الف فرامرز شریفی

معماری و طراحی داخلی ساختمان اداری الف فرامرز شریفی

طراحی دفتر کار شرکت Campari توسط معماران Rapt

طراحی دفتر کار شرکت Campari توسط معماران Rapt

دفتر فروش تجهیزات ورزشی آکا فیتنس- استودیو معماری شماره 4

دفتر فروش تجهیزات ورزشی آکا فیتنس- استودیو معماری شماره 4

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir