۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : چهارشنبه , ۱۴۰۱/۰۲/۰۷ ۱۰:۰۰
خانه های پیش ساخته
تحریریه معماری آرل
ساخت و طراحی  خانه های پیش ساخته  امروزه موضوع جدیدی  در صنعت ساخت و ساز نیست. خانه‌های پیش ساخته در ایالات متحده در بحبوحه افزایش هزینه‌های مسکن و نگرانی‌های زیست‌محیطی به وجود آمدند و واژه پیش ساخته به تولید و  مونتاژ اجزای یک سازه خارج ازسایت پروژه اطلاق می شود.
سازندگان خانه های پیش ساخته خانه های پیش ساخته را ارزان تر، پایدارتر و سریع تر از خانه های سنتی  می دانند. اما خانه پیش ساخته دقیقاً چیست و آیا  این ادعاها درست هستند؟ در ادامه با آرل همراه باشید....
در ساخت و سازهای مسکونی سنتی، خانه های بومی در محل و تکه به تکه یا چوب به چوب ساخته می شوند. خانه‌هایی که بدین نحو به‌طور سفارشی طراحی می‌شوند ، اغلب به‌عنوان سازه‌های چوبی نامیده می‌شوند که به لطف قاب‌های چوبی که سازه‌ها را تشکیل می‌دهند، این نام را گرفته اند.
خانه های پیش ساخته
در مقابل، خانه‌های پیش ساخته از قطعاتی ساخته می‌شوند که در یک کارخانه ساخته می‌شوند و سپس برای مونتاژ به سایت پروژه منتقل می‌شوند.

چه نوع خانه های پیش ساخته می توانید بخرید؟

خانه های پیش ساخته 
از آنجایی که پیش ساخته به فرآیند ساخت اطلاق می شود، نه یک سبک واحد، انواع مختلفی از خانه های پیش ساخته وجود دارد:

خانه های ساخته شده- که گاهی اوقات خانه های متحرک یا سیار نامیده می شود  این خانه ها قبل از تحویل کاملاً خارج از محل ساخته می شوند و  خانه‌هایی هستند که با یک تریلر در بزرگراه حرکت می‌کنند و به مقصد می رسند. هیچ ساخت و سازی در سایت اتفاق نمی افتد و کیفیت آن نسبت به انواع دیگر خانه ها پایین تر است، بنابراین اکثر شرکت های پیش ساخته پیشتاز خود را از دنیای خانه های سیار متمایز می کنند.
خانه های پیش ساخته

خانه های مدولار- شامل ساخت قطعات  ساخته شده خارج از محل و سپس انتقال مدول ها به قطعه زمین پروژه برای نصب نهایی است. هر واحد مدولار  معمولاً تمام اصول اولیه مانند لوله کشی، برق، درها و کمدها را دارد و معمولاً می توانید چندین ماژول را به هم متصل کنید تا یک خانه بزرگتر تشکیل دهید.
خانه های پیش ساخته
خانه‌های پانل‌بندی‌شده - خانه های پانل بندی شده از پانل ها یا دیوارهای کامل ساخته می شوند که سپس به محل ساخت منتقل می شوند. آنها به کارهای تکمیلی داخلی بیشتری نیاز دارند، بنابراین زمان ساخت در محل طولانی تر است. این خانه ها می توانند در هر شکل یا اندازه ای باشند و قطعات در یک کارخانه ساخته و بریده می شوند و سپس همراه با دستورالعمل ها برای ساخت و ساز به محل ساخت ارسال می شوند.
خانه های پیش ساخته
از انجایی که اینگونه کارها واقعاً پیچیده هستند، برخی از تولیدکنندگان دسته های فوق را ترکیب می کنند. به عنوان مثال، یک سازنده پیش ساخته ممکن است ماژول ها را با دیوارهای پانل شده ترکیب کند تا یک طرح خاص ایجاد کند.
چه یک خانه پیش ساخته مدولار انتخاب کنید یا یک خانه متحرک، به هر حال آنها می توانند از نظر اندازه و سبک های معماری متفاوت باشند. سوله اداری 250 متری در حیاط همسایگی شما پیش ساخته است یک کابین زیبا به مساحت 1000 فوت مربع در جنگل هم همینطور. اما خانه های مدرن و پیش ساخته 3000 فوت مربعی هم وجود دارند.

آیا خانه های پیش ساخته مقرون به صرفه تر از سایر انواع مسکن هستند؟

قاعده کلی این است که ساخت و ساز پیش ساخته به طور متوسط 10 تا 25 درصد ارزان تر از خانه های چوبی است . چرا؟
متریال های کاربردی با تولید انبوه در خط مونتاژ هزینه ها را کاهش می دهند زیرا کارخانه ها مواد را به صورت عمده خریداری می کنند. هزینه نیروی کار نیز کمتر است زیرا مجبور نیستند نجار، لوله کش و برقکار را به سایت های ساختمانی بفرستند بدینگونه زمان ساخت سریعتر  وباعث صرفه جویی در هزینه نیز می شود.
بسته به تولیدکننده و مجری انتخابی میتوانید انتظار داشته باشید که هزینه  پرداختی گاهی اوقات (اما نه همیشه) می تواند شامل وسایل داخلی خانه نیز باشد. باید توجه داشته باشید که آیا پکیج پیش ساخته شما شامل لوازم خانگی، پنجره، کفپوش، عایق، سیم کشی برق و درب است یا خیر.
اما مراقب باشید این موضوع باشید زیرا قیمت یک خانه پیش ساخته در واقع قیمت  تمام شده ی آن خانه نیست. اولا، شما باید برای زمین برای ساخت خانه هزینه کنید، و همچنین باید آزمایش خاک، بررسی های سایت، مجوزها و اتصالات تاسیساتی را نیز در نظر بگیرید. آماده سازی سایت برای ساخت و ساز بسته به چشم انداز می تواند نسبتاً جزئی یا بسیار گران باشد. پکیج های پیش ساخته نیز معمولاً شامل فونداسیون نمی شوند.
سایر هزینه ها ممکن است شامل محوطه سازی، راهروها، گاراژها و هزینه یک پیمانکار یا سازنده محلی برای اتمام خانه همه این هزینه ها  نیز متفاوت است.

ساخت یک خانه پیش ساخته چقدر طول می کشد؟

بسته به اندازه و پرداخت های ضروری ، می توانید در کمتر از سه ماه خانه را بسازید. اکثر خانه های پیش ساخته را می توان در چهار تا شش ماه از ابتدا تا پایان ساخت که این زمان این بسیار سریعتر از خانه های سنتی است که به طور متوسط ​​حدود هشت ماه ساخته می شوند، و در برخی بازارها، ساخت خانه های سفارشی می تواند سال ها طول بکشد.

چرا ساخت خانه های پیش ساخته تا 50 درصد سریعتر است؟

ساخت بیشتر قطعات در یک کارخانه  بدون تاخیرهایی که بر اثر  محدودیت های آب و هوایی رخ می دهد، ساخت و ساز را کارآمدتر می کند و تاریخ های تحویل قابل پیش بینی تری را ایجاد می کند همچنین دستور تغییر یا تضادهای زیادی در زمان بندی کار ندارید.

خانه های پیش ساخته
آیا خانه های پیش ساخته ماندگارتر از خانه های سنتی هستند؟

خانه های پیش ساخته به طور کلی نسبت به خانه های چوبی سنتی سازگارتر با محیط زیست در نظر گرفته می شوند.
 
1- فرآیند ساخت و ساز در سازه های پیش ساخته زباله کمتری تولید می کند. همینطور شرکت های پیش ساخته نیز احتمال بیشتری دارد که از زباله های خود در کارخانه استفاده مجدد یا بازیافت نمایند و این اضافات را به چرخه کار برگردانند.
2- خانه‌ها و قطعات کارخانه‌ای نیز احتمالا درزهای محکم‌تری نسبت به خانه‌های چوبی دارند که گرمایش و تهویه مطبوع را کارآمدتر می‌کند.
3- شرکت های سازنده سازه های پیش ساخته بیش از بسیاری از سازندگان خانه به سمت ساخت و طراحی سازگار با محیط زیست گرایش دارندو از متریال های پایدار و امکانات اضافی مانند پانل های خورشیدی و سیستم های جمع آوری آب باران استفاده میکنند.
4-  دردوران افزایش چالش‌های آب و هوایی، ساخت و ساز پیش ساخته به دلیل انعطاف‌پذیری، امتیاز دیگری کسب می‌کند. از آنجایی که خانه های پیش ساخته باید حمل و نقل با کامیون را تحمل کنند، اغلب از نظر ساختاری قوی تر از خانه های چوبی هستند که در مناطق مستعد زلزله، طوفان یا بادهای شدید یک مزیت اصلی است.

آیا می توانید یک خانه پیش ساخته را سفارشی کنید؟

بسته به شرکتی که انتخاب می کنید، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید سازه پیش ساخته خود را سفارشی سازی کنید. اکثر سازندگان بسته‌های تکمیلی یا سفارشی ارائه می‌دهند  و برخی از آنها تنظیمات و طرح‌بندی های متفاوتی را امکان‌پذیر می‌کنند، اما مراقب باشید که این تغییرات می‌تواند قیمت خانه شما را افزایش دهد.
خانه های پیش ساخته
تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین
منبع: archive.curbed
تعداد بازدید : ۲۶۲۶
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
پیوند متریال بتن و چوب در دکوراسیون داخلی آپارتمان!

پیوند متریال بتن و چوب در دکوراسیون داخلی آپارتمان!

طراحی ویلا دشت چهل / دفتر معماری 51-35

طراحی ویلا دشت چهل / دفتر معماری 51-35

طراحی خانه کامیاران/کردستان

طراحی خانه کامیاران/کردستان

طراحی داخلی و بازسازی خانه روستایی

طراحی داخلی و بازسازی خانه روستایی

طراحی ویلا در چشم انداز / اتحادی از طبیعت، مهندسی و معماری

طراحی ویلا در چشم انداز / اتحادی از طبیعت، مهندسی و معماری

معماری و طراحی داخلی خانه ی Olaya

معماری و طراحی داخلی خانه ی Olaya

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir