۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : شنبه , ۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۲:۳۹
برقراری ارتباط با معماری به عنوان گزینه شغلی معماران
تحریریه معماری آرل
برقراری ارتباط با معماری فرایند پیچیده و متنوعی است که به طور قابل توجهی در طول عمر یک پروژه متفاوت است. نحوه برقراری ارتباط یک معمار یا شرکت معماری با طراحی خود  و نحوه ارائه به مشتری ممکن است کاملاً متفاوت از نحوه ارتباط آنها با پیمانکاران یا معماران همکار باشد.ما در جوامعی کار می کنیم که بسیاری از فرهنگ های متضاد همزمان در کنار هم قرار دارند، هرکدام با جایگاه ارزشی خود دارای اهمیت هستند که  به عنوان یک معمار یا شرکت معماری  باید در برابر ارزش ها ، تفاسیر و خوانش های گوناگون انعطاف پذیر باشید در ادامه با آرل با روشهای مختلف ایجاد ارتباط در معماری همراه باشید....

1-ارتباط بصری:

نقش سنتی معمار از گذشته تا اکنون از نظر پتانسیل ارتباط و انتقال ایده ها بطور قابل توجهی متفاوت گشته است. نحوه ارائه با جداول بزرگ و نقشه های معماری  دستی یا اتوکدی به ارائه با مدلسازی دو و سه بعدی و حتی انیمیشن  برای انتقال ایده ها پیشرفت کرده اند و به نظر می رسد با پیشرفت تکنولوژی این روند بیشتر و بیشتر شود.
علاوه بر ارائه یک فضای سه بعدی ، معماران و دفاتر معماری همچنین باید مهارت های خود را در بازنمایی ایده و استدلال ها گسترش دهند. به جای طراحی با مفاهیم سنتی و خطی طراحان باید با  سناریو طرح های خود را مانند یک پایان نامه ساختار دهند و در نظر بگیرند که چگونه اولویت های یک پروژه را در اولویت قرار دهند.

برقراری ارتباط با معماری به عنوان گزینه شغلی معماران
2-مدل سازی 3بعدی

طراحی سه بعدی معماری ظاهری واضح و واقع بینانه به مشتریان شرکت معماری شما ارائه می دهد. همچنین ، می توان در هر زمان که لازم باشد تغییراتی در آن ایجاد کرد. به طور طبیعی این نحوه ارائه به سکویی برای مکالمه و ارتباط تبدیل می شود ، جایی که مشتری و معمار تصمیمات مهم طراحی را به همراه هم شفاف تر اتخاذ می کنند.
فراموش نکنید یک تصویر  اگر به درستی نمایش داده شده توانایی انتقال پیام های بیشتر از حتی هزار کلمه را با هم دارد. مشتری ها بیشتر از آنچه می شنوند با آنچه می بینند متقاعد می شوند.

برقراری ارتباط با معماری به عنوان گزینه شغلی معماران
3- طراحی گرافیکی:

طراحی گرافیک ابزاری ارتباطی است که سهم مهمی در طراحی معماری دارد. در ابتدایی ترین سطح خود ، طراحی گرافیک بصورت بصری اطلاعات را با تایپوگرافی ، رنگ و فرم منتقل می کند و شاید دقیق تر ، بر تعامل ما با مکان تأثیر می گذارد. از تابلوهای راهنما ، نمودار ، برند تجاری ، متریال و بافت گرفته تا موشن گرافیک ، طراحی گرافیک به پیوند کلمات و محتوا با معماری کمک می کند.

برقراری ارتباط با معماری به عنوان گزینه شغلی معماران
4-روزنامه نگاری معماری:

هر احساسی باید با استفاده از عملکرد خاص یا از طریق کلمات نشان داده شود و این ارتباط است که توجه به احساس مدنظر را ، جلب می کند. به همین ترتیب ، برای توضیحات محصول یا خدمات هر پروژه ای  نیاز به نوشتن مقاله حرفه ای وجود دارد. یا به عبارت دیگر ، یک سند تفسیری برای پروژه که ارتباط بین خواننده و معمار را تقویت می کند.
 
یک فضای داخلی با برنامه ریزی مناسب و بهترین طراحی می تواند ظاهر یک فضا را تغییر دهد ، اما توضیح کافی در مورد طراحی برای برقراری ارتباط و درک مناسب از طراحی مهم است نوشتن معماری حرفه ای است که شاهکارهای مختلف معماری را با درک انگیزه ، مفاهیم و عملکرد آن بیان می کند  و احتمالاً با استفاده از مهارت های فنی و منطقی و دستور زبانی مبتنی بر دانش قوی دروس معماری فنی نویسنده انجام می شود وحرفه ای است که شخصیت و نقش معمار ،نوشته معماری وی را به نمایش می گذارد و درک عملکرد و جنبه های طراحی پروژهرا برای یک فرد غیر معمار آسان می کند.
روزنامه نگار معماری کسی است که می تواند شما را به یک سفر خیالی از تجربه شاهکارها برای نشان دادن ویژگی های معماری و رونمایی از تجربه زیبایی بکشاند.

برقراری ارتباط با معماری به عنوان گزینه شغلی معماران
5-عکاسی معماری:

عکاسی معماری فقط یک حرفه نیست ، بلکه حرفه ای است که دائماً در حال پیشرفت است. همیشه یک رابطه قوی بین معماران و عکاسان وجود دارد. عکاسان برای گذران زندگی به فضاهای خوبی برای عکاسی و انتشار نیاز دارند. معماران  و شرکت های بزرگ  معماری برای ارتقا طراحی و نمایش آثار خود به عکسهای قوی اعتماد می کنند  . عکاسان به معماران کمک می کنند تا رنگ اتاق ، زاویه  وساختار یا بافت متریال ها را به خوبی نمایش دهند  با نورپردازی حرفه ای می توانند واقعاً تفاوت ایجاد کند. روشنایی می تواند رنگ ، درک عمق و موارد دیگر را تغییر دهد. یک عکاس حرفه ای  معماری قادر خواهد بود از یک سری تکنیک های مختلف برای اصلاح هرگونه ایراد در عکس اصلی استفاده کند و در عین حال کاملاً طبیعی ان را نشان دهد.

برقراری ارتباط با معماری به عنوان گزینه شغلی معماران
6-مدل سازی اطلاعات ساختمان:

مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) فرایندی است که نحوه طراحی و  ساخت ساختمان ها را توسط معماران و مهندسان ارتقا می دهد  . با استفاده از ابزارهای BIM ، معماران می توانند یک مدل سه بعدی دیجیتالی از ساختمان ایجاد کنند ، به آنها اجازه می دهد نمایشی از شکل ظاهری و عملکرد آن را مشاهده کنند. مدل سازی اطلاعات ساختمان فوق العاده به سود شرکت های معماری است. این نرم افزار پیشرفته مدل سازی نحوه برخورد معماران با طراحی ساختمان را تغییر داده است. اکنون ما به ابزارهای بسیار قدرتمندی دسترسی داریم که به ما امکان می دهد ساختارهایی پویا و کارآمد ایجاد کنیم.

برقراری ارتباط با معماری به عنوان گزینه شغلی معماران
7- روابط عمومی

در عصر دیجیتالی که به سرعت در حال تغییر است ، روابط عمومی اهمیت بیشتری پیدا می کند تا بدانید  شما و کار حرفه ای شما در جایی که مهم است به درستی قرار دارید.
یک معمار باید کار خود را از طریق تمام رسانه های موجود اعم از رسانه های اجتماعی ، تبلیغات دهان به دهان یا شبکه های تبلیغاتی معرفی کند. اگر روند صحیح انجام شود ، تلفن شما مدام زنگ میخورد و بهترین مشتریان را به شرکت معماری شما دعوت می کند
با داشتن یک شریک با  روابط عمومی خوب ، یک شرکت معماری می تواند با ایجاد تصویر نام تجاری مناسب با مصاحبه های رسانه ای ، گفتگوها ، جوایز و حضور پررنگ آنلاین از طریق رسانه های اجتماعی خیلی سریع در جوامع مرتبط برجسته شود.
  وقتی مشتری های بالقوه به دنبال تصمیم گیری آگاهانه در مورد انتخاب خود هستند ، روابط عمومی مثبت نقش مهمی در انتخاب شرکت شما نسبت به رقبا خواهد داشت.
برقراری ارتباط با معماری به عنوان گزینه شغلی معماران
معماری همواره به ما آموخته است كه باور كنیم ساختمانها  سازنده ارتباط هستند. در حقیقت ، انسان روی زمین از طریق بناهایی می نویسد که بعداً می توان آنها را به عنوان متونی خواند تا بیانگر عملکردها ، دوره و زمینه ای باشد که در آنها قرار داده شده است.
وقتی یک معمار یک مداد را در دست می گیرد ، جریانهای خلاقانه درون او موجودیت عملکردی می گیرند و ارتباطات بین معمار، مشتری، فضا و با ساختمان های دیگر در شهر را شکل می دهند.


 تحریریه معماری آرل-غزاله عزالدین
منبع: re-thinkingthefuture

تعداد بازدید : ۱۷۲۰
نسخه چاپی :  
خرید بازی فکری شب مافیا

بسیار عالی بود و موفق باشید و جالب بود و خسته نباشید



آهنگ زنگ گوشی ترکی

خیلی عای بود ممنون



قیمت سیم کارت همراه اول کد1

منون خیلی عالی بود



فروش سیم کارت ایرانسل کارکرده

خیلی خوب بود ممنونم



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
معماری، محیط و استرس

معماری، محیط و استرس

روند بصری‌سازی معماری در سال 2019 : داستان‌گویی توسط رسانه‌ی جدید

روند بصری‌سازی معماری در سال 2019 : داستان‌گویی توسط رسانه‌ی جدید

معماری، پول یا هنر؟

معماری، پول یا هنر؟

کاربرد هوش مصنوعی در معماری

کاربرد هوش مصنوعی در معماری

معماری مصر باستان

معماری مصر باستان

آزادی بیشتر، ساختمان های بزرگتر: چرا معماران جوان اروپایی به چین مهاجرت می کنند؟

آزادی بیشتر، ساختمان های بزرگتر: چرا معماران جوان اروپایی به چین مهاجرت می کنند؟

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir