۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : دوشنبه , ۱۳۹۹/۰۹/۱۰ ۱۲:۱۷
چرا نوشتن برای معماران مهم است؟
تحریریه معماری آرل
معماری به عنوان یک حرفه عمدتا بصری ، معماران را به تمرکز زیاد بر طراحی ،مدل سازی و ساخت تشویق می کند. اما این بدان معنا نیست که معماران  به تنهایی ملزم به داشتن این مهارت ها در  روند حرفه ای و کاری خود هستنند اغلب اوقات نوشتن ، به عنوان یک مهارت ، توسط بسیاری از دانشجویان و متخصصان معماری نادیده گرفته می شود ، فقط به این دلیل که ارتباط مهارت  معماری با ابعاد نویسندگی به خوبی درک و بیان نشده اما  نوشتن یک مهارت اساسی است و اطمینان از اینکه یک معمار تسلط کافی به زبان و نوشتار دارد می تواند یک امتیاز عالی در معماری باشد ضمن اینکه  اگر به درستی استفاده شود ، حتی می تواند ابزاری پیشرو برای بالا رفتن از نردبان شغلی در این زمینه باشد.در ادامه با آرل همراه باشید.
با کنار گذاشتن مدل ها ، رندرها و گرافیک ها ، نوشتن به چگونگی برقراری ارتباط یک معمار با جزئیات اساسی هر پروژه کمک می کند. نوشتن مستندات روشن و مختصر نه تنها خواندن از طریق مدل ها و رندرها را برای مشتریان و مافوق راحت تر می کند ، بلکه به مخاطبین شما این احساس را می دهد که  درکار خود آگاه و دقیق هستید.
متریال ها ، تکنیک های طراحی ، روش های ساخت ، آزمایشاتی که باید انجام شود و سایر جزئیات - همه این موارد عناصری هستند که نمی توانند از طریق بصری به خوبی نشان داده شوند  با تلفیق مهارتهای نوشتاری،  واضح تر شده و تضمین می کند که طرحهای شما موفقیت آمیزتر بوده و کمتر مستعد دوباره کاری هستند.
نوشتار معماری، یک مهارت سطحی نیست و می تواند به شما کمک کند در هنگام بالا رفتن از نردبان گام های شفافتری در حرفه خود بردارید.
مستندات شما به طراحی های شما کمک می کند!
اگرچه طراحی ها در اصل ماهیت بصری دارند ، اما برخی از نوشته ها وجود دارد  که به  درک بهتر مشتریان ، همکاران و هر کس دیگری که به طراحی شما  نگاه می کندکمک می کند در واقع جزئیاتی در طراحی وجود دارد که نمی تواند بصری نمایش داده شود و آنها نیاز به توضیح کافی کلمات نوشتاری دارند ، و در اینجا مهارت نوشتن شما درخشان خواهد بود.
بدون مهارت های لازم برای توضیح دقیق و فشرده آنها ، حتی بهترین طراحی ها نیز نمی تواند در اختیار مشتری قرار گیرد. اما وقتی این تکنیک ها و عناصر را با استفاده از زبان نوشتاری ساده برای مشتری توضیح می دهید ، درک آنها برای مخاطب بسیار آسان تر می شود و شما می توانید نظر خود را موثرتر بیان کنید.
چرا نوشتن برای معماران مهم است؟
مهارت ارتباطی شما به نوشتن بستگی دارد!
مشتریان ، هم تیمی ها و مدیران از ایمیل ها و پیام ها به عنوان روش اصلی ارتباطات در حین انجام پروژه استفاده می کنند.
اگرچه ممکن است در ابتدا پیش پا افتاده به نظر برسد ، داشتن تسلط کافی به زبان نوشتار هنگام ارسال ایمیل و پیام می تواند موقعیت شما را در بین آنها بالا ببرد. استفاده از زبان عامیانه و اختصار اینترنتی می تواند به عنوان روشی برای ساده سازی ارتباطات رایج باشد اما قطعا اثرات جانبی ناخوشایند دارد به همین دلیل ، خواه در حال نوشتن مقاله و یا نوشتن متن برای کسی باشید ، مهم است که نوشتار خود را یکنواخت و از نظر دستوری درست نگه دارید.
علاوه بر اهمیت مهارت های ارتباطی  که فقط به مقاله و ایمیل محدود نمی شود. با یادگیری نوشتن صحیح ،  میتوانید گویا و روان صحبت کنید. در جلسات و سخنرانی ها ، این مهارت فوق العاده ای است که باید برای اقناع دیگران در مورد نظر خود داشته باشید.
در روند مصاحبه ، ارائه نمونه کارها و آزمون های کتبی  نیز ، مهارت نوشتن  به  نوع بیان و گفتار شما برای  ارتباط موثر کمک زیادی خواهد کرد.
ایجاد طراحی بهتر
می توان گفت که هیچ کس نمی تواند به تنهایی از صفر تا صد یک پروژه را بر عهده گیرد و در آن موفق باشدو هر پروژه موفقی حاصل صدها ساعت همکاری و کار گروهی است و در این پروسه نوشتن صحیح ، مستندات دقیق و دستورالعمل های کتبی دقیق می تواند دید کاملی راجع به پروژه برای کل تیم فراهم کند که فقط با گفتگو با یکدیگر یا نشان دادن مدلی که ساخته اید کفایت نخواهد کرد.
اغلب اوقات ، طراحی های پیشگامانه و انقلابی هرگز محصول یک شخص نبوده ، حتی اگر ایده  یکی از افراد تیم باشد. اگر آرزوی شما این است که ساختمانی را طراحی کنید که در نمونه کارهای شما  درخشان باشد ، پس منطقی است که مهارت های نوشتاری خود را تقویت کرده و آنها را در درجه اول نگه دارید.
چرا نوشتن برای معماران مهم است؟

اما ، یک سوال مهم مطرح می شود ، چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟
برای بهبود مهارت خود در نوشتن ، چند مرحله وجود دارد که باید انجام دهید. این فقط در مورد تمرین نیست ، بلکه یادگیری تفاوت های ظریف زبانی است که با آن ارتباط برقرار می کنید.
تا جایی که می توانید بخوانید!
خواندن محدود به کتب درسی و مقالات پژوهشی شما نیست. دنیای گسترده ای از مطالب خواندنی وجود دارد و همه آنها منابع ارزشمندی برای یادگیری هستند.
تمرین خواندن به شما نشان می دهد که چگونه دیگران از زبان برای ساخت و ارائه ایده هایی که در ذهن آنها است استفاده می کنند. با این کار ، شما می آموزید که چگونه جملات مناسب ساخته می شوند ، چگونه صدا می تواند تغییر کند ، و چگونه می توانید ایده ای را از ذهن خود به طور موثر بر روی کاغذ ارائه دهید.
اگر اهل مطالعه زیاد نیستید ، وقت آن است که این عادت را کنار بگذارید. دوستی پیدا کنید که زیاد بخواند و براساس آنچه دوست دارید از او چند پیشنهاد بخواهید.پس از اتمام آن ، سعی کنید کتاب ها و منابع مشابه را برای مطالعه بیشتر پیدا کنید.
این را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید. یادگیری برای بهبود نوشتن هدف نهایی نیست. این یک روند مداوم است که زمان بر است. اما ارزش وقت و تلاش شما را دارد.
زمان آرام خود را پیدا کنید!
کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که ساعتی را برای خود در نظر بگیرید. زمانی که در زمان کاری،  تماس تلفنی یا  درحین تماشای تلویزیون نیستید ، در عوض ، کار دیگری را انجام دهید ، مانند تمرین گوش دادن و صحبت کردن با ایده های خود با خود خلوت نمایید و خود را ارزیابی کنید
ببینید آیا می توانید نقصی در نوشتار خود پیدا کنید. آنها را یادداشت کنید و دفعه دیگر که قلم را روی کاغذ گذاشتید  سعی کنید از این عادت ها جلوگیری کنید.
اختصاص دادن زمان برای ارزیابی خود ممکن است بی معنی به نظر برسد ، اما با این کار ، به مغز خود کمی وقت می دهید تا در مورد ایده هایی که باید بنویسید ، فکر کند و تصویر واضح تری از آنچه در آخر روی کاغذ می نویسید ، ارائه دهد.
چرا نوشتن برای معماران مهم است؟

وقت خود را به تمرین اختصاص دهید!
شروع به نوشتن کنید. این جایی است که شما باید متعهد شوید و چیزی تولید کنید  یک ایده کاربردی برای این کار راه اندازی وبلاگ است. حتی اگر خوانندگان کافی ندارید اشکالی ندارد  به طور منظم به تولید محتوا ادامه دهید. این کار به شما فضا می دهد تا مهارت های خود را تمرین کنید.
بازخوردها را بررسی و به آن ها گوش دهید!
وبلاگ خود را با افرادی که می شناسید به اشتراک بگذارید. از آنها بازخورد سازنده بخواهید ، و ببینید که تا کجا می توانید ایستادگی کنید تا پیشرفت کنید.
ساده نگه دارید!
اغلب اوقات ، معماران به اشتباه باور دارند نویسندگان بزرگ کسانی هستند که از واژگان پیچیده و جملات طولانی استفاده می کنند که این موضوع درست نیست.
در واقع داشتن یک واژگان گسترده خوب بسیار از اینکه خواننده چیزی را که می خواهید منتقل کنید درک نکند بهتر است همچنین ، هیچ معماری دوست ندارد که جملات بسیار طولانی را بخواند از این رو هنگام نوشتن ، همه چیز را تا حد ممکن ساده نگه دارید. زبان نوشتار شما بدون اینکه از واژگان پیچیده یا جملات طولانی استفاده کنید ، هم می تواند عالی باشد.
نتیجه
تمرکز روی نوشتن تنها راه  برای حرفه ای نشان دادن رزومه کاری شما نیست  ، بلکه این مهارت مهمی است که می تواند حرفه شما را در معماری بیش از آنچه تصور می کنید پیش ببرد اقدامات لازم را برای بهبود نوشتار خود انجام دهید ، در خواهید یافت که درهای زیادی به روی شماگشوده می شود.....

تحریریه معماری آرل
غزاله عزالدین

تعداد بازدید : ۲۳۹۹
نسخه چاپی :  
بهار احمدی

خیلی جالب بود. ممنون از مطالب مفیدی که به اشتراک میگذارید



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
اهمیت اسکیس در پروژه های معماری رنزو پیانو

اهمیت اسکیس در پروژه های معماری رنزو پیانو

معماری هزاره سوم: معماری سایبر

معماری هزاره سوم: معماری سایبر

روند بصری‌سازی معماری در سال 2019 : داستان‌گویی توسط رسانه‌ی جدید

روند بصری‌سازی معماری در سال 2019 : داستان‌گویی توسط رسانه‌ی جدید

معماری درمانی

معماری درمانی

داستان سرخوشی یک معماری زنانه

داستان سرخوشی یک معماری زنانه

بازنگری در ارتباط معماری زمینه گرا  با عصر دیجیتال

بازنگری در ارتباط معماری زمینه گرا با عصر دیجیتال

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir