۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : يکشنبه , ۱۳۹۹/۰۲/۱۴ ۱۳:۱۳
گزینه های شغلی که می توانید در کنار معماری ادامه دهید !
تحریریه معماری آرل
امروزه تغییر وضعیت حرفه ای در زمینه معماری غیر معمول نیست بعد از مدتی ممکن است از کارهای یکنواخت در زمینه معماری خسته شوید یا به انتخاب خود با کار نیمه وقت زمان بیشتری برای خود ایجاد کنید یا طبق عادت معمارانه، کار در ساعات پایانی شب برایتان فرصتی برای فعالیت های دیگر ایجاد کند حتی می توانید کار تمام وقت خود را داشته باشید اما همراستا تصمیم به ادامه تخصص دیگری بگیرید و  محدودیت مالی و زمانی هرگز شور و شوق شما را برای شروع از بین نبرد اما همیشه پیدا کردن مهارت از دل کاری که در آن تخصص دارید بهتر از شروع از مرحله صفر است البته اگر به آن علاقه مند باشید! بنابراین  این سوالی است که معماران حداقل یکبار در طول پروسه کاری از خود پرسیده اند! بهترین گزینه هایی که شغل معماری می تواند فرصت جدیدی را برایم ایجاد کند کدام است؟ 
اگرچه معماری شغلی وقت گیر است و انرژی زیادی می طلبد و معمولا کل یک روز کاری را به خود اختصاص می دهد اما با تفکیک زمانی و برنامه ریزی و یا اختصاص زمان و حذف ساعات کاری زیاد از زندگی قطعا می توانید راه پر چالش و جذابی را تجربه کنید که علاوه بر تخصص و یادگیری های جدید فرصت و امکان افزایش سرعت بهبود در کار معماری را برایتان با فرصت ها و دیدگاه های جدید ایجاد می کند. حتی ممکن است به این نتیجه برسید که آن کار را حرفه ای تر و به عنوان کار اول انتخاب کنید  پس اگر چنین زمانی را برای اختصاص به فعالیت دیگری دارید و یا تصمیم به شروع گرفته اید با آرل در ادامه با گزینه های شغلی همراه باشید....
گزینه های شغلی که می توانید در کنار معماری ادامه دهید !

اول، با گزینه های مرتبط با معماری شروع خواهیم کرد:

رندرینگ و گرافیک معماری :
تدوین دستورالعمل های دیجیتالی در طرح های معماری به صورت دو بعدی و سه بعدی از طریق نرم افزارها کاری است که شما می توانید به نحوی حرفه ای تر از بقیه افراد و با دانش معمارانه دنبال کنید و حرفه ای است که در طی زمان می توانید سرعت و مهارت خود را در آن افزایش دهید برای شروع می توانید از یادگیری نرم افزارهای رایج و کاربردی و با تمرین زیاد شروع کنید !

عکاس معماری:
عکاسی تخصصی از درون و نمای بیرونی ساختمان ها و سازه ها برای معماران به دلیل دید زیبایی شناختی و شناخت اجزا و دیتیل های معماری موفقیت زیادی به همراه دارد یادگیری و شناخت تخصصی عکاسی می تواند هنر شما را تکمیل و به سمت مناسبی هدایت کند که زمینه کاری زیادی برای شرکت های مختلف از عکاسی دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف، نمای ساختمان ها، عکاسی برای گزارش های تصویری خبری و یا عکاسی از مبلمان برای فروشگاه ها همه و همه پیش روی شماست.
گزینه های شغلی که می توانید در کنار معماری ادامه دهید !
روزنامه نگار، نویسنده  و محقق معماری:
نوشتن مقاله های مربوط به معماری و طراحی و گزارش آخرین اخبار برای مجلات تخصصی و روزنامه های چاپی یا دیجیتال نیز کاری است که برای معماران با دانش و تحصیلات کافی می تواند ایده خوبی باشد البته اگر به حوزه های معماری واقف و علاقه مند و به ادبیات نوشتاری و نویسندگی تسلط کافی داشته باشید اگر از دسته افراد دست به قلم، کتابخوان و کنجکاو هستید و مقالات خوبی ارائه می دهید اینکار می تواند گزینه جذابی برایتان محسوب شود برای پیشرفت به مطالعه زیاد ادامه دهید و به یادگیری نوشتن اصولی ابتدا برای خود و سپس برای گروه های بزرگتری مثل مجلات، روزنامه ، وبسایت یا وبلاگ ها بپردازید.
منتقد معماری:
این شغل رده بالاتری از نویسنده یا روزنامه نگار معمار است که مسائل مربوط به معماری را در روزنامه ها، مجلات و حتی کتاب ها نقد می کند و این کار به دلیل احتیاج و تسلط بر دانش معماری برای شیفتگان به مطالعه و افراد دارای تحصیلات بالاتر و یا تجارب کافی به نویسندگی و علم کافی برای نقد و تحلیل مناسب است.
مورخ معماری:
مورخ ،متخصص در تاریخ معماری است که درباره معماری و فرهنگ و گذشته معماری تحقیق می کند  این فرد می تواند سخنران باشد، یا ممکن است در حفاظت تاریخی یا در موزه ها کار کند.
راهنمای تور معماری:
مشاهده ساختمان های زیبا و فرهنگ و سنت های گذشته برای توریست  ها و گردشگران بسیار مهم می باشد  به همین دلیل تورلیدرهای فرهنگی که آشنا به معماری ساختمان ها باشند نیز افراد خوبی برای معرفی تاریخ و ارزش های فرهنگی به گردشگران می باشند. البته تورلیدر شدن موضوعی مجزا است و برای شروع کار بایستی با شرکت در دوره های تخصصی کارت تور لیدری و مهارت های لازم را کسب نمایید اما بعد از مراحل طی شده می تواند شغلی جذاب و پاره وقت برای شما معماران که علاقه مند به سفر و تعامل با دیگر افراد هستید باشد.

دوم، گزینه های مرتبط با طراحی :

 طراح گرافیک:
طراحی آگهی، بروشور ، infographics، جلدکتاب، طرح بندی مجله، آگهی های دیجیتال، و غیره از مهارت هایی است که یک معمار به دلیل آشنایی با اصول اولیه گرافیکی و به عنوان طراحی موفق به صورت دستی یا دیجیتالی قادربه انجام آن خواهد بود تا مفاهیم و تصاویر بصری مد نظر خود را خلق نماید.
طراح لباس:
 طراحی لباس و اکسسوری از کارهایی است که معماران می توانند در صورت علاقه و در صورت آشنایی با طراحی مد و ترندها، آشنایی با پارچه ها و متریال ها و زیور آلات  به آن وارد شوند و امروزه ترکیب معماری و طراحی لباس بسیار رایج گشته و این دو رشته را به هم مرتبط تر از گذشته و همکاری معماران و طراحان لباس را نزدیکتر ساخته است.
گزینه های شغلی که می توانید در کنار معماری ادامه دهید !
طراح مبلمان  و محصول:
ترکیب بین زیبایی و عملکرد برای تولید مبلمان مرسوم و مطابق با معیارهای به روز سبب ایجاد مبلمانی منحصر به فرد گشته و طراحی مبلمان به دلیل ارتباط مستقیم به طراحی داخلی فضا می تواند کمکی موثر برای یک معمار باشد زیرا هماهنگی و شخصی سازی را بیشتر کرده و متناسب با هر فضایی مبلمان خاصی را طراحی خواهد کرد. طراحی محصولات نیز برای استفاده روزمره مانند وسایل الکترونیکی، وسایل آشپزخانه، اسباب بازی ها، ساعت ها، وسایل روشنایی موضوعی است که طراحان صنعتی به جدیت دنبال می کنند و معماران نیز با کسب تخصص ها و بسته به  توانایی ها می توانند در آن ورود کنند.
گزینه های شغلی که می توانید در کنار معماری ادامه دهید !
طراح وبسایت:
 امروزه به دلیل پیشرفت وگرایش به سمت دیجیتالی شدن، طرح بندی وب سایت از جمله مواردی است که همه معماران نه تنها برای وبسایت های خود بلکه به عنوان کاری مجزا  با سبکی خاص و ظریف  برای معرفی کارها و رزومه خود به آن نیاز دارند ازین رو در زمینه طراحی وبسایت و انجام کارهای گرافیکی به دلیل شناخت اصول اولیه طراحی و آشنایی با گرافیک و تمرکز بصری مناسب میتوانند در این زمینه نیز با یادگیری دانش های مرتبط به فعالیت بپردازند.
طراحی وبسایت
طراح صحنه:
طراحی صحنه نیز برای معماران از جهت آشنایی با چیدمان و تنظیمات فیزیکی می تواند ایده خوبی برای برای تئاترها، فیلم ها و یا نمایش های تلویزیونی باشد.
 معماری از جهت داشتن بعد هنری و خلاقانه و پوشش رشته های مختلف می تواند نقطه آغاز خوبی برای گرایش های مشابه باشد اما ادامه مهارت به تلاش، کسب دانش بیشتر و خلاقیت و پشتکار در هر کاری نیاز دارد پس برای شروع کافیست به علاقه خود اتکا و آغاز کنید.
طراحان و معماران بایستی از سطح بالایی از "خلاقیت" برخوردار باشند بنابراین گزینه های شغلی خلاق نیز مانند مدیر هنری و تبلیغات، بسته بندی محصول، فعالیت در نورپردازی و جلوه های بصری، ایجاد تصاویر مفهومی برای فیلم ها، انیمیشن ها، کتاب های کمیک و یا بازی های ویدئویی، انیمیشن، هنر و مدل سازی، ویرایشگر مجلات، نقاشی، مجسمه سازی و .... می توانند ایده هایی خلاقانه و سرگرم کننده به عنوان کار دوم باشند.
 معماران می توانند به کارآفرینی در کسب و کار جدید به دلیل ابتکار عمل و داشتن مهارت در بررسی فرصت ها فعالیت کنند یا به برنامه ریزی برای رویدادها بپردازند و یا به تدریس و آموزش  به عنوان استاد یا مربی بپردازند تمامی شغل های گفته شده بسته به شخصیت و ابعاد روانشناختی هر معمار و علاقه و استعداد  و میزان پشتکار می تواند انجام شود کافیست ذهن خود را آزاد گذاشته و به فعالیت های مختلف و کسب تجربه بپردازید  آنچه در ذهن برای کار معماری نقش می بندد تنها طراحی، دکوراسیون و معماری بناهاست و طبق دید عموم بقیه به نوعی غیر مرتبط محسوب می شوند اما لازم است با دیدی گشوده به فعالیت ها نگاه کنیم و با خلاقیت جنبه های معمارانه ذهن را بیش از پیش تقویت نماییم در واقع نه تنها معماری بلکه همه مشاغل با این دید می توانند دروازه ای گشوده از ایده ها و کارهای مرتبط را ایجاد نمایند و سبب تقویت ذهن و زمینه کاری اولیه و شغل اصلی شوند حتی اگر مستقیما مرتبط به نظر نرسند.
گزینه های شغلی که می توانید در کنار معماری ادامه دهید !
تحریریه معماری آرل
نویسنده: غزاله عزالدین
منبع: arch2o


تعداد بازدید : ۴۸۷۳
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
9  نوع از داوران ژوژمان های معماری در دوران تحصیل معماری

9 نوع از داوران ژوژمان های معماری در دوران تحصیل معماری

درباره درب های خودکار ساختمان های تجاری چه می دانیم؟

درباره درب های خودکار ساختمان های تجاری چه می دانیم؟

اهمیت فیگورهای انسانی در شیت های معماری

اهمیت فیگورهای انسانی در شیت های معماری

کلاسیک های معماری: خانه فارنزورث- میس وندروهه

کلاسیک های معماری: خانه فارنزورث- میس وندروهه

شمع کوبی

شمع کوبی

خانه های مفهومی، راه حل های معماری بسیار نوآورانه (قسمت اول)

خانه های مفهومی، راه حل های معماری بسیار نوآورانه (قسمت اول)

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir