ظرافت در طراحی داخلی فروشگاه کفش زنانه Sappun

تحریریه معماری آرل
معماران: استودیو Labotory
دسته: تجاری- فروشگاه
موقعیت: سئول، کره جنوبی
مساحت: ۱۱۱ متر مربع
سال: ۲۰۱۸
فروشگاه کفش زنانه Sappun واقع در شهر سئول، کره جنوبی توسط گروه معماران LABOTORY در مساحت 111 مترمربع طراحی و اجرا شده است. این فروشگاه در منطقه ای از شهر واقع شده، که بیشتر برند های تجاری مشهور در آن شعبه داشته و به همراه بسیاری از این برند های معتبر در امتداد جاده قرار گرفته اند.
به دلیل مطرح شدن این برند در میان مردم، از نظر کسب و کار و برندینگ ، افتتاح این فروشگاه دارای اهمیت و ارزش زیادی بوده که به همین دلیل، کارفرما خواستار ایجاد فضایی منحصر به فرد برای افزایش و قوت نام تجاری Sappun از طریق ایجاد فضایی گیرا و قوی بوده است.
از آنجا که در عصر معاصر کفش های زنانه دارای عملکردی ظریف و خاص هستند  طراحان از ویژگی ظرافت در کفش های زنانه برای طراحی فضا به عنوان عاملی الهام بخش استفاده کردند و به عنوان زبان فضایی، مفاهیم ریتم های منحنی، فضاهای نامتقارن و  فضاهای چند بعدی را در طراحی فروشگاه لحاظ نمودند.
 زبان فضایی اول، "ریتم منحنی" :
خارج از ساختمان منحنی ها  از نمای ورودی آغاز شده و سطح منحنی در سمت راست ورودی به انبار پشت کانتر پذیرش امتداد یافته است و  با عمیق تر شدن فضا می تواند گسترش یابد. قسمت های منحنی به صورت اجزای مختلف در کل به صورتی ریتمیک  و هماهنگ در فضا به کار رفته است.
زبان فضایی دوم، "تعادل نامتقارن" :
درب اصلی ورودی، در مرکز قرار گرفته اما پله ها و قسمت ورودی به نحوی تعریف شده تا ورود و خروج  مشتریان به آرامی و به نحوی طبیعی صورت گرفته و منجر به دیدی عمیق تر گردد علاوه بر این، دیوارها در سمت چپ و راست و همچنین مبلمان و قفسه ها، در اشکال و با عدم تقارن برای جلوگیری از یکنواختی و خستگی بصری ایجاد شده اند.
طرف چپ و راست در دکوراسیون داخلی فضا، عدم تقارن را نشان می دهد، و طرح های مختلفی از مبلمان بسته به عملکرد به کار رفته و در هر ارتفاعی، پارتیشن ها و ستون ها به طور منظم تکرار شده تا ریتم و نیروی فضایی در تضاد با سمت راست وچپ ،تعادل منحصر به فردی ایجاد کند.
زبان فضایی سوم، "فضای چند بعدی" :
طراحان سعی نمودند دو دیدگاه متفاوت در فضا ایجاد کنند اولی چشم اندازی بزرگ برای که توسط کف، دیوارها و سقف به وجود می آید و دوم چشم اندازی کوچکتر که توسط هویت مبلمان و سایر اجزای دکوراسیون شکل گرفته است.
 در میان این دو دید، قابل توجه ترین بخش، مبلمان مدرن طراحی شده هستند که در طراحی مبلمان، شکل کفش و پاشنه ها منعکس شده و 4 تکه مبلمان مرکزی به ترتیب با عملکرد و شکل های متفاوت وجود دارند.
این فروشگاه فضایی ساده اما گیرا با هویتی منحصر به فرد را برای تجربه فضایی متفاوت در اختیار مشتریان قرار می دهد و کاربران را به داخل فضا برای خرید کشانده و هویت برند به خوبی در ذهن علاقه مندان با ظرافت نقش می بندد.

 

تحریریه معماری آرل
مترجم: غزاله عزالدین
منبع: archdaily


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-8134.html