طراحی داخلی فروشگاه کفش در 260 متر

تحریریه معماری آرل
ایده طراحی و دکوراسیون کفش فروشی با نمایش هر آیتم به صورت مجزا، به واسطه تاثیرات بصری محصولات بر روی دید مشتری لحاظ شد. برای منظور کردن ایده فوق، الگوی های طاقچه مانند بر روی پوسته بازسازی شده فروشگاه نصب شده اند تا حس تورفتگی را ایجاد کنند. الگویی که شباهت زیادی به عناصر سرامیکی سقف های شیب دار دارد. 

شاید جلب باشد بدانید که این الگوی سنتی در دو کشور ژاپن و اسپانیا از عناصر قدیمی پرکاربرد به شمار رفته و با روش های متداولی ساخته شده است. تنها تفاوت به کار بری این الکو در معماری ژاپن، شفاف بودن این صفحات می باشد، در حالی که در منطقه مدیترانه، بافت و پوسته این طرح کاملا در معرض دید بوده و ماده ای برای پوشش یا لعاب به آن اضافه نمی شد. همین تفاوت برای تیم طراحی بسیار حائز اهمیت بود که از زیبایی های بافت خام مدیترانه ای در یک پروژه تجاری مدرن بهره ببرند.

دکوراسیون داخلی کفش فروشی در متراژ 260 متر نیازمند برنامه فیزیکی قابل تاملی بود که فضا را گنگ یا درهم و برهم نکرده، و برخی ریشه های معماری کشور اسپانیا را به عاریه ببرد. این استندها و عناصر سرامیکی برای نمایش کفش های فروشگاه بسیار مناسب و سبک هستند. الگوی استندهای قوس دار در سراسر دیوارها تکرار شدند و صرفا نقش نگهدارنده را ایفا نمی کنند، بلکه بخشی از طراحی دیوارها هم به شمار می روند. الگوهای قوس دار سنتی تبدیل به دیوارها، قفسه، کانتر، میز Cash (میز پرداخت هزینه و ثبت محصولات) و نیمکت داخل فروشگاه شده اند. 

قفسه کفش فروشی بخش هیجان انگیزی از طراحی فروشگاه به شمار می رود. قفسه با تاثیر گرفتن از الگوهای سنتی و شیوه های اجرایی مدرن، ترکیب واحدی از عناصر معمارنه در فضای فروشگاه قابل مشاهده است که در برطرف کردن نیازهای معاصر کارکنان و مشتریان تاثیرگذار خواهد بود. به طور کلی، غوطه ور شدن در عناصر سرامیکی ساده، حضور آرامش بخش کاربران را تثبیت می کند. 



















تحریریه معماری آرل
منبع: archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-7849.html