خلاقیت در طراحی نمای مهدکودک

تحریریه معماری آرل
تا بحال به معماری و نمای ساختمان یک مهدکودک فکر کرده اید؟ معماری و طراحی داخلی یک مهدکودک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
مطمئنا باید بین طراحی یک مهد کودک و ساختمان معمولی تفاوت قائل شد. چرا که کاربر این فضا، کودک است و کودک شرایط و نیازهای خاص خود را دارد. در این بخش قصد داریم نگاهی به نمای ساختمان یک مهدکودک در کشور اسلونی بیاندازیم که به تازگی توسط گروه معماری Jure Kotnik Architecture طراحی مجدد و بازسازی شده است. با آرل همراه باشید.
همانطور که ذکر شد، نمای ساختمان این مهدکودک توسط گروه معماری اسلونیایی Jure Kotnik Architecture طراحی و ساخته شده است. خلاقیت های ساده و زیبایی که این گروه در طراحی نما به کار برده است، ستودنی است. خلاقیت در طراحی نما برای یک مهد کودک، یعنی اینکه خود ساختمان، وسیله ای برای بازی باشد! چه خلاقیتی از این بالاتر برای یک فضای شادی و بازی! این گروه در یک حرکت ساده و جالب، نمای ساختمان را با قطعات محزا طراحی نموده است که بچه ها می توانند با دست مانند یک کرکره آن را بچرخانند و نمای ساختمان را از حالت رسمی به یک پالت رنگ تبدیل کنند! البته نمای این ساختمان یک طبقه که از 4 طرف آزاد است، دست طراحان را برای چنین طرحی باز گذاشته است، اما همیشه راه هایی برای خلاقیت وجود دارد.




















تحریریه معماری آرل
منبع: CONTEMPORIST

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3771.html