بهترین فضاهای اقامتی سال 2015 از نگاه مجله ی Designboom



مترجم: نیلوفر محتاط
در سال 2015، فضاهای اقامتی دنج زیادی طراحی شدند. در این بخش قصد داریم به معرفی چشمگیرترین این طرح ها از نگاه مجله ی Designboom بپردازیم. تمام این فضاها در سایتهایی با منظر خاص طراحی شده اند و فضایی آرام برای تمرکز و استراحت هستند. در ادامه با ما در آرل همراه باشید.
1) اقامتگاه کوهستانی Awasi Patagonia
این اقامتگاه در دامنه ی کوهستانهای شیلی توسط شرکت معماری Felipe Assadi طراحی شده است. هتل دارای 12 ساختمان مجزاست که چیدمان آن ها در سایت بر اساس تأمین حداکثر محرمیت و بهره مندی از بهترین چشم اندازها صورت گرفته است.



2) جزیره ی اقامتی Manshausen
این اقامتگاه جذاب در جزیره ی Manshausen در شمال کشور نروژ توسط Snorre Stinesse طراحی شده است. طرح ارائه شده کاملاً با توپوگرافی سایت و دیوار سنگی ساحلی تناسب دارد. ملاحظاتی نیز برای هماهنگی این مجموعه با ساختمان خانه ی قدیمی قرن هجدهمی مجاور لحاظ شده است.



3) مجموعه اقامتی Naman Spa
این مجموعه در ویتنام قرار دارد و توسط شرکت معماری Vo Trong Nghia طراحی شده است. کانسپت اصلی طراحی، استفاده از طبیعت و محیط زیست به منظور ایجاد فضایی آرام برای استراحت جسم و روح مهمانان است. این مجموعه دارای تسهیلاتی از قبیل کافه، رستوران و سالن ورزشی است.



4) سوئیت های هیجان انگیز Sky Lodge
در دره ی Cuzco در پرو، سه کپسول شفاف نصب شده اند. این سوئیتها برای مهمانان شجاعی طراحی شده اند که حاضرند برای اقامت در آن ها 112 متر صخره نوردی کنند و پیاده مسافت های طولانی را طی کنند.



5) هتل Vivood
این هتل دارای 25 سوئیت شخصی است و در دره ی Guadalest در جنوب اسپانیا واثع شده است. هتل بر روی زمینی پر شیب قرار گرفته و دارای یک رستوران، یک کافه، استخر، تراس های خصوصی و جکوزی است.



6) هتل Sobreiras
این هتل توسط درختان زیتون و چوب پنبه احاطه شده است، در کشور پرتغال واقع شده و تا شهر لیسبون یک ساعت فاصله دارد. هتل در مکانی مرتفع قرار گرفته است و دارای 8 حجم می باشد. شرکت تفکر معماری آینده طراحی این هتل را انجام داده است.



7) اقامتگاه لانه ی کرم ابریشم
این اقامتگاه شبیه به یک خانه ی درختی است، تنها 60 کیلوگرم وزن دارد و دارای شکلی کروی است. سازه ی این خانه ی درختی از آلومینیوم ساخته شده و روی آن با پارچه ای ضد آب پوشانده شده است. این سازه توسط 6 کابل فولادی معلق می شود و 6 کابل فولادی دیگر هم پایداری جانبی آن را تأمین می کنند. این اقامتگاه می تواند کاملاً نیازهای استفاده کنندگان را مرتفع کند به طوری که می توان در آن فن و دستگاههای گرمایشی نصب کرد.



8) اقامتگاه Wanda Vista
استودیوی چینی معماری و طراحی OAD، این اقامتگاه را طراحی کرده است. این مجتمع لوکس دارای 151 ویلاست و در کوهستان های سرسبز استان Yunnan در چین قرار دارد. فرم این ساختمان بر طبق اصول معماری سنتی چین طراحی شده است. دیوارهای سنگی و سقف چوبی بنا به گونه ای بسیار ظریف معماری سنتی چین را به معماری معاصر پیوند می دهند.



9) هتل Lima Duva
معماری و طراحی این هتل توسط شرکت معماری IDIN و با هدف ایجاد فضایی رومانتیک برای زوج های جوان صورت گرفته است. ایده ی اصلی طرح از ادبیات شاعرانه ی قرن نوزدهم تایلند اتخاذ شده است.



10) بازسازی و طراحی هتل Relux
شرکت معماری A31 هتلی 2 ستاره واقع در Ios Island، یونان مربوط به سال 1980 را بازساری کرد و آن را به هتلی 4 ستاره و لوکس تغییر داد. ساختمان هتل قدیمی نزدیک به 2 دهه بود که بدون رسیدگی مانده بود برای همین از معماران خواستند برای بهبود بخشیدن به عملکرد و سرویس دهی، پروژه بازسازی این هتل 4 ستاره را عهد دار شوند.




منبع: DESIGNBOOM
تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3675.html