معماری و طراحی مینیمال کلیسای Maria Magdalena


مترجم: نیلوفر محتاط
معماری و طراحی این کلیسا توسط گروه معماران Sacher.Locicero در استرالیا انجام شد. این کلیسا مانند مجسمه ای تماشایی است که از بتن سفید ساخته شده و در طبیعت زیبای اطراف خودنمایی می کند، مخصوص برگزاری مراسم خانوادگی است و به دلیل فرم خاصی که دارد، افراد با حضور در آن احساس آرامش کرده و می توانند آن را به خاطر بسپارند.







این اثر معماری مانند لندمارکی برای این سایت زیبا و تاریخی است. مصالح به کار رفته در این کلیسا، بتن و شیشه هستند و در طراحی بنا از هیچ تزیینی استفاده نشده است. حجم کلیسا حجمی خالص، معصوم و نرم است و ارتفاع راس شیروانی آن 7.78 متر می باشد. در هر جبهه ی ساختمان سه پنجره قرار دارد که با شیشه های رنگی پوشانده شده اند. در روزانعکاس نور خورشید در این شیشه های رنگی باعث زیباتر شدن حجم ساده ی کلیسا شده است. در شب نیز انعکاس نور از داخل به بیرون بسیار زیبا و چشمگیر است.







بخش ورودی کلیسا، محوطه ای پوشیده شده از شن بوده و معماری کلیسا دربردارنده ی فرم کلیساهای سنتی با بیانی معاصر است. حجم سفید کلیسا در نورها و شرایط آب و هوایی گوناگون تغییر می کند و به سمت رنگ آبی مات گرایش پیدا می کند. طراحی داخلی این کلیسا بی نهایت ساده است. کف بنا با سنگ تراورتن کرم و بژ پوشانده شده و صحن آن تنها با پله ای از بقیه ی سالن جدا شده است. بر روی دیوارهای دو طرف صحن تو رفتگی های مستطیل شکلی مشاهده می شود که مجسمه ی Maria Magdalena در یکی از این تو رفتگی ها قرار گرفته است. معماری کلیسا خود را از دنیای بیرون جدا کرده تا به آرامش و سکون برسد. به همین دلیل دارای پنجره های باریکی است و در فضایی باز قرار گرفته تا از جمعیت دور بوده و در تعامل با طبیعت باشد.














منبع: archdaily
تحریریه ی معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-3056.html