۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

معماری آرل
در بخش آثار مربوط به فرانک گری قرار داده می شود
تحریریه معماری آرل
طراحی نورپردازی سالن کنسرت والت دیزنی به مناسبت بزرگداشت سالانه فیلم، هنر، رسانه و فرهنگ در نظر گرفته شده است. انتخاب چنین طرحی به واسطه تغییرات دیجیتال در دنیای سینما و هنر الهام گرفته، و معماران تعبیه نورپردازهای هولوگرام را یک زبان دیجیتال مناسب برای ابراز چنین کانسپتی بر روی نمای سالن کنسرت والت دیزنی دانسته اند. برای این پروژه یک همکاری بی نظیر بین آنادول و گوگل آرت صورت گرفته که آرشیو دیجیتالی کاملی از ارکستر L.A.Philharmonic را با بیش از 45 ترابایت تصاویر، عکس، ویدئو و الگو را به میلیون ها نقطه هولوگرام تبدیل کرده اند.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
شما قطعا تبلیغات را دیده اید. یک پاپ آپ یا بَنر گرافیکی که از طریق فیسبوک یا شبکه های اجتماعی دیگر چشم شما را به کلاس های آموزشی جذب می کند. به عنوان مثال: مدل های چوبی زیبا با نور پس زمینه، طرح هایی که در حال ترسیم توسط یک دست ابریشمی متورم می باشد که تنها شایسته تقدیر و تعریف از فرانک لوید رایت است. ترکیب فرانک گری و تریلر از طراحی ظریف بیش از 1.6 میلیون بازدیدکننده در سایت یوتیوب گردآوری کرد. حالا هدف از ساخت این تیزر تبلیغاتی چه بوده؟ در ادامه توضیحاتی مختصر از دلیل ساخت این کلیپ تبلیغاتی را برای شما قرار دادیم.
با آرل در ادامه همراه باشید...
تحریریه معماری آرل

در معماری و طراحی همیشه برای هر معمار سوال و مبهم بوده، چگونه کاری را ارائه بدهند، تا به اندازه کافی بزرگ و خلاقانه باشد به طوری که از دست نرود و برای همیشه ماندگار بماند، پاسخ به این سوال واقعا دشوار است زیرا موضوع بزرگی است. در ویدیو بالا فرانک گری با داشتن آثاری چون تالار کنسرت والت دیسنی که نماد جهانی است، تجربه و نظر خود را در مورد این سوال بزرگ بیان می کند، همراه آرل باشید...

تحریریه معماری آرل
فرانک گری برنده جایزه پریتزکر پرایز چه کارهایی می بایست هنگام طراحی ساختمان مرکز دانشگاه علوم نرم افزار MIT انجام می داد و از آنها سر باز زد؟ یک چک با رقم زیاد به علاوه یک شکایت رسمی به دلیل سهل انگاری در طراحی و اجرای صحیح قالب ها، نَشت رطوبت و مشکلات زهکشی. گاهی وقت ها تأثیرگذارترین طرح ها هم می تواند از مسیر خود خارج شده و به یک فاجعه تبدیل شوند. و وقتی چنین اطفاقی می افتد وکیل ها پرکارتر می شوند. در این مطلب 9 نمونه جذاب از ساختمان هایی که کارشان به طرح دعوی و شکایت در دادگاه رسیده را برای شما قرار دادیم.
در ادامه با آرل همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
موزه گوگنهایم بیلبائو یکی از چند موزه متعلق به بنیاد گوگنهایم نیویورک است و شامل آثار هنرمندان اسپانیایی و بین‌المللی می باشد. این موزه توسط فرانک گهری در سال 1997 طراحی شده است. وی معتقد است: من آثار هنرمندان را نگاه میکنم و هنر را به مثابه وسیله‌ای برای الهام خودم می پندارم و سعی میکنم تحت تأثیر هیچ فرهنگی نباشم در هر کارم روشهای جدید را جستجو میکنم. برای آشنایی بیشتر با این موزه با ما همراه باشید...
تحریریه معماری آرل
در کارهای اولیه گری می‌توان تأثیراتی از معماران سوئیس و فرانسه به خصوص لو کوربوزیه مشاهده کرد. این تأثیرات را تا سال ۱۹۷۲ می‌توان در کارهای گری مانند استفاده از فرمهای هندسی ساده مشاهده کرد. به طور کلی در کارهای گری نوعی گرایش مجسمه سازانه را می‌توان مشاهده کرد چه در توسعه خانه همسرش ۱۹۸۷ تا موفق‌ترین کارش در سبک فولدینگ که موزه هنرهای معاصر بیلبائو است. در ادامه با آرل همراه باشید...

مترجم: مهرداد نجیب زاده
اولین پروژه فرانک گری در استرالیا افتاح شد. نزدیک به 180 میلیون دلار برای طراحی و ساخت دانشگاه فناوری سیدنی هزینه شده، و گنجایشی در حدود 1600 دانشجو را پشتیبانی می کند. فرماندار کل استرالیا، پیتر کاسگرو اظهار داشته: من زیباترین پاکت قهوه ای در مقیاس بزرگ را مشاهده کردم. اظهار نظر جالب و عجیبی که مسئول شهر سیدنی پس از دیدن این ساختمان عنوان کرده است. با آرل در ادامه همراه باشید...

گرداورنده : مسعود فلاح
فرانک گری علاوه بر طراحی پروژه هایی خاص، گام هایی برای توسعه حومه های شهری محروم نیز برداشته است. مجتمع مسکونی Siedlung Goldstein نیز که در هشت کیلومتری شهر فرانکفورت واقع شده است، نمونه ای از این گونه آثار گری در سال 1994 است. تصور اینکه دیدگاه گری به مجتمع مسکونی منجر به سیمایی مشابه نماهای فلزی موزه گوگنهایم و ساختمان والت دیسنی شود کمی ترسناک به نظر می رسد، اما با نگاه دقیق به این مجتمع، می توان به نگاه شاعرانه و معماری لطیف او پی برد. همراه آرل باشید...

نویسنده : مریم اصلانی
عملیات ساخت قرارگاه و مرکز جدید بنیاد لوئی ویتون* (Louis Vuitton) که توسط فرانک گری** (Frank Owen Gehry) طراحی شده و در شهر پاریس قرار دارد، رو به اتمام است. قرار است این بنا که در پارک و محوطه سبز تفریحی و دیدنی ژاردین (Jardin d Accllimatation) و در شمال شهر پاریس قرار گرفته، در ماه اکتبر افتتاح شود. این گونه که به نظر می‌رسد، این سازه در زمینه هنر معاصر به فعالیت خواهد پرداخت. این ساختمان اَبری شکل، از صفحات انحنادار شیشه‌ای ساخته شده که به آن حالتی خاص بخشیده‌اند؛ به طوری که گویی بر فراز چشم‌انداز سرسبز و باشکوه اطرافش شناور شده است.
مترجم : مسعود فلاح
ساختمان در سایتی به مساحت 4000 متر مربع در پاناما واقع شده است و شامل هشت فضای گالری ،فضای نمایشگاه موقت و یک فروشگاه و کافه می باشد. معماری و طراحی ساختمان توسط فرانک گری صورت گرفته است و پارک گیاه شناسی 2.4 هکتاری در اطراف ساختمان اصلی امکان ایجاد نمایشگاه در فضای باز را نیز فراهم می کند.
به گفته گری این پروژه برایم بسیار شخصی بوده است و روابط نزدیکی با مردم پاناما احساس کردم و همه ما باید برای حفظ تنوع زیستی تلاش کنیم.
دهلیز های عمومی در فضای باز در طبقه اول به عنوان مرکز طراحی ایجاد شده است که توسط یک سری سایبان های فلزی در شکل و رنگ های متفاوت پوشانده شده اند. سایبان ها برای نمایش پاناما و زیستگاه های دیدنی آن رنگارنگ طراحی شده اند و در عین حال ساختاری برای محافظت در برابر باران و باد در ان در نظر گرفته شده است.

مترجم: مهرداد نجیب زاده
طرح موزه هنر فرانک گری منتشر شد. این طرح که دارای 169 هزار متر مربع می باشد شامل یک اختلاف سطح بزرگ تر از بزرگ می باشد که پایین تر از ساختمان اصلی موزه قرار دارد.گری با قرار دادن گالری هنری در این بخش، فضایی مجزا نسبت به بقیه سیرکولاسیون موزه به وجود آورده است. در حال حاظر، یک تصمییم غیرمعمول برای این پروژه کوتاه مدت که توسط گری در حفظ و یکپارچگی ساختمان ها تأثیر داشته، تمرکز اصلی طراحی را و نوسازی بخش های داخلی و حفظ زیبایی این ساختمان 86 ساله سوق داده است. شاید یکی از دراماتیک ترین تغییراتی که توسط گری برای این موزه انجام شده، بخش پله های ورودی این مجموعه باشد که یادرآور خاطرات فیلم مشهور راکی باشد که سیلوستر استالونه مشغول تمرین در قسمت ورودی این موزه بوده و خاطرات بسیاری را در این سکانس از فیلم مشهور وی بازگو کرده است. با این حال، مداخلات گری در بازسازی و بازنگری این طرح، چیزی در حدود 350 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت.
با آرل در ادامه همراه باشید...




مترجم: مریم اصلانی
عملیات ساخت قرارگاه و مرکز جدید بنیاد لوئی ویتون* (Louis Vuitton) که توسط فرانک گری (Frank Owen Gehry) طراحی شده و در شهر پاریس قرار دارد، رو به اتمام است. قرار است این بنا که در پارک و محوطه سبز تفریحی و دیدنی ژاردین (Jardin d Accllimatation) و در شمال شهر پاریس قرار گرفته، در ماه اکتبر افتتاح شود. این گونه که به نظر می‌رسد، این سازه در زمینه هنر معاصر به فعالیت خواهد پرداخت. این ساختمان اَبری شکل، از صفحات انحنادار شیشه‌ای ساخته شده که به آن حالتی خاص بخشیده‌اند؛ به طوری که گویی بر فراز چشم‌انداز سرسبز و باشکوه اطرافش شناور شده است.

تحریریه معماری آرل
پس از بررسی طرح های پیشنهادی از شرکت های معماری، طرح فرانک گری، به عنوان چشم انداز و منظر شهری مخله ی اونیو لس آنجلس انتخاب شد. طرحی که فرم های سیال گری خارج شده، به طوری که خط طراحی فرم های سیال، از امضای کار وی بوده است. در صورتی که این طرح توسط منتقد، کریستوفر هارتون تأیید نشده، و وی خواستار رد طرح گری بوده است. هارتون و گنسلر تأکید بیشتری بر نمایش فرهنگ شهر لس آنجلس در این بخش از شهر داشته اند و تأکید بر تغییر شکل این طرح، از حالت مفهومی(کانسپچوال)، به یک شکل سنتی بوده اند.
برای مطالعه کامل خبر، با گروه معماری آرل در ادامه مطلب همراه باشید.
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
طراحی و اجرا ویلا

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی ساختمان اداری و دفتر کار
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، میرداماد . جنب ایستگاه مترو
انتهای خیابان کازرون جنوبی . پلاک ۳
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱     ۲۱-۲۶۴۰۸۵۲۰-۰۲۱
فکس :       ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir