۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تاریخ چهارشنبه , ۱۳۹۵/۱۲/۱۸ ۱۲:۴۷
برترین برنامه های طراحی و معماری در سال 2017  برای موبایل
تحریریه معماری آرل
در دنیای امروز گوشی های هوشمند، بخش اساسی از زندگی روزمره ما را تشکیل می دهند. تکنولوژی های مرتبط با این ابزار به سرعت در حال رشد و توسعه اند که شاهد نوآوری های جدید و خلاقانه در این زمینه هستیم. این نوآوری ها در زمینه معماری و طراحی نیز رخ داده است و  فعالیت های آنها از طراحی، مدل سازی سه بعدی، ویرایش عکس و هر آنچه که ممکن است از ذهن شما عبور کند را پوشش می دهند. بنابراین به شما یک لیستی از بهترین برنامه های طراحی و معماری در سال 2017 را ارائه می دهیم. 

1. Morpholio Trace

عملکرد این برنامه مانند طراحی با کاغذ کالک می باشد. برنامه Morpholio Trace به کاربران اجازه می دهد بروی عکس های خود طراحی کنند، و بصورت لایه ای نظرات و طرح های خود را اضافه کند. این قابلیت بسیار کاربردی و مفید است. برنامه در ایپد پرو (iPad pro) قابل اجراست و نیاز به مداد طراحی اپل می باشد.


دانلود برنامه Morpholio Trace


2. AutoCAD 360

کمپانی این نرم افزار یعنی آتودسک این اپلیکیشن رسمی خود را با نام AutoCAD 360 نیز برای اسمارت فون ها و تبلت های هوشمند اندرویدی طراحی نموده است تا کاربران دارنده ی این نوع موبایل ها هم بتوانند از تمامی امکانات اتوکد در موبایل خود استفاده نمایند و نقشه ها و ایده هایشان را به راحتی هرچه تمام تر برروی این برنامه پیاده کنند! این نرم افزار این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که یک پرونده ی جدید را برای طراحی ایجاد نمایید و یا فایل های طراحی شده به وسیله کامپیوتر را به راحتی در این برنامه اجرا و آن را ویرایش نمایید و در صورت تمایل آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارید!

دانلود برنامه AutoCAD 360 برای اندروید


دانلود برنامه AutoCAD 360 برای IOS



3. BIMx by Graphisoft

اگر مهندس معماری و یا عمران باشید حتما با نرم افزار ArchiCAD آشنایی دارید. این نرم افزار جهت طراحی 3 بعدی سازه ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. به تازگی کمپانی Graphisoft SE نرم افزاری را با نام BIMx منتشر کرده است که توسط آن قادر خواهید بود طرح های 3 بعدی تولید شده توسط نرم افزار آرشیکد را در گوشی و تبلت اندرویدی خود با دیگران به اشتراک بگذارید و به مشتریان خود نمایش دهید.
این نرم افزار قادر است تا نقشه های سه بعدی شما را با بهترین کبفیت و جزئیات دقیق نمایش دهد.



دانلود برنامه BIMx by Graphisoft برای اندروید


دانلود برنامه BIMx by Graphisoft برای IOS

 

 

4. Sketchbook by Autodesk

Sketchbook by Autodesk اپلیکیشن عالی کشیدن نقاشی های بی نظیر از استودیوی معروف آتودسک طراح نرم افزارهای معروفی چون آتوکد است. این نرم افزار عالی که برای PC هم عرضه شده است به شما این امکان را می دهد که در محیطی واقعا حرفه ای عکس های هنری فوق العاده زیبایی را طراحی نمایید. این نرم افزار در اصل برای پیاده سازی ایده های شما طراحی شده است و با دارا بودن ابزارهای منحصر به فرد بهترین اپلیکیشن برای پیاده کردن ایده ها و طرح های شماست. انواع ابزارهای حرفه ای رسم خطوط، سایه زنی، طراحی های اولیه، براش های پیشرفته با کیفیت های بالا، حاشیه نویسی بر روی طرح به منظور یادآوری نکات در ادامه طراحی و قابلیت حذف آن ها به راحتی، سازگاری با برنامه فتوشاپ و غیره همگی از ویژگی های این اپلیکیشن قدرتمند است.

دانلود برنامه Sketchbook by Autodesk برای اندروید

دانلود برنامه Sketchbook by Autodesk برای IOS



5. Shapr3D

Shapr3D یک ابزار کد سه بعدی برای  iPad Pro می باشد. این برنامه کاربران آن را قادر می سازد، طرح خود را سریع و آسان بکشند و سپس آنها را بلافاصله به اشکال 3D تبدیل کنند. برنامه دارای یک رابط کاربر پسند، که با انگشت شست و مداد اپل کنترل می شود. بنا به کفته توسعه دهندگان، برنامه بسیار دقیق و ساخته شده برای حرفه ای ها است.

دانلود برنامه Shapr3D برای IOS


6. magicplan

با استفاده از نرم افزار magicplan می توانید نقشه های داخلی ساختمان ها را بکشید. برنامه دیوارها و دهانه ها را به خوبی تشخیص می دهد و تنها کاری که باید انجام دهید، در موقعیت مناسب در فضا قرار بگیرید و  کافیست یک عکس بگیرید و نرم افزار به طور خودکار اندازه های شما را محاسبه می کند و طراحی آن را به وجود می آورد. همچنین شما میتوانید به سادگی اشیاء یا مطالب یا امور دلخواه خود را به این نقشه به سادگی استفاده کنید اما توجه داشته باشید که برای استفاده از این نرم افزار نیاز به موبایلی با ژیروسکپ (شتاب سنج) دارید. شما می توانید نقشه خود را با فرمت های PDF, JPG, PNG, SVG, DXF,  CSV بگیرید. ا

دانلود برنامه Sketchbook by Autodesk برای اندروید

دانلود برنامه Sketchbook by Autodesk برای IOS

 

7. AutoDesk FormIt

نرم افزار autodesk formit به شما کمک میکند که هر موقع خواستید یک حرکت ایده وار و یک کانسپت دیجیتالی از ساختمان تهیه کنید.
با استفاده از اطلاعات سایت مرجع بین المللی طرح اولیه پس زمینه را با اطلاعات ساختمان واقعی خلق می کند. بر اساس اطلاعات مدلینگ ساختمان برای طراحی هماهنگ سازی در فضا ، جهت راحتی بیشتر FormIt با نرم افزارها و محصولات Autodesk Revit و دیگر applications سازگار است.


دانلود برنامه autodesk formit برای اندروید

دانلود برنامه autodesk formit برای IOS



8. Archisketch

«آرکی‌اسکچ» (Archisketch) که پیش از این با نام آرکی‌پد در فروشگاه اپ استور قابل دانلود بود، یک اپلیکیشن پرکاربرد مخصوص معماران، طراحان داخلی و طراحان محصول است.
اپلیکیشن‌های بسیاری برای طراحی و اسکچ وجود دارند اما آن‌‍چه آرکی‌اسکچ را از سایر اپلیکیشن‌ها متفاوت می‌سازد، امکان طراحی با مقیاس دقیق است. به این صورت که شما در ابتدای کار برای پروژه‌ی خود مقیاس تعریف می‌کنید و سپس همه‌ی اجزای کار حتی ضخامت خطوط هم بر اساس آن مقیاس شکل می‌گیرند. این ویژگی برای طراحان معمار، که پروژه‌های خود را با اندازه‌گذاری دقیق جلو می‌برند، بسیار مفید و کاربردی است.

دانلود برنامه Archisketch برای IOS



9. Concept by Fast and Epp

Concept ابزاری برای محاسبات سریع و آنی در ابعاد سیستم های مختلف، بر اساس نسبت بین طول و عمق است. همچنین پروژه های کاربری موجود به کارگیری سیستم های ساختار مشابه را نشان می دهد،  تا آسان تر طرح های خود را در واقعیت تجسم کنید.

دانلود برنامه Archisketch برای IOS

10. ArchiSnapper

این برنامه ابزاری عالی برای تهیه گزارش در سفر و بازدید از سایت می باشد، تمام طرح ها، یادداشت ها، عکس های گرفته شده به طور خودکار سازماندهی می شوند و بصورت pdf می توانید آن را بین همکاران و کارفرمایان به اشتراک بگذارید.


دانلود برنامه ArchiSnapper برای اندروید

دانلود برنامه 
ArchiSnapper برای IOS



امیدوارم از معرفی این برنامه ها لذت برده باشید و بتوانید کارهای خود را سریع تر و بهتر ارائه دهید. اگر شما هم تجربه ای دارید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.


تحریریه معماری آرل
منبع : arch2o

تعداد بازدید : ۱۰۳۳۵
ارسال نظرات

نظر شما :

مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir