ساخت متریال سرامیک با Vray

 در قسمت  reflection اگه خاطرتون باشn تغییرات رنگ reflect بر روی diffuse تاثیر می گذارد. متریال سرامیک یکی از مثال های این اتفاق هست یعنی رنگ diffuse در نهایت همون رنگی که داده اید در نمی یاد. به همین علت برای ساخت سرامیک باید diffuse آن را بالاتر از رنگی که می خواهید درست کنید (مثلاً ۲۰۰/۲۰۰/۲۰۰)

بعد از تعیین رنگ diffuse باید میزان reflect رو مشخص کنید. اگر می خواید تیک Fresnel رو بذارید می توانید از مقادیر بالا یعنی رنگ نزدیک به سفید استفاده کنید و اگر نمی خواید از Fresnel استفاده کنید مقادیر پایین هم جواب می ده.

ما می خواهیم رنگ reflection رو مثل رنگ diffuse روی ۲۰۰/۲۰۰/۲۰۰ تنظیم کنیم. (این عددهایی که براتون می نویسم در واقع اعداد رنگ RGB آن است)

Reflection glossiness: 0.85

Subdivs: 16

Fresnel reflections  رو روشن کرده و بر روی L کلیک کنید.

IOR: 1.8

این تنظیمات بهتون یک متریال سرامیک مثل عکس می دهد. مثل چوب شما می تونید تمامی این تنظیمات رو براساس نیازتون تغییر بدید


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/Pages-View-294.html