۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶




تحریریه معماری آرل
طراحی داخلی: گروه معماران آرل
موقعیت: ایران، تهران، سعادت آباد
سال: 1392
چیدمان در این فضا، از اهمیت بالای برخوردار است. چرا که تعداد افرادی که در محیط حضور دارند به نسبت متراژ، از تراکم بالایی برخوردار بوده و وجود محدودیت فضا، اولین مشکلی بوده که در طراحی این پروژه، تیم طراح با آن روبرو شده است. با آرل همراه باشید.




تحریریه معماری آرل
طراحی و اجرا: گروه معماران آرل
موقعیت: ایران، تهران
سال: 1393/01
کارفرما: شرکت تولیدی شیمیایی گسترش پاکشو
پروژه: طراحی و اجرای اتاق کار، اتاق جلسات ، سالن کنفرانس، نمازخانه و سرایداری
تیم طراحی آرل در طراحی دفتر کار مدیر عمل و اتاق جلسات آن و سالن کنفرانس شرکت تولیدی شیمیایی گسترش پاکشو، با نکات زیر روبرو بود:
الف: ساختمان بازسازی شده بود و امکان تغییر دتر نورپردازی عمومی، رنگ کف، در و قرنیز وجود نداشت.  ب : تاکید کارفرما بر کیفیت و آرادی عمل طراح در طراحی دکوراسیون داخلی
با آرل در ادامه مطلب همراه باشید.



پروژه ی برج صبا
کارفرما : آقایان حسن پور - موسوی
مجری : گروه معماران آرل
طراح و ناظر اجرا : مینا ملک پور
متراژ : 125 متر مربع
سال اجرا : 1391
آدرس : تهران - خیابان شیخ بهایی شمالی





 
 
فولاد به عنوان ماده ای با مشخصات خاص و منحصر به فرد، مدت هاست در ساخت ساختمان ها کاربرد دارد. قابلیت اجرای دقیق ، رفتار سازه ای معین ، نسبت مقاومت به وزن مناسب ، در کنار امکان اجرای سریع سازه های فولادی همراه با جزئیات و ظرافت های معماری، فولاد را به عنوان مصالحی منحصر به فرد و ارزان در پروژه های ساختمانی مطرح نموده است.به نحوی که اگر ضعف های محدود این ماده نظیر مقاومت کم در برابر خوردگی و عدم مقاومت در آتش سوزی های شدید به درستی مورد توجه و کنترل قرار گیرند،امکانات وسیعی در اختیار طراح قرار می دهد که در هیچ ماده دیگر قابل دستیابی نیست. 
برای دانلود پاورپوینت کامل مقاله، به ادامه مطلب مراجعه نمایید.



مقدمه

واژه فراکتال مشتق از واژه لاتینی فراکتوس- به معنی سنگی که به شکل نامنظم شکسته خرد شده است- در سال ۱۹۷۵ برای اولین بار توسط بنوت مندل بروت مطرح شد. فراکتال ها شکل هایی هستند که بر خلاف شکل های هندسی اقلیدسی به هیچ وجه منظم نیستند. این شکل ها اولاً سر تاسر نامنظم اند، ثانیاً میزان بی نظمی آنها در همه مقیاسها یکسان است.
با ملاحظه اشکال موجود در طبیعت، مشخص می شود که هندسه اقلیدسی قادر به تبیین و تشریح اشکال پیچیده و ظاهراً بی نظم طبیعی نیست.
مندل بروت در سال ۱۹۷۵ اعلام کرده که ابرها به صورت کره نیستند، کوهها همانند مخروط نمی باشند، سواحل دریا دایره شکل نیستند، پوست درخت صاف نیست و صاعقه بصورت خط مستقیم حرکت نمی کند.
جسم فراکتال از دور ونزدیک یکسان دیده می شود. به تعبییر دیگر خودمتشابه است.
 
برای مطالعه کامل مقاله و دانلود آن به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.




آفرینشگر مسلمان چه آنگاه که کلمات را به سماعی از عرفان و عشق برصفحه کاغذ می خواندچه آنگاه که پیچ و تاب اسلیمی ها را به تصویر می کشد و چه آن زمان که خشت و آجر بر آجر،مناره ای از مسجدی را تا آسمان آبی هدایت گر می شود چشم بر جمال الهی دارد. در هنر اسلامی نیز چون سایر هنرها، یکی از شاخه ها بیشترین نزدیکی را با محتوی و متن دین یافته است. در اسلام و معماری پس از خط از چنین جایگاهی برخوردار است.

ادامه مطلب...




 
 
لی بل، در سال 1964 در کره جنوبی متولد شد و از سال 1990 تا کنون تبدیل به یکی از رهبران پیشرو و برتر هنری و یکی از هنرمندان برتر شد. که ناشی از زمانی بود که اثر او در نمایشگاه های بین الملی زیادی نمایش داده شد که شامل موزه هنر مدرن در نیویورک و موزه دوسالانه شهر لیون فرانسه و موزه 2 سالانه شهر ونیز بود. اوج گیری و بلوغ لی در اواخر دهه 1980 در حرفه او حاصل شد که با پیشرفت و توسعه کره جنوبی در زمینه های دموکراسی، مدرنیزاسیون و قدرت اقتصادی همزمان شد. لی مایل به الگو برداری از تئوری آرمانشهر قرن بیستم،ادبیات و سیاست در اثر و فعالیت های خود بود اغلب آن را در عناصر تاریخی مدرن کره جنوبی و تاریخ و سابقه شخصی خود جستجو می کرد.لی ماهیت بشر و دیدگاه های آنها از جامعه ایده آل را با هدف ورود به ارزش های عمومی و جهانی زیر سوال برد.
برای دیدن عکس ها وبیشتر و باقی مطالب، به ادامه مطلب مراجعه نمائید.

سیستم های گرمایش در کشور ما تاریخچه کهن و بزرگی را دارا می باشد. همانگونه که انسان در هر محیطی در جستجوی آرامش روحی خود بوده اند، آسایش شرایط جسمی هم از خواسته های نیاز وی بوده است. بعد از سوخت­های معمولی مثل درست­کردن آتش توسط هیزم، انسان راه حل­هایی برای استفاده راحت تر و بهینه­تر برای گرمایش و آسایش خود به وجود آورد.



شرایط و امكانات مناسب و كارایی بالا در هر جامعه ای تضمین كننده سلامت فكری و عملی آن بوده و در عین حال می تواند به صورت خودكار نیروهای جدیدی را در خود پرورش دهد؛ در چنین بستری پویا، می توانیم شاهد شکل گیری ایده ها و اندیشه هایی نو باشیم كه حركتی رو به رشد و سازنده رابرای فردایی بهتر پی ریزی می كنند. حال عملکرد یک معمار به عنوان خالق در فضایی این چنینی که در هر ثانیه آن ذهن، درگیر و پاسخگوی بسیاری از مسائل است چه می تواند باشد؟ و چه نوع ارتباطی با جهان هستی و چه رویه ای را در آفرینش می تواند پیش رو گیرد؟
مجموع ۹۲ رکورد - در ۱۰ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir