۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

تحریریه معماری آرل
امروزه با  افزایش استرس های جسمی و روحی و اختصاص زمان زیادی از روز در محل کار، طراحی متناسب پلان ساختمان اداری از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و به همین سبب توجه به فضای کافی برای فعالیت های مختلف، آزادی عمل برای چیدمان مبلمان، تهویه و نورپردازی مناسب و نیاز های کارمندان در کنار ابعاد روانشناختی از جمله تمهیدات طراحی اداری به شمار آید که بایستی در طراحی پلان ساختمان های اداری به درستی لحاظ شود زیرا بر عملکرد و ابعاد جسمانی و روحی افراد بسیار اثرگذار می باشد.
تحریریه معماری آرل
با توجه به نوع استفاده و کاربرد دفترکار،شروع کنید. کاربری و عملکرد هر دفترکار متفاومت است، بنابراین مهم است که در ابتدا درباره نوع استفاده از دفترکار که میخواهید داشته باشید فکر کنید. الویت اول طراحی دفترکار، افرادی هستند که قرار است برای آن ها این دفترکار طراحی و اجرا شود. درباره این موضوع فکر کنید که این دفترکار فقط برای کارکنان آنجا طراحی می شود و یا ارباب رجوع های زیادی دارد. همیشه در طرح بندی فضا به نوع کار توجه کنید. بعضی از کارها به فضای بزرگتری نیاز دارند،درحالی که بعضی دیگر به اتاقی برای کامپیوتر یا دیگر تجهیزات اداری نیاز دارند.
تحریریه معماری آرل
تا امروز ابزار جای معمار را به عنوان خالق و تعریف کننده فضا نگرفته اند. اما آیا می توان گفت با این سرعت فزاینده و سیطره تکنیک بر همه شئون، در آینده نزدیک ابزار - و در راس همه ابزار، کامپیوتر- گوی «معماری» را از دست معماران بربایند؟
این مطلب نگاهی دارد به معماری پارامتریک و تاثیرات آن.طراحی پارامتریک یکی از رویکردهای فراگیر در فضای طراحی امروز جهان است. این روش که توسط بسیاری از معماران پیشرو نیز مورد استفاده قرار گرفته است، مبنای طراحی را بر توجه طراح به پارامترهای موثر بر طرح و روابط بین آن ها بنا نهاده است و از این حیث در مقابل روش های محصول محور فعلی قرار می گیرد. این رویکرد، معماری را وارد قلمروهای جدید فرم شناسی و روش شناسی کرده است. با آرل در ادامه همراه باشید..
تحریریه معماری آرل
حضور مدرنیته و به تبع آن معماری مدرن در اقصی نقاط دنیا، به دلیل چالش با سنت ها و الگوهای گذشته همواره تأثیری بنیادی در معماری کشورهای مختلف دنیا داشته است. در این میان ژاپن در تلفیق الگوهای بومی با فناوری های پیشرفته و نوین کشوری موفق محسوب می‌شود.
در راستای بهره‌گیری از تجارب معماران ژاپنی نمایشگاهی از معماری معاصر ژاپن در نگارخانه پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران از تاریخ 10/3/86 تا 24/3/86 برگزار گردید و به دعوت مشترک رایزن فرهنگی سفارت ژاپن در ایران و قطب علمی فناوری معماری، دو معمار ژاپنی، آقای «کازوهیرو کوجیما» و خانم «کازوکو آکاماتسو» در تالار شهید آوینی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداختند.
 
تحریریه معماری آرل
شیوه‌گرایی یا مَنِریسم به ایتالیایی( Manierismo) سبکی است که از سده هفدهم در هنر و ادبیات اروپا رایج شد و به تدریج، به کاربستِ تصنعی، افراطی و تظاهرآمیز شگردهای هر سبک هنری گفته می‌شد. البته دلالت خاص آن، به نقاشی، پیکرسازی و معماری ایتالیایی در فاصله زمانی میان اوج دوره رنسانس و باروک محدود می‌شود. همچنین این اصطلاح را برای توصیف برخی گرایش‌های مهم هنری اروپایی پس از مرگ رافائل (۱۵۲۰) تا پایان سده شانزدهم به کار می‌برندبرای اطلاعات بیشتر در ادامه با آرل همراه باشید.....

بچه های تیم مجموعه آرل، تا به حال پروژه های بزرگ و خارق العاده ای انجام داده اند. برای مثال آن ها بیش 700 شعبه از نمای های بانک ملت را طراحی و اجرا کرده اند، در مسابقات مختلف معماری شرکت می کنند، فضاهای مرتبط با برندهای همچون سامسونگ،هواوی، ایساکو، صبا نفت را طراحی و اجرا کرده اند و در برنامه تلویزیونی خانه نو مبارک طراح و مجری بودند. سعی کرده اند، یکی از بهترین رسانه های آنلاین معماری در دنیای وب را ایجاد کنند تا گامی، هر چند کوچک برای بهتر شدن جامعه معماری ایران برداشته باشند، برای مثال مسابقه عکاسی "طهران"، مسابقه "معماران فردا" را برگزار کردند.


گردآورنده: مهرداد نجیب زاده
گروه معماری آرل در  این مقاله به بررسی و معرفی معماری مصر باستان پرداخته است.این مقاله شامل سرفصل هایی است که روند پیشرفت و حرکت یکی از بزرگ ترین تمدن های تاریخ بشر را به نمایش گذاشته است. تا آنجا که مشخص است تاریخ از ناحیه شرقی مدیترانه در طول دره نیل یا احتمالاً از بین دجله و فرات  آغاز شده است. باستان شناسی اخیر مدلل می دارد که ممکن است تمدن در بین النهرین زودتر از مصر شروع شده باشد ولی از نظر زمانی و تاریخی تفاوت زیادی بین این دو ناحیه وجود ندارد. چون مصر در مدت زیادی از تاریخش بی نیاز از خارج بوده و تمام نعمت های طبیعی را در داخل خاک خود داشته است. لذا می توان شروه توسعه و ترقی و تمدن این ناحیه را مورد توجه قرار داد. وجه مشترک همه ساکنان رودخانه های دجله و فرات در بین النهرین، نیل در مصر، سند در شمال غربی هند و یانک تسه در چین، تسلط و تبحر در امر آبیاری بوده است.

با آرل در ادامه همراه باشید...



طراحی و اجرای موزه ملی ایران دوره اسلامی
گروه معماری و طراحی :گروه معماران آرل
موقعیت : تهران ، ابتدای خیابان 30 تیر
مساحت : 7800 متر مربع
سال : 1387

 




شرکت آرل برنده مسابقه طراحی ساختمان بهاران
کار فرما : صبا نفت
موقعیت : میدان آرژانتین - وزرا
تیم طراحی : گروه معماران آرل

پروژه بهاران در خیابان وزرا واقع شده و تمام این پروژه به مسابقه گذاشته شد. حدود 45 شرکت کننده در مسابقه شرکت کرده اند ، که طرح شرکت آرل رتبه اول مسابقه را کسب کرد.
گردآورنده: الهه کاشی
ژان فرانسوا لیوتار درباره مباحثه دوم از پست مدرن این گونه بیان می کند که: دومین معنای ضمنی اصطلاح "پست مدرن" که باید اعتراف کنم دست کم برخی سوء تفاهم های مرتبط با این معنا بر گردن من است.
ایده ی کلی این معنا ایده ای پیش پا افتاده است. می توان به تباه شدنِ اطمینان به ایده ی پیشرفت در طول دو سده ی اخیر اشاره کرد. این پیشرفتِ ممکن، محتمل و ضروری در این باور ریشه دارد که بسط و توسعه هنر، تکنولوژی دانش و آزادی در کل، برای بشریت سودمند خواهد بود. در ادامه با آرل همراه باشید...
مجموع ۹۲ رکورد - در ۱۰ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
طراحی دفتر کار اداری

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی و معماری داروخانه
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir