۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

ساختمان اداری یک طبقه در جنوب هند با نمای شمالی

ساختمان اداری
تحریریه معماری آرل
دفتر اداری هلال ماه (Crescent) یک ساختمان 1 طبقه با دیوارهای منحنی برنجی رنگ می باشد که برای یک شرکت خصوصی طراحی شده است. ساختمان اداری Crescent کنار یک جاده قدیمی قرار گرفته و به خاطر برخی ویژگی های معماری و محیطی، نیازمند یک کانسپت مفهومی و عملکردی است تا بتواند خود را به عنوان یک کمپانی معرفی نماید. قرارگیری کنار مسیر پر رفت و آمد و زمینی به متراژ 1495 متر مربعی، طراحان را وا داشت تا کانسپی ارائه دهند تا ساختمان از گزند شلوغی خیابان های هند در امان باشند.
با آرل در ادامه همراه باشید...

چک لیست ضروری برای طراحی داخلی دفاتر کار امروزی!

چک لیست ضروری برای طراحی داخلی دفاتر کار امروزی!
تحریریه معماری آرل
دفاتر کار و شرکت های اداری دومین فضای داخلی هستند که ما بیشترین زمان خود را بعد از خانه در آن می گذرانیم. بنابراین زیبا ، کاربردی و سالم بودن آن ها از اولویت ها محسوب می شود. فرهنگ کار از روزهایی که دفاتر پدیده جدیدی بودند ، به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است. سالها مشاهده نتایج زندگی اداری بر بهزیستی مردم تحولات جدید بسیاری را در طراحی دفتر برانگیخته است و طراحان داخلی و همچنین طراحان  و تولید کنندگان مبلمان اداری ثابت کرده اند که در یافتن راهکارهای نوین طراحی واقعاً خلاق هستند.
معماری داخلی دفاتر کار موضوعی است که امروزه ثابت شده بر کارایی و سلامت کارمندان و سطح ارتقاء کیفیت کاری اثرگذار است برای بهبود طراحی فضاهای اداری با آرل با مشاهده لیستی از موارد کمک کننده همراه باشید.....

نگاهی به 15 ویلا با نمای چوبی و مدرن!

15 ویلا با نمای چوبی و مدرن
تحریریه معماری آرل
وقتی سخن از نمای مدرن به میان می آید، اغلب ذهن ها به سمت متریال شیشه و فلزات می رود چرا که در یک محدوده زمانی شایع ترین متریال مورد استفاده در نماهای مدرن بودند، اما باید توجه داشت که متریالی چون چوب نیز می تواند انتخاب خوبی برای طراحی چنین نماهایی باشد. البته طراحی و اجرای این نماها نیازمند خلاقیت و ابتکار فوق العاده ای است که در این راستا معماران با استعداد قادرند ویلاهای چوبی لوکس و یا مدرنی را برای کارفرما طراحی کنند. در ادامه مطلب با آرل همراه باشید...

دانلود و معرفی کتاب طراحی داخلی فضاهای تجاری

دانلود و معرفی کتاب طراحی داخلی فضاهای تجاری
تحریریه معماری آرل
فضاهای تجاری از جمله فضاهایی هستند که همواره بستر شکل گیری فعالیت های اقتصادی و تعاملات اجتماعی در هر جامعه محسوب می شوند. بنابراین می توانند با جذب جمعیت و ایجاد حلقه ارتباطی میان افراد، در رونق کسب و کار مشارکت داشته باشند. از این رو لازم است معماران و طراحان داخلی، نسبت به تحولات وقوع یافته، خواسته ها و گرایشات کاربران در خصوص فضاهای تجاری اطلاعات لازم را به دست آورند. کتاب Designing Commerical Interiors منبع عملی و جامع برای طراحی داخلی فضاهای تجاری محسوب می شود. این کتاب شما را در طول مراحل طراحی از برنامه ریزی تا اجرا راهنمایی می کند و ملاحظات حیاتی که پروژه شما را به اثری موفق و برجسته تبدیل خواهد کرد؛ آموزش می دهد.

به مناسبت روز معمار - چگونه به معمار بهتری تبدیل شویم؟

چگونه به معمار بهتری تبدیل شویم؟
تحریریه معماری آرل
معماری یکی از جالب و پر مخاطب ترین رشته ها محسوب می شود که علاقه مندان زیادی را  به خود اختصاص داده و می توان گفت با رشته ها و تمامی جنبه های زندگی مرتبط است. به عنوان مثال، اگر معماری و ریاضی را در نظر بگیرید وجه اشتراک این دو در معماری پارامتریک نمود یافته همینطور معماری به نوعی می تواند با علوم طبیعی، تاریخ، روانشناسی و جغرافیاو ... نیز در ارتباط باشد. به این دلیل به عنوان یک معمار موفق، شما باید  تا جای ممکن در تمام زمینه های زندگی اطلاعاتی کسب کنید اگرچه دانستن در همه زمینه ها امکانپذیر نیست اما  میتوانید هوشمندانه به اطراف نگاه کنید وکم و بیش از هر چیزی مرتبط با معماری سرسری عبور نکنید اگرچه به هیچ وجه کار ساده ای نیست  اما اینکار به بهبودی به عنوان یک معمار، دستیابی به موفقیت و حرفه ای شدن شما کمک خواهد کرد. با 8 نکته ضروری در این زمینه با آرل برای کسب موفقیت و  مواردی برای بهتر شدن به عنوان یک معمار همراه باشید....

تکنیک های ارتباط بصری در طراحی و گرافیک

ارتباط بصری در معماری
تحریریه معماری آرل
ویژگی اصلی هر پیامی که به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم عنوان می شود محتوای آن پیام است. اما باید توجه داشت که در ارتباط بصری فرم و محتوا را نمی توان از یکدیگر تفکیک کرد.
هر پیام برای رساندن یک منظور خاص ساخته می شود: مثلاً برای شرح یک موضوع، یافتن راه حل یک مسئله، الهام بخشیدن و یا تأثیر گذاشتن. راه های مختلفی برای بیان یک منظور وجود دارد اما بهترین راه آن است که بیان ما را تقویت می کند و در مخاطب واکنش های بیشتری را ایجاد می کند.
روش کار برای بیان یک پیام بصری به درک و توانایی ما جهت استفاده از تکنیک های بصری وابسته است. این تکنیک ها ابزاری برای ترکیب بندی بصری محسوب می شوند که بهره جویی از آن ها می تواند نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد. در این یادداشت از آرل قصد داریم به معرفی شماری از این تکنیک ها می پردازیم.

رویکردهای معماری مفهومی در زمان معاصر چیست؟

تحریریه معماری آرل

به کارگیری مفاهیم گوناگون در حرفه معماری برداشت ها و دیدگاه های متفاوتی را به همراه دارد. به دنبال استقبال عمومی از ایده های ناب، مفهوم گرایی از محبوبیت زیادی در میان معماران و طراحان برخوردار شده است. هنگامی که طراح قصد دارد به نمایش یک مفهوم یا واقعه در اثر خود بپردازد معمولاً با آزادی عمل بیشتر، بینش خود را به طرح وارد و دیدگاه خود را بیان می کند. این تفاوت ها باعث می شود تا آثار متنوعی در سراسر جهان پدید آیند که هریک انعکاسی از وقایع، رویدادها، مفاهیم، آرمان ها، و ارزش های یک ملت است.
معماری در ارتباط با مفاهیم، عمدتاً تحت تأثیر نگرش و سبک فکری معمار است و می تواند نوع نگاه او را نسبت به پدیده ها و مفاهیم موجود بازتاب دهد. در عصر حاضر رویکردهای گوناگونی در معماری مفهومی مطرح می شود که نشان از وسعت و پراکندگی این حوزه دارد. در این یادداشت از آرل به دسته بندی رویکردهای معماری مفهومی می پردازیم و ضمن آشنایی با هر یک، نمونه هایی را از آثار معماران علاقمند به این عرصه برمی شماریم.

دانشکده داروسازی البرز / درک فضا / مهیار جمشیدی

طراحی داخلی دانشکده داروسازی البرز

تحریریه معماری آرل

زمینی به مساحت 12.000 متر مربع در سایت دانشگاه البرز به دانشکده داروسازی اختصاص داده شده بود. به واسطه‌ی شیب طبیعی زمین، اختلاف ارتفاعی 5 متری بین نقطه ابتدا و انتهای پروفیل طولی سایت وجود داشت. در تعریف اولیه دانشکده داروسازی، ساختمان دارای سه طبقه روی زمین و یک طبقه زیر زمین بود. با توجه به گسترش برنامه فضایی پروژه بر روی طبقات چهارگانه، فضا های موجود در آخرین طبقه از نور طبیعی محروم بودند.

معماری و طراحی داخلی دفترکار گروه معماران KIENTRUC O

معماری و طراحی داخلی  دفترکار گروه معماران KIENTRUC O
تحریریه معماری آرل
 طبق توضیحات متن که توسط معماران ارائه شده در طراحی داخلی این فضای اداری، مناطق میانی، مناطق اصلی دفتر کار معماری گروه معماران KIENTRUC O را تشکیل داده اند این فضای داخلی با متراژ 221 متر مربع ، از ویدها و حوزه های کاری تشکیل شده اند و دیوارها به عنوان پارتیشنی نامحدود فضاهای باز و بسته را برای ایجاد و تقسیم فضاهای کوچکتر تشکیل داده اند که با سیرکولاسیون فضایی ایجاد شده اجازه حرکت و گردش را آسانتر نموده و آرایش فضایی، شخصیت حوزه ها را به فضاهایی دارای سکون ، حرکت و با کیفیت های مکانی متنوع  متناسب با عملکرد مبدل ساخته است در ادامه با آرل همراه باشید....

دنیایی از نور و خلاقیت در طراحی فروشگاه اپل

فروشگاه اپل
تحریریه معماری آرل
امروز اپل، لند مارک خود، فروشگاه Fifth Avenue را که در گوشه پارک مرکزی، یکی از بزرگترین فضاهای شهری عمومی جهان، واقع شده است بازگشایی کرد. با قرار گرفتن در مقابل ساختمان معروف جنرال موتورز توسط ادوارد دورل استون، این سایت دارای سابقه ی طولانی است. این پلازای فراموش شده، در سال 2006 با ورود مکعب شیشه ای تعریف کننده استیو جابز برای اپل در خیابان پنجم به یکی از جالب ترین جاذبه هایی عکاسی در شهر تبدیل شد. خیابان Fifth Avenue با معکب شیشه ای، به دنبال احیای پلازا با دسترسی بیشتر از سه طرف، و همین طور تقویت روحیه مترقی و خلاقانه است که نماد اصلی برند اپل می باشد. این پروژه نتیجه همکاری نزدیک تیم طراحی در اپل به سرپرستی مدیر طراحی، سِر جاناتان ایو و تیم های طراحی و مهندسی یکپارچه در تیم فاستر و همکاران است. هماره آرل باشید..

طراحی فضای کار به شکل یک بازی فکری / دفتر مرکزی دتسکی میر

تحریریه معماری آرل

دنیای کودکان یا Detsky Mir بزرگترین خرده فروشی کالاهای کودکان در روسیه است. نخستین بار به عنوان یک فروشگاه بزرگ در سال 1947 افتتاح شد، دتسکی میر خیلی زود به یک فروشگاه زنجیره ای در سراسر کشور گسترش یافت. امروز بیش از 700 فروشگاه دتسکی میر در سراسر روسیه و قزاقستان وجود دارد.
زمانی که گرایش به مدرن سازی محیط کار گسترش یافت و این شرکت دفتر مرکزی خود را به یک کارخانه چاپ قدیمی منتقل کرد که خلق یک چیدمان فضایی باز را تسهیل می کرد. این ساختمان در سال 1978 ساخته شده است، یک ساختار منطقی از آجرسیلیکات که دارای یک بال اضافی در آن ساخته شده است، و یک پلان L شکل ایجاد کرده است. برای آشنایی بیشتر با این پروژه در ادامه با آرل همراه باشید...


پرورش تخیّل خلاق در فرایند طراحی معماری به کمک «تغییر»

روش های خلاقیت در معماری
تحریریه معماری آرل
تخیّل محصول پردازش دانسته ها و خاطرات تصویری است. هر چه دنیای درونی طراحی وسیع تر باشد دامنه خیال پردازی او نیز به مراتب بزرگتر است. تخیّل دامنه ای وسیع و در حال گسترش دارد و وظیفه آن شکستن قالب های موجود است. در واقع این دیده ها، شنیده ها و در مجموع، تجربیات طراح است که می تواند جهان درون او را وسعت بخشد. به هر ترتیب گذشته از اثر مهمی که تجربۀ زیستۀ طراح بر قوه تخیل او می گذارد در این یادداشت قصد داریم به معرفی یکی از اساسی ترین و کاربردی ترین تکنیک های پرورش تخیّل خلاق بپردازیم و آن را از جهات گوناگون بررسی کنیم 

آزمایشگاه بهار در غرب‌تهران / درک فضا - مهیار جمشیدی

طراحی داخلی آزمایشگاه بهار
تحریریه معماری آرل
شاید بتوان گفت برای‌ اولین بار در کشورمان فضای یک آزمایشکاه تخصصی با دیدگاه معماری طراحی شده است، نیاز های تمامی کاربران خود را پاسخ می دهد.
در آزمایشگاه بهار با دو گروه کارکنان و مصرف کنندگان مواجه هستیم. مصرف کنندگان‌ این فضا شامل افراد بزرگسال ، معلول و کودک می باشد که برای هر یک از این افراد فضایی برای رفع نیازهایشان طراحی شده است.
سالن انتظار این مجموعه دارای بخشی برای بازی کودکان و نیمکت و میز‌هایی برای گذران زمان انتظار می باشد. با اضافه شدن فضای سبز، مبلمانی بهینه و سقف طراحی شده گذران زمان را در این سالن دلپذیرتر می‌شود.
مجموع ۷۸۵۶ رکورد - در ۶۰۵ صفحه
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
طراحی دفتر کار اداری

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی و معماری داروخانه
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir