فرصتی فراهم شد تا با معمار خلاق و جوان کانادایی،
استفان راسله در دفترش در مونترال به گفتگو بنشینیم.
معروفیت
دفتر معماری وی با نام
nature humaine بیشتر به دلیل پروژه های کوچک اما خلاقانه ای است که در شهر مونترال طراحی و اجرا شده اند و برخی از این
ساختمان ها جوایزی نیز برنده شده اند.
از آنجا که پدر استفان کارگردان سینماست، تنها آشنایی او با هنر و
معماری معاصر ایران، محدود به شناخت سینمای عباس کیارستمی و به ویژه فیلم های "زیر درختان زیتون" و "طعم گیلاس" بود!
اگرچه همین امر دستمایه ای شد تا با تشبیه فیلم های کیارستمی به پروژه های معماریش، روند شکل گیری خلاقیت ناشی از قوانین و محدودیت ها را در طرح هایش تشریح کند.
در این گزارش، با روند کار استفان راسله و گروهش آشنا می شویم که تلاش می کنند از میان قوانین و موانع پیش رو، راهشان را به سمت معماری خلاق باز کنند؛
برای مطالعه ی این گزارش و مشاهده ی نمونه کارهای
nature humaine با آرل همراه باشید.