۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۴۰۲/۰۳/۱۷ ۲۲:۰۸

بازسازی ساختمان های اداری

بازسازی ساختمان به چه معناست؟

نوسازی یا بازسازی ساختمان به فرآیند بهبود یا به‌روزرسانی یک ساختمان موجود برای مطابقت با استانداردهای جدید، بهبود عملکرد و افزایش طول عمر آن اشاره دارد. بازسازی را می‌توان به‌دلایل مختلفی انجام داد، مانند ارتقاء ویژگی‌های قدیمی، افزایش بهره‌وری انرژی، رفع نگرانی‌های ایمنی، افزایش جذابیت زیبایی‌شناختی یا برآوردن نیازهای در حال تغییر.
دامنه بازسازی ساختمان می‌تواند بسیار متفاوت باشد از تغییرات جزیی آرایشی گرفته تا تغییرات ساختاری عمده. برخی از پروژه‌های مرسوم نوسازی شامل تعویض سیستم‌های لوله‌کشی و الکتریکی قدیمی، نصب کف‌پوش یا روشنایی جدید، ارتقاء عایق و تهویه، تعمیر یا تعویض سقف و افزودن اتاق‌ها یا الحاقات جدید است.
بازسازی ساختمان های اداری یا هر نوع سازه دیگر به برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی بین معماران، پیمانکاران، مهندسان و سایر متخصصان نیازمند است. این فرآیند معمولا چندین مرحله را پشت سر می‌گذارد، از‌جمله ارزیابی وضعیت ساختمان، انجام طراحی، اخذ مجوزها و تاییدیه‌های لازم، تامین منابع مالی، انتخاب مصالح و تکمیل، مدیریت ساخت‌و‌ساز و بازرسی.

چرا به بازسازی ساختمان های اداری نیاز داریم؟

ساختمان‌های اداری به‌دلایل مختلفی مانند سن بالای بنا و رفت و آمدهای مکرر افراد، ممکن است به بازسازی نیاز داشته باشند. علت‌های اصلی بازسازی ساختمان اداری عبارت‌اند از:
  • فرسودگی
  • جلب مشتری
  • بهبود روحیه کارکنان
  • افزایش راندمان و تغییر کاربری.
درصورت فرسودگی، ترمیم تاسیسات ساختمان (لوله‌های آب، برق‌کشی و…)، تعویض شیرآلات و رفع نم سقف می‌تواند از جمله تغییراتی باشند که در بازسازی ساختمان های اداری انجام می‌شوند.
بازسازی ساختمان های اداری

جلب توجه مشتری

جلب مشتری در شرکت‌ها و ادارات بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل، انجام برخی تغییرات در راستای نوسازی یا بازسازی ساختمان مانند نصب کردن یا افزودن توالت فرنگی در سرویس بهداشتی اداره، تغییر طرح‌های کاغذدیواری و استفاده از طرح‌های جذاب مطابق با طرح‌های روز به‌ویژه در راهروهای ساختمان، ایجاد باغچه‌های مصنوعی یا افزودن چند گلدان زیبا و مناسب در سالن انتظار، تغییراتی گیرا و چشمگیر به نظر می‌آیند که در بازسازی به‌منظور جلب مشتری بسیار موثر خواهند بود.

تغییر روحیه کارکنان

بازسازی فضا می‌تواند در روحیه کارکنان تاثیر زیادی بر جای بگذارد و انگیزه آن‌ها برای کار در محیط پربازده را افزایش دهد. برای این منظور، استفاده از گیاهان در محل کار، رنگ‌آمیزی دیوارها و استفاده از رنگ‌های شاد و متنوع، نورپردازی‌های ویژه و تجهیز ساختمان به وسایل تفریحی از جمله المان‌هایی هستند که در بازسازی ساختمان های اداری می‌توان به افزودن‌ آن‌ها به محیط فکر کرد.
 در برخی موارد بنا به تصمیم مدیر شرکت، بخشی از فضا به تغییر کاربری نیاز پیدا خواهد کرد. در چنین مواردی بازسازی می‌تواند به‌صورت جزیی در یک بخش یا بسیار اساسی و در سطحی گسترده تر به اجرا در بیاید.

اجرای بازسازی ساختمان های اداری با توجه به‌دلایل اصلی آن

برای اجرای بازسازی ساختمان های اداری باید در ابتدا با افراد خبره در این حوزه مشورت و نظرات و ایده‌های کارمندان را جمع آوری کرد. سپس با تخریب اولیه بخش‌های موردنظر، گچ‌کاری، تعمیر سقف و سایر تعمیرات اساسی، رنگ‌آمیزی دیوارها و ترمیم سقف و دیوارها، نورپردازی مناسب، نصب سیستم‌های تهویه مطبوع، تعویض درب و پنجره‌ها و همچنین نصب تاسیسات بهداشتی ازجمله کارهایی هستند که در بازسازی ساختمان اداری انجام می‌شوند.
همچنین برای افزایش کارآیی و راندمان در ساختمان اداری، می‌توان بهبود سیستم‌های نورپردازی، تجهیز ساختمان به سیستم‌های امنیتی مدرن، بهبود سیستم‌های ارتباطی و دستگاه‌های الکترونیکی و اینترنتی، نصب سیستم‌های خنک‌کننده و گرم‌کننده، تقویت روش‌های مدیریت انرژی و زباله‌های ساختمانی و افزایش فضای ذخیره‌سازی تجهیزات و ملزومات اداری را در برنامه این تغییرات گنجاند.
در کل، بازسازی ساختمان های اداری به‌منظور بهبود کیفیت و افزایش راندمان کار در سازمان، جلب مشتری و مطلوب‌سازی تصویر شرکت انجام می‌شود. تغییراتی که در بازسازی صورت می‌گیرد، باید با استفاده از منابع مالی و انسانی مناسب رخ دهد و همچنین باید از نظر قانونی و محیطی مطابق با مقررات و رویه‌های صادرشده برای بازسازی ساختمان اداری به اجرا در آید.
تاثیر رنگ‌ها در بازسازی سازه‌های اداری

تاثیر رنگ‌ها در بازسازی سازه‌های اداری

وقتی صحبت از بازسازی ساختمان های اداری به میان بیاید، انتخاب رنگ‌های مناسب را باید جدی گرفت. زیرا آن‌ها تفاوت زیادی در فضای کلی و بهره‌وری محیط کار ایجاد می‌کند. رنگ‌ها تاثیر قابل‌توجهی بر خلق‌و‌خو، احساسات و رفتار ما دارند. به همین دلیل مهم است که باید در به کار بردن رنگ‌های مناسب برای دفتر کار خود نهایت دقت و حساسیت را به خرج دهید.

سبز

سبز را به‌عنوان رنگی آرامش‌بخش و باطراوت در نظر می‌گیرند که با طبیعت و رشد همراه است. این رنگ عاملی برای ایجاد حس تعادل، هماهنگی و ثبات به‌شمار می‌آید. هنگامی که رنگ سبز در محیط اداری استفاده می‌شود، منشا افزایش آرامش خواهد بود و استرس را کاهش خواهد داد. همین ویژگی آن را به رنگی ایده‌آل برای مکان‌های کاری تبدیل می‌کند که برخی روزها در آن کارکنان شاهد تنش و فشار کاری بیش‌از‌اندازه هستند.
سبز را همچنین باید یک انتخاب رنگ عالی برای مشاغلی دانست که می‌خواهند سازگاری با محیط زیست و پایداری را ترویج کنند. این رنگ می‌تواند به ایجاد یک تصور مثبت در بین مشتریان آگاه از محیط زیست بیانجامد.

آبی

آبی یکی دیگر از رنگ‌های تسکین‌دهنده به‌حساب می‌آید که با خود آرامش را به ارمغان می‌آورد. این رنگ با اعتماد، وفاداری و قابلیت اطمینان همراه است. به کار بردن رنگ آبی در بازسازی ساختمان های اداری یک انتخاب عالی برای مشاغلی خواهد بود که قصد دارند خود را به‌عنوان مجموعه‌ای قابل اعتماد معرفی کنند. آبی همچنین به افزایش تمرکز نیز می‌پردازد. این ویژگی آن را به رنگی محبوب برای دفاتر تبدیل می‌سازد که در آن وظایف به دقت و توجه بالایی نیاز دارند.
با این حال، توجه به این نکته مهم را نباید فراموش کرد که رنگ آبی بیش‌از‌حد محیطی سرد را القا می‌کند که این ویژگی برای همه محیط‌های اداری مناسب نیست. یک راه خوب برای ترکیب رنگ آبی در دفتر استفاده از آن به‌عنوان رنگ برجسته یا ترکیب آن با رنگ‌های گرم‌تر مانند زرد یا نارنجی است.
تاثیر رنگ‌ها در بازسازی سازه‌های اداری

رنگ زرد

زرد خود را بع‌عنوان رنگی روشن و شاد معرفی می‌کند که با انرژی، خوش‌بینی و خلاقیت آمیخته است. این رنگ به تحریک مغز و تقویت احساس شادی و مثبت‌اندیشی می‌پردازد. رنگ زرد را می‌توان یک انتخاب رنگ عالی برای مشاغلی اعلام کرد که به‌دنبال ایجاد محیطی الهام‌بخش برای  خلاقیت و نوآوری در بین کارکنان خود هستند.
با این حال، رنگ زرد زمانی که بیش‌از‌حد در بازسازی ساختمان های اداری مورد استفاده قرار گیرد، طاقت فرسا به نظر می‌رسد و باعث خستگی چشم می‌شود. بهتر است زرد را به‌عنوان رنگ برجسته به کار برد یا آن را با رنگ‌های خنثی‌تری مانند خاکستری یا سفید ترکیب کرد.

نارنجی

نارنجی رنگی پرجنب‌و‌جوش و پرانرژی است که با اشتیاق، هیجان و خلاقیت همراه می‌شود. این رنگ برای مشاغلی قابل توصیه خواهد بود که می‌خواهند حس سرگرمی و بازیگوشی را در محل کار خود ترویج دهند. نارنجی همچنین می‌تواند اشتها را تحریک کند، به‌دلیل همین ویژگی از این رنگ برای طراحی دکوراسیون‌ها، فضاها یا مشاغلی کمک می‌گیرند که با غذا ارتباط دارند و باید مشتری را به خرید موادغذایی ترغیب کنند.
مانند زرد، نارنجی بیش‌از‌حد در بازسازی ساختمان های اداری نیز می‌تواند کمی احساس گیجی در افراد ایجاد کند، بنابراین بهتر است از آن به‌عنوان رنگ برجسته یا ترکیب با رنگ‌های خنثی‌تر مانند بژ یا سفید استفاده شود.

قرمز

قرمز با ویژگی‌های رنگی جذاب و قدرتمند به توصیف در می‌اید که انرژی، اشتیاق و هیجان را افزایش می‌دهد. این رنگ  را برای طراحی در فضاهای شغلی به کار می‌برند که باید بتوانند در مشتری احساس فوریت خلق کنند و او را به خرید یا بستن قرارداد ترغیب و تشویق کنند. در یک محیط اداری، قرمز می‌تواند به افزایش بهره‌وری و انگیزه کمک کند. اما شرط رسیدن به این اهداف استفاده از آن به‌اندازه کافی و مناسب خواهد بود. برای این منظور می‌توان آن را به‌صورت ترکیبی با رنگ‌های آرام‌تر مانند آبی یا سبز به کار برد.
رنگ های خنثی

رنگ های خنثی

رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، بژ و سفید انتخاب‌های همه‌کاره و جاودانه‌ای برای بازسازی ساختمان های اداری دفتر هستند. آن‌ها ظاهری تمیز و مدرن را به وجود می‌آورند، در حالی که ایفای نقش یک بوم خالی را برای رنگ‌های برجسته دیگر نیز بر عهده می‌گیرند. رنگ‌های خنثی همچنین با حرفه‌ای بودن و پیچیدگی ارتباط مفهومی پیدا می‌کنند. این ویژگی آن‌ها را برای مشاغلی مناسب برجسته می‌سازد که در پی تجسم بخشیدن یک شخصیت رسمی از خود در ذهن مشتری هستند.

در بازسازی ساختمان های اداری از چه پارتیشن‌هایی باید استفاده کرد؟

هنگام بازسازی ساختمان های اداری، پارتیشن‌ها اجزای ضروری به نظر می‌رسند که وجود آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی بر عملکرد و جذابیت زیبایی فضا تاثیر می‌گذارد. پارتیشن دیوار یا مانعی است که یک اتاق یا فضای باز را به بخش‌های جداگانه تقسیم می‌کند. انواع مختلفی از پارتیشن‌ها در بازار وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در بازسازی ساختمان های اداری کمک گرفت.

پارتیشن‌های دیوار

پارتیشن‌های دیواری یکی از رایج‌ترین انواع پارتیشن‌هایی شمرده می‌شوند که برای استفاده در فضاهای تجاری مناسب خواهند بود. آن‌ها از تخته گچی ساخته شده‌اند که هم بادوام و هم به‌راحتی قابل تنظیم است. پارتیشن‌های دیوار را می‌توان رنگ آمیزی کرد یا با کاغذ دیواری پوشاند تا با دکوراسیون اطراف مطابقت داشته باشد و همچنین می‌تواند برای ضدصدا بودن، عایق‌بندی شود. بزرگ‌ترین مزایای پارتیشن‌های دیوار، نصب راحت و قیمت ارزان‌آن‌ها است.

پارتیشن‌های شیشه‌ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای بازسازی ساختمان های اداری است. آن‌ها ظاهری شیک و مدرن را به وجود می‌آورند و اجازه می‌دهند نور طبیعی در سراسر فضا جریان پیدا کند. پارتیشن‌های شیشه‌ای در سبک‌های مختلفی از جمله بدون فریم، قاب‌دار و کشویی به تولید می‌رسند. در حالی که پارتیشن‌های شیشه‌ای گران‌تر از پارتیشن‌های دیواری هستند، سرمایه‌گذاری عالی برای شرکت‌هایی خواهند بود که به‌دنبال آفریدن محیطی شیک و پیچیده هستند.

پارتیشن‌های مدولار

پارتیشن‌های مدولار، دیوارهای پیش‌ساخته‌ای به‌شمار می‌روند که امکان نصب سریع و‌ راحت آن در هر فضای اداری میسر است. آن‌ها قابلیت تنظیم بسیار بالایی دارند و به کسب‌و‌کارها این امکان را می‌دهند که طرح‌بندی‌های منحصربه‌فردی ایجاد کنند که مطابق با نیازهای خاص آن‌ها باشد. پارتیشن‌های مدولار برای دفاتری با پلان باز گزینه‌های خوبی شناخته می‌شوند که در آن‌ها انعطاف‌پذیری و سازگاری اصل بسیار مهم است. آن‌ها همچنین از نظر انرژی بسیار کارآمد عمل می‌کنند. زیرا امکان طراحی آن‌ها به گونه‌ای وجود دارد که وظیفه عایق حرارتی را هم می‌توانند انجام دهند.
بازسازی ساختمان های اداری

پارتیشن‌های قابل جداسازی

پارتیشن‌های قابل جداسازی شبیه پارتیشن‌های مدولار هستند. اما انعطاف‌پذیری بیشتری را در بازسازی ساختمان های اداری نشان می‌دهند. زیرا می‌توان آن‌ها را به‌راحتی برداشت و به مکان دیگری انتقال داد. برخورداری از این ویژگی این نوع پارتیشن‌ها را برای مشاغلی گزینه مطلوب و محبوب می‌سازد که به نقل مکان به یک ساختمان جدید فکر می‌کنند یا فضای موجود خود را به‌طور مرتب با طراحی جدید تغییر می‌دهند.
پارتیشن‌های قابل جداسازی برای شرکت‌هایی مفید خواهند بود که به ایجاد تغییرات سریع در چیدمان اداری خود نیاز دارند به‌طوری که این کار بدون ایجاد اختلال در جریان کلی فضا انجام شود.

پارتیشن‌های جامد

پارتیشن‌های جامد را باید مانند دیوارهای آجری یا بتنی در نظر گرفت و به‌عنوان بادوام‌ترین نوع پارتیشن‌ها معرفی کرد. آن‌ها عایق صوتی و عایق گرمای بسیار خوبی به‌شمار می‌روند و همچنین می‌توانند برای اهداف تزیینی نیز به ایفای نقش بپردازند. با این حال، پارتیشن‌های جامد به‌راحتی قابل تنظیم نیستند و احتمال دارد برای اصلاح یا حذف آن‌ها به بازسازی‌های گسترده‌تری نیاز پیدا کنید.

پارتیشن‌های پارچه‌ای

پارتیشن‌های پارچه‌ای را به‌عنوان دیوارهای سبک‌وزن و انعطاف‌پذیری توصیف می‌کنند که معمولا از موادی مانند بوم یا وینیل ساخته می‌شوند. آن‌ها برای ایجاد مناطق خصوصی کوچک در یک فضای کاری بزرگ‌تر ایده‌آل خواهند بود و صدا را با قدرتی بالا جذب می‌کنند. پارتیشن‌های پارچه‌ای را در رنگ‌ها و الگوهای متنوعی می‌توان دید که این تنوع کمک می‌کند آن‌ها در کسب‌وکارهایی ظاهر شوند که به‌دنبال اضافه کردن رنگ یا بافت به طراحی دفتر خود هستند.
درنتیجه، انتخاب پارتیشن مناسب برای بازسازی ساختمان های اداری به‌عوامل مختلفی ازجمله بودجه، حس زیبایی‌شناسی و الزامات کاربردی بستگی دارد.

هزینه بازسازی ساختمان های اداری چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه بازسازی ساختمان های اداری به متراژ ساختمان، نوع وسایل و تجهیزات مورد استفاده، میزان تخریب و نیاز به بازسازی بخش‌های مختلف ساختمان و همچنین شرایط بازار ساخت‌و‌ساز در منطقه بستگی خواهد داشت. این امر به‌طور کلی به دو دسته هزینههای مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می‌شود.
هزینه‌های مستقیم عبارت‌اند از:
  • هزینه لوازم و تجهیزات: مثلا دستگاه‌های ساختمانی، شیرآلات، درب‌ها و پنجره‌ها و...
  • هزینه دستمزد: این هزینه شامل دستمزد کارگران و مهندسانی است که در فرآیند بازسازی ساختمان شرکت کرده‌اند.
هزینه‌های غیرمستقیم عبارت‌اند از:
  • هزینه‌های مربوط به حمل و نقل و انبارداری مواد: این مورد، هزینه‌های نقل‌و‌انتقال مواد ساختمانی به سایت بازسازی، بارگیری، تخلیه و انبارداری را در بر می‌گیرد.
  • هزینه‌های مربوط به مدیریت پروژه: این عامل یه هزینه‌های مربوط به مدیریت پروژه، طراحی داخلی، مشاوره و مستندات موردنیاز در فرآیند بازسازی ساختمان اشاره دارد.
در کل، برای محاسبه هزینه بازسازی ساختمان های اداری نیاز است که از یک کارشناس مشاوره بگیرید و بسته به شرایط خاص ساختمان و نیز قابلیتهای مالی خود، هزینه‌های لازم را تعیین کنید.
نورپردازی در بازسازی ساختمانی اداری

نورپردازی در بازسازی ساختمانی اداری

نورپردازی یک عامل مهم در طراحی و بازسازی ساختمان های اداری است. با نورپردازی مناسب امکان بهبودسازی فضای کاری را خواهید یافت. این کار آرامش روحی کارکنان را افزایش می‌دهد و حتی هزینه‌های انرژی را کاهش خواهد داد.
برای شروع باید به دقت بررسی کنید که می‌خواهید نورپردازی را از کدام نقطه ساختمان آغاز کنید؟ آیا نورپردازی اصلی در فضای کاری است یا در فضای ورودی؟ چه نوع نوری موردنظر شماست؟ آیا می‌خواهید از نور طبیعی استفاده کنید یا به نور مصنوعی نیاز دارید؟
اگر قصد استفاده از نور مصنوعی را دارید، نورپردازی با لامپ‌های LED به شما کمک می‌کند تا مصرف انرژی را کاهش دهید و در عین حال نور مناسبی برای فضای کاری خود داشته باشید. با استفاده از رنگ‌های مناسب برای دیوارها و سقف ساختمان خواهید تونست نورپردازی را بهبود ببخشید و فضای کاری خود را جذاب‌تر کنید. همچنین، استفاده از پنجره‌های بزرگ باعث می‌شود تا نور طبیعی بیشتری به فضای کاری شما داخل شود.
درنهایت، باید برای نورپردازی مناسب، اندازه و شکل اتاق و فضای کار را در نظر بگیرید. با توجه به این موارد، می‌توانید نورپردازی مناسبی را برای بازسازی ساختمان های اداری خود بیافرینید.

عایق بندی صدا در ساختمان‌های اداری

بازسازی ساختمان ‌های اداری یک فرصت بسیار خوب برای بهبود شرایط کار و زندگی کارکنان است. با این حال، ایجاد محیط‌هایی صمیمی‌تر و همچنین کاهش نویزهای ناشی از فعالیت‌های اداری، یک چالش بزرگ در این بازسازی‌ها به‌حساب می‌آید.
در دنیای اداری امروز، کاهش نویزهای صوتی می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند افزایش بهره‌وری و کیفیت زندگی کارکنان در نظر گرفته شود. در این راستا، عایق‌بندی صدا یکی از روش‌هایی است که می‌تواند به صورت قابل‌توجهی به بهبود محیط کار کمک کند.
برای عایق‌بندی صدا در بازسازی ساختمان‌ های اداری می‌توان از روش‌هایی مانند استفاده از پنجره‌های دو جداره، درب‌های فلزی با عایق صوتی، پارتیشن‌های جداره‌ای با خواص عایق صوتی و کف‌پوش‌هایی با خواص آکوستیک استفاده کرد. همچنین می‌توان با استفاده از مصالح سبک و با خصوصیات عایق‌بندی صوتی، سیستم هواکشی مناسب و همچنین مواد صوتی جذب‌کننده، صدا‌هایی را به حداقل رساند که توسط دستگاه‌های اداری برای کاربران به وجود می‌آید.
استفاده از تکنولوژی‌های نوین در عایق‌بندی صدا، به همراه مشورت با متخصصان این حوزه، می‌تواند به بهبود محیط کار و کاهش نویز در ساختمان‌های اداری کمک کند. با اجرای این روش‌ها، افراد می‌توانند در یک محیط کاری صمیمی‌تر و رضایت‌بخش‌تر به کار خود ادامه دهند.
عایق بندی صدا در ساختمان‌های اداری

جمع‌بندی

بازسازی ساختمان ‌های اداری فرآیندی است که به‌منظور بهبود کیفیت و ارتقای سطح امکانات یک سازه اداری صورت می‌گیرد. این فرآیند شامل تعمیرات و نوسازی‌هایی مانند ورودی، پوشش دیوارها و کف، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، برق و روشنایی، سامان‌دهی فضاهای اداری و... می‌شود. بازسازی ساختمان‌های اداری علاوه‌بر افزایش کیفیت کار در این سازه‌ها، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش ارزش ساختمان‌ها خواهد شد.
تعداد بازدید : ۳۶۱
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
نمونه پروژه هایی از طراحی نمایشگاه ماشین

نمونه پروژه هایی از طراحی نمایشگاه ماشین

معماری پایدار : شهر بیابانی برای کاکتوس ها

معماری پایدار : شهر بیابانی برای کاکتوس ها

طراحی دفتر کار گوگل با لقب زمین‌خراش

طراحی دفتر کار گوگل با لقب زمین‌خراش

طراحی مجتمع تجاری چونگ کینگ

طراحی مجتمع تجاری چونگ کینگ

طراحی فروشگاه نایک نیویورک و گذر از مرزهای شفاف گرایی

طراحی فروشگاه نایک نیویورک و گذر از مرزهای شفاف گرایی

طراحی مجموعه تفریحی/تجاری طلای سیاه

طراحی مجموعه تفریحی/تجاری طلای سیاه

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir