۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : يکشنبه , ۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ۱۶:۵۲
سبک‌ های طراحی داخلی

سبک اسکاندیناوی

برای بررسی سبک‌ های طراحی داخلی ابتدا به سراغ سبک طراحی اسکاندیناوی می‌رویم که از کشورهای شمال اروپا مانند دانمارک، نروژ و سوئد در دهه 1950 سرچشمه گرفت. این سبک با سادگی، عملکرد و مینیمالیسم آن شناخته می‌شود. سبک اسکاندیناوی ترکیب رنگ‌های روشن و مطبوع همراه با رنگ‌های سفید و خاکستری زیاد را در بر می‌گیرد و مبلمان را معمولا از چوب‌هایی با رنگ روشن مانند توس یا کاج انتخاب می‌کنند. در این سبک اغلب خطوط تمیز، مواد طبیعی و نور طبیعی فراوان به چشم می خورد.
در این  روش سبک‌ های طراحی داخلی همه‌چیز در مسیر ایجاد یک فضای زندگی آرام و راحت بخ پیش می‌رود تا کاربردی و از نظر زیبایی‌شناسی دل‌پذیر باشد. تاکید بر ایجاد یک ظاهر مینیمالیستی و مدرن با هدف رسیدن به عملکرد و سادگی رخ می‌دهد. طراحی اسکاندیناوی برای کسانی مناسب خواهد بود که می‌خواهند فضای نشیمن آرامی را ایجاد کنند که شیک و کاربردی باشد.

سبک صنعتی

طراحی صنعتی از ظاهر کارخانه‌ها و انبارها الهام گرفته ‌شده است و با مواد خام و ناتمام مانند آجر، بتن و فلز شناخته می‌شود. این سبک اغلب با فضاهای زندگی شهری و انبارها ارتباط دارد. مبلمان و لوازم جانبی این روش اغلب از فلز و چوب شکل گرفته‌اند و رنگ‌های به‌کار‌رفته معمولا تیره و خشن هستند.
در سبک صنعتی از‌جمله سبک‌ های طراحی داخلی به‌شمار می‌رود که همه‌چیز را در خدمت ایجاد ظاهری مدرن و هیجانی به کار می‌برد که از محیط شهری الهام می‌گیرد. در این شیوه طراحی بر ایجاد فضایی تمرکز می‌کنند که هم کاربردی و هم از نظر زیبایی‌شناسی بر بر استفاده از مواد خام و ناتمام تاکید بورزد. این سبک به کسانی توصیه می‌شود که خواهان ظاهری مدرن و شیک برای فضای زندگی خود هستند.
سبک آسیایی

سبک آسیایی

سبک آسیایی از هنر و فرهنگ سنتی آسیا الهام گرفته ‌شده است. این شیوه در بین سبک‌ های طراحی داخلی بر مواد طبیعی مانند بامبو تاکید دارد و ترکیب رنگی در آن از رنگ‌های خاکی مانند قهوه‌ای و سبز استفاده می‌کند. مبلمان آسیایی اغلب با حکاکی‌های پیچیده شکل می‌گیرند و عناصری مانند خوشنویسی و کاغذ برنج را در خود جای می‌دهند.

سبک بوهمی

طراحی بوهمیایی با ظاهری بی‌دغدغه و گلچین‌شده شناخته می‌شود که ترکیبی از رنگ‌ها، الگوها و بافت‌ها را نشان می‌دهد. این سبک اغلب دارای مبلمان قدیمی یا دست‌دوم، لوازم جانبی دست‌ساز و دکوراسیون جهانی است. ترکیب رنگ آن را هم معمولا گرم و خاکی با رنگ‌های جواهری به وجود می‌آورند.
تمام سبک طراحی بوهمی به‌منظور ایجاد یک فضای نشیمن دنج و راحت اجرا می‌شود که شخصیت و سلیقه شما را منعکس می‌سازد. این سبک تمرکز خود را بر ایجاد فضایی آرام معطوف می‌کند که هم شیک و هم راحت باشد. کسانی طراحی بوهمی را انتخاب می‌کنند که خواهان ظاهری دنج و دور از هیاهو برای فضای زندگی خود هستند.

سبک مدرن نیمه قرن بیستم

طراحی مدرن نیمه قرن بیستم تحت‌تاثیر سبک طراحی دهه 1950 و 1960 شکل گرفت. این سبک را با خطوط تمیز، اشکال ساده و تمرکز بر عملکرد می‌شناسند. مبلمان و لوازم جانبی در این شیوه اغلب آمیخته با اشکال ارگانیک، الگوهای هندسی و رنگ‌های پررنگ دیده می‌شود.
سبک‌ های طراحی داخلی ظاهر متفاوتی با هم دارند. این سبک طراحی داخلی ایجاد ظاهری کاملا یکپارچه و جاودانه را هدف قرار می‌دهد‌ که هم کاربردی و هم از نظر زیبایی‌شناسی دل‌پذیر به نظر می‌رسد. تمرکز سبک مدرن نیمه قرن بیستم را ایجاد فضایی که هم شیک و هم کاربردی باشد به سوی خود جلب می‌کند و بر سادگی تاکید زیادی دارد. این سبک طراحی را باید کسانی پیگیری کنند که به ظاهری یکپارچه و جاودانه برای فضای زندگی خود علاقه‌مند هستند.
سبک معاصر

سبک معاصر

طراحی معاصر را باید با ظاهر شیک و پیچیده آن به خاطر آورد که آخرین گرایش‌های طراحی را در خود جای ‌داده است. این سبک از خطوط تمیز، رنگ‌های خنثی و تمرکز بر بافت و شکل کمک می‌گیرد. مبلمان در این سبک اغلب مواد مدرن مانند شیشه، فلز و پلاستیک را در اختیار می‌گیرد. آیا در سبک‌ های طراحی داخلی دیگری نیز این عناصر را می‌بینید؟
در این سبک طراحی همه‌چیز در راستای ایجاد ظاهری مدرن و پیشرفته به کار می‌رود به‌گونه‌ای که هم شیک و هم کاربردی باشند. همچنین تمرکز این سبک بر ایجاد فضایی اصرار دارد که هم کاربردی باشد و هم از نظر زیبایی بر آخرین روش‌های طراحی ساختمان نظر می‌اندازد. طراحی معاصر را کسانی می‌پسندند که از داشتن ظاهری مدرن و پیچیده برای فضای زندگی خود لذت می‌برند.

سبک سنتی

سبک طراحی سنتی را در کنار سبک‌ های طراحی داخلی از ظاهر کلاسیک و ظریف آن می‌توان شناخت. این سبک طراحی داخلی را با رنگ‌های پررنگ و گرم، مبلمان تزیین‌شده و اجسام مجلل مانند ابریشم و مخمل در هم می‌آمیزند. طراحان این سبک بر ایجاد فضایی تمرکز می‌کنند که هم رسمی و هم مناسب مهمان باشد.
سبک طراحی سنتی برای کسانی عالی است که می‌خواهند یک فضای نشیمن کلاسیک و ابدی ایجاد کنند که هم شیک و هم جذاب باشد. در شیوه فوق تمرکز بر ایجاد فضایی قرار دارد که احساس راحتی و آشنایی، با تاکید بر عناصر طراحی کلاسیک مانند تقارن، تعادل و تناسب شکل بگیرد.

سبک انتقالی

طراحی انتقالی، ترکیبی از سبک‌های طراحی سنتی و معاصر است. این سبک از عناصر طراحی سنتی مانند رنگ‌های گرم و مبلمان آراسته با عناصر طراحی مدرن مانند خطوط تمیز و رنگ‌های خنثی استفاده می‌کند. تمرکز اینسبک بر ایجاد فضایی است که هم کلاسیک و هم مدرن باشد.
این روش به کسانی توصیه می‌شود که می‌خواهند فضای نشیمن کلاسیک و مدرن ایجاد کنند. شما سبک‌ های طراحی داخلی متفاوتی خواهید یافت که تمرکز آن‌ها بر ایجاد فضایی تاکید می‌کند که هم راحت و هم پیچیده باشد و بر استفاده از ترکیب عناصر طراحی سنتی و مدرن اصرار می‌ورزد. اما سبک انتقالی به‌صورت جدی به این موضوع می‌پردازد.

سبک ساحلی

سبک ساحلی را با الهام گرفتن از اقیانوس و ساحل ظاهر می‌کنند. این شیوه اغلب دارای ترکیب رنگی آبی و سفید است که مبلمان و لوازم جانبی آن از مواد طبیعی مانند حصیر ساخته ‌شده‌اند. در سبک ساحلی تمرکز‌ها به سمت ایجاد یک فضای زندگی آرام و جذاب سوق یافته‌اند که سبک زندگی ساحلی را منعکس می‌کند.
اگر در شمار کسانی هستید که علاقه دارید از سبک‌ های طراحی داخلی به‌گونه‌ای استفاده کنید که فضای نشیمن آرام و دل‌پذیری در اختیار داشته باشید حتما به سبک ساحلی هم فکر کنید. زیرا در این شیوه طراحی بر ایجاد فضایی تمرکز خواهد شد که به یک‌ خانه ساحلی شباهت پیدا کند و با اصرار برای به کار بردن مواد طبیعی و ترکیب رنگی روشن محطی زنده و با روح برایتان خواهد ساخت.

سبک آرت دکو

سبک طراحی داخلی آرت دکو در دهه 1920 شکل گرفت و با ظاهری پرزرق‌وبرق و مجلل ظهور کرد. سبک‌ های طراحی داخلی ویژگی‌های منحصر به خود را دارند. شما می‌توانید این سبک را با امکانات براق، اشکال هندسی و جزییات آراسته مانند سطوح آینه‌ای و کریستالی از دیگر سبک‌ها تشخیص دهید. مبلمان آرت دکو را اغلب از موادی عجیب‌وغریب مانند چوب گورخر و با ترکیب رنگی سیاه، سفید و فلزی می‌سازند.
روستیک

روستیک

طراحی داخلی روستیک از ظاهری دنج و طبیعی بهره می‌گیرد. این سبک با تاکید بر مواد طبیعی مانند چوب و سنگ شکل می‌گیرد و غلبه ترکیب رنگی در آن با رنگ‌های خاکی مانند قهوه‌ای، سبز و بژ است. برای ساخت مبلمان این نوع طراحی اغلب به سراغ طرح‌های ساده و کاربردی و قطعات منحصربه‌فرد مانند سفال‌های دست‌ساز و منسوجات بافته‌شده می‌روند.

مدیترانه‌ای

سبک طراحی داخلی مدیترانه‌ای متاثر از مناطق ساحلی جنوب اروپا و شمال آفریقا به وجود آمد. این سبک را با تاکید آن بر مواد طبیعی مانند سنگ می‌توان تشخیص داد. ترکیب رنگی این روش را رنگ‌های گرم و خاکی مانند سفالی و سبز زیتونی شکل می‌دهند. اگر به سبک‌ های طراحی داخلی نگاه و آن‌ها را با هم مقایسه کنید حتما متوجه خواهید شد که مبلمان مدیترانه‌ای را با جزییات پیچیده‌ای مانند آهن فرفورژه و عناصری مانند کاشی‌های سرامیکی و الگوهای موزاییک در نظر می‌گیرند.
سبک مدرن

سبک مدرن

در تاریخچه شکل‌گیری سبک‌ های طراحی داخلی، سبک مدرن در اواخر قرن نوزدهم آغاز شد و شاخصه آن را ظاهری روان و ارگانیک تشکیل می‌دهد. این سبک دارای خطوط منحنی و فرم‌های طبیعی مانند گل و انگور است و در آن اغلب از مواد مجلل مانند شیشه‌های رنگی و چوب‌های عجیب‌وغریب استفاده می‌کنند. مبلمان این سبک مدرن را با حکاکی‌های پیچیده و ترکیبی از رنگ‌های ملایم مانند هلویی، اسطوخودوس و سبز کف دریا به کار می‌برند.

سبک جنوب غربی

از مناظر بیابانی جنوب غربی آمریکا هم می‌توان الهام گرفت، البته این کار قبلا صورت گرفته است و سبک طراحی داخلی جنوب غربی نتیجه‌ آن را نشان می‌دهد. این شیوه بر مواد طبیعی مانند چوب و چرم تاکید دارد. سبک جنوب غربی برای متمایز ساختن خود از دیگر سبک‌ های طراحی داخلی به سراغ ترکیب رنگی از رنگ‌های گرم و خاکی مانند رنگ زنگ‌زدگی، فیروزه‌ای و زرد خردلی می‌رود. مبلمان جنوب غربی از طرح‌های ساده و کاربردی بهره می‌گیرد و عناصری مانند منسوجات و سفال بومی آمریکا را در خود جای می‌دهد.

مینیمالیست

سبک مینیمالیستی را با ظاهری تمیز و ساده به خاطر بسپارید. تاکید این سبک بر فضای باز و سطوح خلوت متمرکز است و ترکیب رنگی آن رنگ‌های سفید، سیاه و خنثی را شامل می‌شود. مبلمان مینیمالیستی را با استفاده از خطوط تمیز و طرح‌های ساده و کاربردی طراحی می‌کنند.
مینیمالیست

جمع‌بندی

سبک‌های طراحی داخلی امکانات بی‌پایانی را برای ایجاد فضای نشیمن ارائه می‌دهد که شخصیت و سلیقه شما را منعکس می‌کند. در زمان انتخاب سبک موردنظرتان مهم است که عملکرد فضا و همچنین ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید. شما می‌خواهید فضایی ایجاد کنید که نه‌تنها عالی به نظر برسد بلکه نیازهای شمارا نیز برطرف سازد. شناسایی سبک طراحی داخلی مناسب می‌تواند کار سختی باشد. اما با کمی تحقیق و کاوش خواهید توانست سبکی را پیدا کنید که شخصیت و سلیقه شما را به بهترین شکل نشان دهد.
تعداد بازدید : ۴۳۱
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
اطلاعیه در مورد چندشنبه های آرل

اطلاعیه در مورد چندشنبه های آرل

8 مارس روز جهانی زنان مبارک

8 مارس روز جهانی زنان مبارک

سخنی کوتاه از طبیعت:کنسرتی تک نفره برای قطب شمال

سخنی کوتاه از طبیعت:کنسرتی تک نفره برای قطب شمال

رسوایی جنسی ریچارد میر و اتهام 5 نفر به وی

رسوایی جنسی ریچارد میر و اتهام 5 نفر به وی

"فروشنده" اصغر فرهادی برنده اسکار بهترین فیلم خارجی

ژاپن،میزبان المپیک 2020

ژاپن،میزبان المپیک 2020

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir