۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : جمعه , ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ۲۱:۵۲
نکات طراحی و ساخت ویلا

وجه تمایز ویلا از سایر ساختمان‌ها

در نظر گرفتن سلیقه مشتریان برای خلق چشم‌انداز زیبا و نمایی گیرا در ساخت ویلا عاملی است که طراحان، معماران و مهندسان را به ساختن ویلاهای لوکس و شیک ترغیب می‌کند. یک ویلای لوکس می‌تواند از عناصر زیادی کمک بگیرد از طراحی ساده گرفته تا ورودی‌های معماری مدرن همگی عواملی هستند که به شکل‌گیری ویلایی عالی و زیباتر می‌انجامند. 
طبیعی است که ویلا‌ها با خانه‌ها یا آپارتمان‌های معمولی تفاوت داشته باشند. افرادی که طرف‌دار زندگی آرام و باصفا هستند زندگی‌کردن در ویلا را به زندگی در آپارتمان‌های شلوغ یا دیگر انواع خانه‌ها ترجیح می‌دهند. 

نکات طراحی و ساخت ویلا

ساختن ویلا به شما این امکان را می‌دهد که محل آسایش خود را از پایه مطابق با سلیقه و نیاز خود بسازید. اما این موضوع می‌تواند فرایندی دشوار، استرس‌زا و زمان‌بر باشد. در ادامه 11 نکته کلیدی برای طراحی و ساخت ویلا ذکر شده است. با ما همراه باشید.

1. پیدا کردن زمین مناسب برای ‌ساخت‌وساز 

پیدا کردن زمین مناسب، اولین قدم برای جلوگیری از مشکلات ساخت‌وساز خواهد بود که انتخاب نامناسب آن به هزینه‌های اضافی و زمان اجرای طولانی‌تر منجر می‌شود. هر چه زمین ویلایی شما مسطح‌تر باشد ساخت آن آسان‌تر صورت خواهد گرفت. 
زمینی که شما برای ساخت ویلا انتخاب می‌کنید باید پتانسیل توسعه در آینده را داشته باشد. همچنین وقتی به‌دنبال یک قطعه زمین هستید، باید خرید زمینی را در نظر بگیرید که از قبل مجوز ساخت ویلا را برای آن صادر کرده باشند. برخی از زمین‌ها بدون مجوز ساخت فروخته می‌شوند. گرفتن مجوز ساخت‌وساز یک کار واقعا استرس‌زا و وقت‌گیر خواهد بود. پس بهتر است زمینی با مجوز ساخت خریداری کنید.

2. ارائه ایده‌های طراحی

وقت آن رسیده است که ‌به سراغ بررسی ایده‌های طراحی و ساخت ویلا بروید. شما می‌توانید برای طراحی از شبکه‌های اجتماعی نظیر پینترست کمک بگیرید. این کار نه‌تنها در برنامه‌ریزی به شما یاری می‌رساند، بلکه ابزار خوبی برای نشان ‌دادن سازه یا معماری پروژه به مشتریان هم به‌حساب می‌آید.

3. در نظر گرفتن هزینه‌های اضافی پروژه 

باید از همان ابتدا بودجه خود را تنظیم و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید. همیشه در برآورد هزینه‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد را برای شرایط پیش‌بینی‌نشده در نظر بگیرید. تحقیق و بررسی درمورد تمام این هزینه‌های اضافی را در اولویت قرار دهید. در تصمیمگیری مطمئن شوید که آیا می‌توانید هزینه ساخت‌وساز را بپردازید یا باید برای این کار به‌دنبال دریافت وام باشید. پاسخ به سوالات زیر را قبل از طراحی و ساخت ویلا مدنظر داشته باشید. 
کل بودجه‌ای که برای ساخت ویلای خود اختصاص می‌دهید، چقدر است؟
کدام قسمت‌های ویلا برای شما اهمیت بیشتری دارد؟
در کدام قسمت‌های ویلای خود می‌توانید به سراغ راهکارهای اقتصادی‌تری بروید؟
آیا برای ساخت این سازه منابع مالی به‌اندازه کافی وجود دارد یا باید از وام یا منابع دیگری هم بهره‌برداری کنید؟ 

4. استخدام پیمانکار ساختمانی

هنگامی که به این مرحله رسیدید، احتمالا مبلغ قابل‌توجهی برای برنامه‌ریزی و طراحی صرف کرده‌اید. مطمئن شوید که با استخدام یک پیمانکار نامناسب سرمایه خود را از دست نخواهید داد. اگر در زمینه ساخت‌وساز ویلا دانش قبلی دارید و برای مدیریت پروژه ساختمانی وقت کافی در اختیارتان است به تخصص یک پیمانکار ساختمان نیازی ندارید. اما اگر زمان و تخصص لازم را برای مدیریت پروژه ساخت‌وساز ندارید به شما توصیه می‌کنیم که حتما یک پیمانکار ساختمان پیدا کنید و بر سر ابعاد مختلف موضوع به توافق برسید تا کار را برای شما انجام دهد. مجموعه آرل با سابقه درخشان در زمینه طراحی شهرک ویلایی و اجرای انواع ویلاها، همراه و راهنمای شما خواهد بود.
استخدام پیمانکار ساختمانی

5. قرارداد ساخت‌وساز

اطمینان حاصل کنید که قرارداد ساخت‌وساز بین شما و پیمانکار ساختمان نوشته شده است. از او بخواهید تا تک‌تک جزییات را به‌وضوح ذکر کند و قبل از امضای نهایی و انعقاد قراداد چند بار کل سند را بخوانید و نکات مبهم آن را به بحث و گفت‌وگو بگذارید.

6. پیش‌بینی تاخیرها 

قبل از امضای قرارداد از پیمانکار ساختمان خود درمورد تاخیر‌های پروژه سوال کنید. تاخیر ممکن است به‌دلیل در دسترس نبودن مصالح و مواد موردنیاز، در دسترس نبودن نیروی کار یا هرگونه بلایای طبیعی رخ دهد. در زمان انعقاد قرارداد با پیمانکار درباره شرایط کار در چنین پیشامدهایی به توافق برسید.

7. انتخاب مواد و تجهیزات مناسب

در زمان ساخت ویلا مهم است که مصالح مناسب را از منبعی مطمئن تهیه کنید. این مصالح باید به‌گونه‌ای تهیه شوند که با دو عامل سازگاری داشته باشند. عامل اول نوع ویلایی که می‌سازید و عامل دوم آب‌وهوای محلی خواهد بود که مصالح و مواد ساختمانی در آن به کار می‌رود. به‌عنوان‌ مثال برای ساخت ویلا در مناطقی با آب‌وهوای سرد نسبت به ساخت ویلا در مناطق گرمسیر باید از عایق بیشتری استفاده کنید یا اگر منطقه، زمینه و استعداد بروز آتش‌سوزی را دارد یا زمستان بسیار سختی را تجربه می‌کند حتما ویلا را برای مقابله با آن مجهز بسازید. 

8. لوله‌کشی، تهویه‌مطبوع، برق و نجاری

زمانی که قصد طراحی و ساخت ویلایی را دارید حتما به یاد داشته باشید کار لوله‌کشی، HVAC، برق و نجاری همگی باید هم‌زمان انجام شوند. بنابراین کار خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که همه کارها طبق برنامه قبلی پیش بروند و به‌موقع انجام شوند. این موضوع یکی از اصول طراحی و ساخت ویلا است.

9. مقیاس و فرم ساختمان

طراحی مقیاس و فرم ویلا را سازگار با ساختمان‌های اطراف در نظر بگیرید تا شخصیت محله حفظ شود. مقیاس ساختمان در درجه اول با ارتفاع و عمق آن تعیین خواهد شد. برای حفظ شخصیت محله، لازم است مقیاس ساختمان موردنظر شما با مقیاس ساختمان‌های اطراف آن سازگاری لازم را نشان دهد.

10. انتخاب جهت 

زندگی‌کردن در آفتاب یا سایه نیز نکته اهمیت زیادی دارد که حتما در زمان ساخت ویلا باید موردتوجه قرار گیرد. برای این مسئله همیشه حد وسط را در نظر بگیرد. کار را به‌گونه‌ای پیش نبرید که طراحی و ساخت ویلا شما باعث شود ساختمان در تابستان شبیه یک قابلمه آب در حال جوش و در زمستان شبیه فریزر باشد.

11. حمل‌ونقل

دسترسی و حمل‌ونقل در منطقه اجرای پروژه نیز مسئله مهم بعدی است که بر تصمیم‌گیری‌های پلان سایت، پارکینگ و جهت‌گیری تاثیر می‌گذارد. اگر می‌خواهید ویلا را در منطقه‌ای بسازید که حمل‌ونقل عمومی وجود ندارد باید به فکر حمل‌ونقل ساکنان باشید. به‌طور خلاصه درباره این موضوع باید به سوالات زیر پاسخ دهید:
آیا امکان دسترسی از طریق جاده وجود دارد؟
کیفیت جاده چگونه است؟
دسترسی از طریق دریا هم وجود دارد؟
انتظارتان از پارکینگ یا گاراژ چیست؟
حمل و نقل

3 نکته برای زیباتر شدن طراحی و ساخت ویلا

علاوه بر موارد بالا نکات ظریف و کوچکی نیز وجود دارد که به زیباتر شدن طراحی شما کمک شایانی می‌کند. با رعایت مواردی که کمتر به آن‌ها اهمیت می‌دهیم زیبایی ساختمان خود را چندبرابر خواهیم کرد. در ادامه سه مورد را با هم مرور می‌کنیم.

1. استفاده از کف‌پوش زیبا

کف‌پوش به نظر، بی‌اهمیت‌ترین عنصر در زمان طراحی و ساخت ویلا به‌حساب می‌آید، ولی در واقع باید آن را یکی از ضروری‌ترین جنبه‌های داخلی ویلای لوکس شمرد.

2. مناظر خیره‌کننده

داشتن یک ویلا امکانی برای شما فراهم می‌سازد که در خانه خود به مناظر زیبایی دسترسی پیدا کنید. بنابراین موقعیت مکانی که ویلا در آن ساخته می‌شود، نقش مهمی در رفع این نیاز ساکنان آن ایفا خواهد کرد. چراکه مناظر پیش روی چشم آن‌ها را همین مکان و محیط ویلا تشکیل می‌دهد. 

3. محوطه‌سازی

می‌توان ظاهر ویلا را با استفاده از برخی گیاهان و گل‌های خاص زیباتر کرد که باعث افزایش شادابی فضای باغ خواهند شد. عناصری مانند گیاهان تزیینی، مجسمه سنگی یا حتی برخی امکانات ورزشی مانند سالن‌های استخر یا زمین فوتبال و والیبال نیز در این موضوع تاثیر بسیاری خواهند گذاشت.

ایده‌های طراحی ویلای مدرن

اگر دوست دارید ساخت ویلای خود را بر اساس ایده‌ها و طراحی‌های مدرن پیش ببرید. ادامه این مطلب برای شما بسیار مناسب خواهد بود. در این بخش جدیدترین و معروف‌ترین طراحی‌های ویلا را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

1. طراحی ویلای اسپانیایی

فضا‌های داخلی و خارجی به‌خوبی در این طرح خیره‌کننده ترکیب می‌شوند.

2. طراحی ویلای دوبلکس

شما می‌توانید دو محل زندگی جداگانه را در یک اقامتگاه قرار دهید. این الگو ممکن است در چندین پیکربندی مختلف از جمله کنار هم یا روی ‌هم شکل بگیرد. دو ورودی مجزا در داخل و خارج از خانه‌ یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز یک‌ خانه دوبلکس است.

3. طراحی ویلای مدیترانه‌ای

اگر می‌خواهید الگوی فوق‌العاده‌ای را در کار ساخت‌وساز ویلا طراحی کنید حتما سبک مدیترانه‌ای را به ویلای خود بیاورید. برخی از عناصر معمولی این معماری ویلا را با کاشی‌کاری سقف با رنگ قرمز و ایجاد حس مینیمالیستی و رمانتیک می‌توان شناخت.
3. طراحی ویلای مدیترانه‌ای

4. طراحی ویلای ایتالیایی

این مدل ویلا یکی از مطلوب‌ترین چیدمان‌های ساخت را به کار می‌گیرد که برج آن در مرکز یا در یک انتهای سازه تعبیه می‌شود. ویلا‌ها در ایتالیا به‌خاطر طراحی نامتقارن خود متمایز و معروف هستند. این نوع ویلا‌ها روزبه‌روز در سراسر دنیا به محبوبیت بیشتری دست می‌یابند.

5. طراحی ویلای دوقلو

اگر از داشتن همسایه‌های زیاد خسته شده‌اید و زندگی در یک ویلا را ترجیح می‌دهید، اما بودجه لازم را ندارید به اجرای پروژه ویلای دوقلو بیندیشید که احتمالا بهترین گزینه برای شرایط شما خواهد بود. حریم خصوصی و احساس آرامش در این نوع  طراحی ویلا کاملا برجسته و رعایت خواهد شد. زیرا با همسایگان خود دیواری مشترک دارید.

6. طراحی ویلا به سبک اروپایی

ویلا‌های اروپایی به‌واسطه استفاده از نمای سنگی خود قابل ‌تشخیص هستند. این سبک از ساخت‌وساز علاوه بر راحتی مدرن یک ‌خانه بزرگ حالتی از ظرافت روستایی نیز به آن می‌بخشد.
6. طراحی ویلا به سبک اروپایی

جمع‌بندی

امیدواریم این نکات به شما در روند طراحی و ساخت ویلا کمک کند. انتخاب تیم متخصص مناسب و داشتن چشم‌انداز روشن و پول کافی روند ساخته شدن ویلا را آسان‌تر و سریع‌تر پیش خواهد برد. مهم‌ترین نکات در ساخت ویلا بودجه، مکان، زمین مناسب و قابل‌ توسعه و قراردادها و تجهیزات لازم هستند. حتما تمامی موارد را در کنار یکدیگر رعایت کنید تا یک ویلای زیبا و قابل‌احترام برای خود بیافرینید.
 
 
https://vaarivana.com/blog/tips-to-improve-look-of-your-luxury-villa
https://housing.com/news/modern-villa-designs-trends
https://www.palmparadiserealestate.com/blog/common-characteristics-of-villa-style-architecture
https://hireandbuild.com/house-construction-tips-house-construction
https://koloapp.in/magazine/excellent-home-construction-tips-for-you
https://housing.com/news/modern-villa-designs-trends
https://dezyncle.com/en/articles/play-your-villa-design-safe-with-these-7-super-tips
تعداد بازدید : ۳۸۱
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی 2  آپارتمان ساده و دلنشین  با سبک اسکاندیناوی

طراحی 2 آپارتمان ساده و دلنشین با سبک اسکاندیناوی

طراحی ویلای مدرن - ویلای Casuarinas

طراحی ویلای مدرن - ویلای Casuarinas

اقامتگاه ساحلی 13 میلیون دلار ی در لس آنجلس

اقامتگاه ساحلی 13 میلیون دلار ی در لس آنجلس

طراحی ویلای لوکس با تب ماشین های اسپرت

طراحی ویلای لوکس با تب ماشین های اسپرت

ویلای شناور لوکس اسب دریایی

ویلای شناور لوکس اسب دریایی

طراحی معماری ویلا چمن / استودیو فضای خاص

طراحی معماری ویلا چمن / استودیو فضای خاص

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir