۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : شنبه , ۱۴۰۲/۰۲/۲۳ ۱۸:۴۴
خانه کانتینر

موقعیت جغرافیایی

اقامتگاه خانوادگی خانه کانتینر که یکی از بهترین خانه های 2022 انتخاب شد، از هشت کانتینر حمل‌ونقل با ابعاد ۲۰×۴0 اینچ ساخته شده است. این خانه در یک زمین شیب‌دار در کنار یک دریاچه، خارج از استکهلم قرار دارد. فضا دارای ممنوعیت استفاده از دینامیت بود و جایی برای قرار دادن دال وجود نداشت. قرار بود خانه در بالای یک دره شیب‌دار ساخته شود که همیشه به علت بارش باران، آب زیادی از زیر آن جاری بود. به همین دلیل، خانه باید روی ستون‌ها قرار می‌گرفت. ساختار ستون‌ها به‌گونه‌ای است که اجازه می‌دهد سطح بالای خانه بزرگ‌تر از سطح زیرین باشد. این موضوع از نظر بصری ترکیب فوق‌العاده‌ای را با دره‌ای که خانه روی آن قرار دارد، شکل می‌دهد. 

اطلاعات مشتریان

مشتریان، یک راننده کامیون و یک درمانگر با سه فرزند هستند. بیشتر کارهای ساخت خانه را خودشان با کمک پدر و پدر شوهرشان که جوشکار ماهری هستند، انجام داده‌اند. فضای داخلی از موادی ساخته شده است که قبلا مورد استفاده قرار گرفته‌اند. طرح اولیه خانه از طرف مشتریان ارائه شد و تنها ایده‌های استاندار و شرایط ایمنی خانه کانتینر توسط طراحان لحاظ شد. 

ابعاد و جزئیات

ابعاد خانه و کانتینرها چالش بزرگی برای شروع ساخت‌وساز بود. کوچک بودن کانتینرها، فضای کمی را در اختیار طراحان قرار داد. به‌محض اینکه قسمتی از دیواره‌ها برای ایجاد فضای وسیع‌تر از بین دو ساید بیرون آورده می‌شدند، استحکام ساختاری خود را از دست می‌دادند. بنابراین سازندگان مجبور شدند برای حفظ استحکام، ابتکارات بیشتری به خرج دهند.  
ابعاد و جزئیات

ترکیب‌بندی

مرد خانه یک مکانیک مشتاق بود که برای یک شرکت تخریب کار می‌کرد و به ماشین‌های آمریکایی قدیمی علاقه داشت. استفاده مجدد از ابزارها برای ساخت خانه تا حد زیادی بر اساس تخصص او بود. قطعاتی مانند تخته‌های چوبی، تخته‌های فلزی، پله‌های چوبی و فولادی بخش‌هایی از آشپزخانه‌های قدیمی که از محل‌های تخریب اطراف استکهلم جمع‌آوری ‌شده بودند، پس از اعمال تغییرات جزئی مجدداً مورد استفاده قرار گرفتند.

طرح پیشنهادی

هر جزئیات معماری خانه کانتینر مستقیماً از مواد خامی که پیدا شده بود، ترسیم شد. اعتماد و گفتگو به جای راه‌حل‌های استاندارد، مشخصه فرآیند ساختمان بود که شامل بحث‌های زیادی در محل بین معمار، مشتری/سازنده و مهندس سازه بود. طراحی‌های سریع دستی مجموعه طراحی را تکمیل می‌کرد.
پیشنهاد و طرح اولیه هرگز تغییر نکرد. در طرح مسکن، قرار دادن منفذهای ورود نور و فرم‌های مورب، زیبایی این فضا را دو چندان کرد. مهم نیست که خانه کانتینری بسازید یا خانه اسکلت چوبی، با رعایت نکات اولیه به همراه خلاقیت می‌توانید از فضا و موقعیت به‌طور بهینه استفاده کنید. 
طرح پیشنهادی

چشم‌انداز خانه کانتینر

این یک خانه متوسط برای خانواده‌ای با سه فرزند است، بنابراین برای هر مترمربع باید با دقت برنامه‌ریزی می‌شد. سطح ورودی دارای یک ساید و یک اتاق‌خواب مهمان، رخت‌شویی و حمام مستر با چشم‌انداز است. سطح بالایی دارای یک نشیمن، ناهارخوری و تراس به سمت منظره است و اتاق‌خواب‌ها پشت به جنگل قرار دارند.
چشم‌انداز خانه کانتینر

طراحی داخلی

سایت‌های بالا دارای دو عملکرد هستند؛ یک نیم طبقه که در آن بچه‌ها می‌توانند خلوت داشته باشند، همچنین به‌عنوان یک محور نور که خورشید ظهر را به اتاق نشیمن رو به شمال می‌آورد، استفاده می‌شود. حتی با وجود اینکه اتاق نشیمن ناهارخوری رو به شمال است، مملو از آفتاب مستقیم است و تراس پشت‌بام یک موقعیت عالی برای آفتاب عصرگاهی دارد.

طراحی فضای بیرون

سایت‌های بالا توسط یک پل آسمانی خرپایی فولادی هشت متری به جنگل کاج پشت خانه متصل می‌شوند. خانه روی ستون‌های فولادی و پایه‌های بتنی قرار دارد. با این تمهید، آب بارانی که از تپه سرازیر می‌شود، مشکلی به وجود نخواهد آورد. یک پنجره بزرگ رو به منظره پشت خانه قرار دارد که در هنگام حمام رفتن، منظره‌ای فوق‌العاده از آن دیده می‌شود. 
طراحی فضای بیرون

مونتاژ بنا

ابزارهای تقسیم‌بندی برای هر پنجره به‌گونه‌ای با هم مطابق بودند که یک فضای یکپارچه همراه با نرده‌ها، دودکش‌ها و آب‌پاش‌ها ایجاد شد. درست است که برای ساخت این بنا از کانتینر استفاده شده است، اما در پایان تصویری از یک سازه مونتاژ شده زیبا به چشم می‌آید. 

جمع‌بندی

خانه کانتینر در فضایی ۱۵۰ مترمربعی در استکهلم سوئد طراحی و ساخته شد. طرح اولیه از سوی صاحبان خانه ارائه شد که پس از مشورت با طراحان معمار، برای ایمنی بیشتر، تغییراتی در آن اعمال شدند. فضای شیشه‌ای باعث شد چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از جنگل اطراف دیده شود. ترکیب اصولی فلز، چوب و شیشه نیز باعث شد تصویر خانه با طبیعت اطراف سنخیت داشته باشد. 
 
https://www.archdaily.com/977267
تعداد بازدید : ۳۸۲
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
اصول دکوراسیون خانه ‌های کوچک چیست؟

اصول دکوراسیون خانه ‌های کوچک چیست؟

بازسازی خانه با سبک مدرن

بازسازی خانه با سبک مدرن

طراحی داخلی خانه به سبک اسکاندیناوی

طراحی داخلی خانه به سبک اسکاندیناوی

طراحی خانه ای به سبک قرن 15 میلادی

طراحی خانه ای به سبک قرن 15 میلادی

خانه ای کوچک برای خانواده ای بزرگ

خانه ای کوچک برای خانواده ای بزرگ

خانه ای بر فراز درخت

خانه ای بر فراز درخت

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir