۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : چهارشنبه , ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۹:۲۸
11 ایده کاربردی برای طراحی داخلی رستوران

ایده‌های طراحی داخلی و دکور رستوران

اجرای برخی ایده‌ها می‌توانند احساس رضایت بیشتری برای حضور در فضا ایجاد کنند. در این بخش به برخی از ایده‌های موثر در طراحی داخلی و دکور رستوران اشاره می‌کنیم. 

1. به یک کانسپت یا مفهوم فکر کنید

اگر هنوز در ابتدای راه خود هستید باید کارتان را با تصمیم‌گیری درمورد مفهوم یا کانسپت رستوران شروع کنید و در مرحله بعد به طراحی داخلی آن برسید. علت این توصیه این است که مفهوم رستوران شما در بسیاری از تصمیمات طراحی داخلی نقش خواهد داشت.
به‌عنوان مثال اگر به یک مفهوم ایتالیایی برای رستوران خود بسنده کنید، آیا آویزان کردن فانوس‌های چینی به‌عنوان وسایل نور منطقی است یا دیوارکوب‌هایی با رنگ‌های گرم مناسب‌تر هستند؟ آیا میزهای خود را با رومیزی‌هایی با رنگ ملایم می‌پوشانید یا رومیزی‌های شطرنجی قرمز و سفید اصالت بیشتری دارند؟
به همین دلیل تصمیم‌گیری درمورد مفهوم رستوران شما باید اولین قدم باشد. این کار به شما کمک می‌کند تا به برند خود وفادار بمانید و شما را قادر می‌سازد تا از گزینه‌ها و انتخاب‌های تاثیرگذار طراحی داخلی استفاده کنید. 
طراحی داخلی رستوران

2. به طراحی ورودی دقت کنید

اگر می‌خواهید تاثیر خوبی برمشتریان بگذارید به طراحی ورودی رستوران فکر کنید. تاثیر ورودی رستوران در جلب‌توجه عابرین بسیار زیاد است. بنابراین اطمینان از این‌که ورودی رستوران از نظر زیبایی‌شناسی با برند و مفهوم کلی هماهنگ باشد، برای جذب مشتریان بیشتر، امری حیاتی به‌شمار می‌آید.  
به این فکر کنید که مشتریان بالقوه هنگام عبور از روبه‌روی رستوران شما چه می‌بینند و چه چیزی آن‌ها را وادار می‌کند تا وارد رستوران شوند. تابلوی نئونی چشم‌نواز؟ نقاشی دیواری که توسط یک هنرمند محلی روی دیوارهای بیرونی شما کشیده شده است؟ یا شاید چند چراغ فریبنده در امتداد ورودی؟ 
یک ورودی چشم‌نواز به‌عنوان یک عنصر بازاریابی عمل می‌کند که به‌طور موثر رستوران را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.
به طراحی ورودی دقت کنید

3. با استفاده از گیاهان محیط را سبز کنید

شهرنشینی روند حاکم در چند صد سال اخیر بوده است. مردم از طبیعت دور شده و به شهرهای بزرگ رفته‌اند. در نتیجه احساس می‌کنند که ارتباط خود را با طبیعت از دست داده‌اند و به همین دلیل توجه بیشتری به آن نشان می‌دهند. 
القای فضای سبز در طراحی داخلی رستوران می‌تواند راهی عالی برای بازگرداندن طبیعت به زندگی روزمره باشد. گیاهان طبیعی یا مصنوعی یک عنصر بصری زیبا و لذت‌بخش در رستوران به‌حساب می‌آیند. علاوه بر این فضایی آرامش‌بخش و مثبت ایجاد می‌کنند و با افزایش کیفیت هوا، محیط سالم‌تری برای شما فراهم می‌سازند.
تزیین رستوران را با فضای سبز فراوان شکل دهید. به‌عنوان مثال می‌توانید گیاهان را در قفسه‌ها بگذارید، با انگور به تمام دیوارها جلوه ببخشید یا با آویزان کردن گیاهان از سقف محیطی زنده بیافرینید، به این ترتیب گلدان‌ها فضای کف را اشغال نخواهند کرد و از دور نیز چشم‌نواز خواهند بود.
با استفاده از گیاهان محیط را سبز کنید

4. رنگ‌های مناسب را انتخاب کنید

انتخاب رنگ‌های مناسب برای رستوران می‌تواند تاثیر قدرتمندی داشته باشد. زیرا مردم از نظر روان‌شناختی به رنگ‌ها واکنش نشان می‌دهند. انتخاب رنگ‌های هماهنگ و چشم‌نواز، همه‌چیز را از ورود یا عدم ورود مشتریان به رستوران تا مدت اقامت و میزان سفارش آن‌ها تحت تاثیر قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال استفاده از رنگ قرمز در طراحی داخلی فست فود نقش مهمی در القای میل غذا خوردن در افراد ایجاد می‌کند. 
در انتهای دیگر طیف، رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای برای رستوران‌های سطح بالا ایده‌آل هستند. زیرا رنگ‌ها وظیفه انتقال‌ حس ظرافت به مشتریان را بر عهده دارند و افراد را به آرامش و لذت بردن تشویق می‌کنند.
این همان قدرتی است که انتخاب رنگ دارد. بنابراین برای طراحی داخلی رستوران باید بدانید که رنگ چگونه کار می‌کند و چگونه آن را برای حمایت از مفهوم و دیدگاه خود به بهترین شکل به خدمت بگیرید.

5. به نورپردازی توجه کنید

نور یکی از تاثیرگذارترین عناصر در ظاهر و احساس کلی یک رستوران است. هنگامی که صحبت از طراحی داخلی رستوران به میان می‌آید، نمی‌توان نقش نور را انکار کرد. با استفاده از نور مناسب می‌توانید نقاط کانونی را در محیط و همچنین میز غذا برجسته سازید و یک هارمونی بصری در فضا ایجاد کنید. 
بهترین راه برای زیباتر کردن فضای داخلی این است که تا حد امکان نور طبیعی وارد فضا شود. میزان مناسب نور می‌تواند جذابیت زیبایی‌شناختی را بهبود بخشد و حال و هوا و محیط مناسبی را برای مهمانان فراهم کند. اگر فضا اجازه ورود کافی نور طبیعی را نمی‌دهد، قرار دادن چراغ‌ها در مناطق کلیدی روشنایی کافی را تامین خواهد کرد. 
هنگام انتخاب نور برای رستوران به تقویت کانسپت رستوران توجه کنید. افزودن نورپردازی تزیینی نیز در بهبود ظاهر کلی فضای شما مهم است. برخی از انواع نورپردازی‌های تزیینی، لوستر، دیوارکوب، آویز یا چراغ‌های کف را در بر می‌گیرند. مطمئن شوید نورپردازی تزیینی که انتخاب کرده‌اید بدون این‌که هیچ‌گونه اختلالی در فضای داخلی ایجاد کند، باعث افزایش جذابیت بصری می‌شود. 
5.	به نورپردازی توجه کنید
 
 
 
2به نورپردازی توجه کنید

6. فضا ایجاد کنید

اگر بتوانید یک مکان بزرگ برای رستوران انتخاب کنید که چه بهتر، اما اگر رستوران شما کمی کوچک‌تر است چندین تاکتیک طراحی داخلی رستوران وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد توهم فضا و بزرگ‌تر نشان دادن آن استفاده کنید. 
به‌عنوان مثال، می‌توانید به‌صورت استراتژیک از آینه‌ها برای عمق بخشیدن بهره بگیرید. علاوه بر این می‌توانید رنگ‌های روشن را نیز به کار ببرید. زیرا باعث می‌شوند که دیوارها از نظر ظاهری عقب‌نشینی کنند. نکته دیگر نصب غرفه‌ها به‌صورت پشت‌به‌پشت است. به این ترتیب می‌توانید مهمانان بیشتری را در سالن غذاخوری جای دهید و برایشان فضای راحتی را بیافرینید. در صورت امکان صندلی‌ها و میزهای بزرگ و دست‌وپاگیر به کار نبرید. زیرا  فضای زیادی اشغال می‌کنند و مانع حرکت آزادانه مشتریان و سرورها خواهند شد.
فضا ایجاد کنید

7. صندلی‌ها و مبلمان را هدفمند انتخاب کنید

صندلی و مبلمان مناسب می‌تواند به‌صورت مستقیم در شکل‌گیری احساس رضایت مشتریان نقش داشته باشند. باید توجه کنید که همه‌چیز به زیبایی‌شناسی محدود نمی‌شود. فاکتورهای زیادی بر انتخاب مبلمان مناسب برای رستوران شما تاثر می‌گذارند. فاکتورهایی مانند کیفیت، شکل و سبک.
وقتی صحبت از کیفیت صندلی‌ها می‌شود، همیشه باید آن را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید. شما به مبلمانی نیاز دارید که سال‌ها در برابر فرسودگی روزمره مقاومت کند و به‌راحتی پاک و تمیز شود. بنابراین تنها راه استفاده از صندلی و مبلمان تجاری خواهد بود.
درمورد شکل و استایل، هدف شما باید پیدا کردن صندلی‌هایی باشد که زیبایی‌شناسی و مفهوم رستوران را به بهترین نحو منعکس کند. به‌عنوان مثال فرض کنید که شما مدیر یک رستوران کوچک و فست فود هستید. این بدان معناست که مشتریان نباید زمان زیادی را در رستوران شما بگذرانند. بنابراین صندلی‌ها و میزهای چوبی یا فلزی انتخابی ایده‌آل برای نوع مکان شما به‌شمار می‌روند.
از طرف دیگر اگر صاحب رستورانی مجلل هستید و می‌خواهید ظاهری پیچیده‌تر و فضایی دل‌پذیر ایجاد کنید. بنابراین مبلمان ظریف و روکش‌شده راحت‌ترین و مجلل‌ترین گزینه برای نشستن خواهند بود.

8. از هنرهای دیواری یا گالری عکس استفاده کنید

در طراحی داخلی رستوران از فضاهای خالی روی دیوارها برای به نمایش گذاشتن هنرهای دیواری متناسب با برند رستوران غافل نشوید. برای مثال می‌توانید به یک هنرمند محلی برای نقاشی دیواری سفارش دهید. این کار می‌تواند در جذب افراد بیشتر به رستوران کمک کند. 
هنرها و نقاشی‌های دیواری می‌تواند اسم برند را سر زبان‌ها بیاندازد. نقاشی‌ها و هنرهای دیواری برای نمایش در رسانه‌های اجتماعی بسیار پرکاربردند. بارگذاری یک عکس از یک فرد با پس‌زمینه نفاشی دیواری در رستوران شما می‌تواند توجه دیگران را به خود جلب کند.
می‌توانید از رستوران به‌عنوان یک گالری عکس نیز استفاده کنید. یک گالری اختصاصی در حال تبدیل شدن به یک روند در بسیاری از رستوران‌ها است. می‌توانید یک مجموعه عکس از آثار هنری متشکل از آثار هنرمندان محلی یا عکس‌های خاص رستوران خود در طول سال‌ها ایجاد کنید. 
از هنرهای دیواری یا گالری عکس استفاده کنید
 
2از هنرهای دیواری یا گالری عکس استفاده کنید

9. آشپزخانه را در کانون توجه قرار دهید

آشپزخانه قلب و روح هر رستورانی است. بنابراین چرا آن را بخشی از دکور رستوران خود قرار ندهید؟ یک آشپزخانه با چیدمان باز و قابل‌مشاهده نه‌تنها در طراحی داخلی مورد توجه قرار می‌گیرد، بلکه با دیدن وعده‌های غذایی در حال آماده شدن، حس هیجان را به مهمانان القا می‌کند. 
اگر یک نقطه کانونی منحصربه‌فرد در رستوران دارید، مانند یک سوشی‌بار یا یک اجاق پیتزای هیزمی آن را در کانون توجه قرار دهید.

10. از تایپوگرافی استفاده کنید

تایپوگرافی یکی دیگر از ایده‌های عالی طراحی داخلی قلمداد می‌شود که می‌توانید از آن برای دادن شخصیت مشخص و قابل تشخیص به برند رستوران استفاده کنید. به‌راحتی می‌توانید از تایپوگرافی در طراحی دیوارهای رستوران، منوها و حتی میزها بهره ببرید. 
از تایپوگرافی استفاده کنید
 
2از تایپوگرافی استفاده کنید

11. به ظاهر منوی رستوران توجه کنید

طراحی منو نیز در طراحی داخلی رستوران شما اهمیت زیادی دارد. به یاد داشته باشید که منو نه تنها غذاهایی را ارائه می‌کند که باید سرو دهید، بلکه برند شما را نیز نمایش می‌دهد. به همین دلیل همیشه یک طراحی لوگوی چشم‌نواز داشته باشید که منعکس‌کننده هویت برند رستوران باشد. اطمینان حاصل کنید که منو با مفهوم کلی رستوران مطابقت داشته باشد. 
به ظاهر منوی رستوران توجه کنید

جمع‌بندی

در طراحی داخلی رستوران باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. این عوامل شامل توجه به رنگ، نورپردازی، چیدمان، مبلمان، فضاسازی، ورودی و... می‌شوند. نباید فراموش کرد که در نظر گرفتن تمامی این عوامل در نهایت باید به افزیش استقبال از رستوران منجر شود. هدف اصلی ایجاد فضایی جذاب و راحت برای مشتریان رستوران است. 
https://zyda.com/en/blog/decor-interior-design-ideas-restaurant
https://revenuesandprofits.com/restaurant-design-ideas
تعداد بازدید : ۷۰۸
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی داخلی کافه: فضایی راحت هم برای کودکان و هم بزرگسالان

طراحی داخلی کافه: فضایی راحت هم برای کودکان و هم بزرگسالان

رستوران و طبیعت در آغوش هم – 4 نمونه رستوران دنج و دل‌نشین

رستوران و طبیعت در آغوش هم – 4 نمونه رستوران دنج و دل‌نشین

معماری و دکوراسیون  داخلی رستوران غذاهای دریایی

معماری و دکوراسیون داخلی رستوران غذاهای دریایی

اجرای دکور با نمای دستباف برای رستورانی در نیویورک

اجرای دکور با نمای دستباف برای رستورانی در نیویورک

طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ با المان های کِرو

طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ با المان های کِرو

طراحی داخلی کافی شاپ: طراحی و بازسازی دفتر پست قدیم

طراحی داخلی کافی شاپ: طراحی و بازسازی دفتر پست قدیم

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir