۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : سه شنبه , ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۱۸:۵۲
7  ایده‌ کاربردی برای طراحی داخلی اتاق خواب

1. ایجاد سکو برای تختخواب

یکی از ایده‌های خلاقانه برای طراحی داخلی اتاق خواب این است که یک پلت فرم یا سکو در اتاق ایجاد کنید و همه مبلمان و عناصر دیگر را روی آن قرار دهید. معمولا ما تختخواب‌هایی با سکو را می‌بینیم که اندازه سکو به اندازه تشک تخت است. اما همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌شود، طراحان با ایجاد یک پلتفرم بزرگ دست به کار متفاوتی زده‌اند. ما می‌توانیم تشک دوتایی را در یک طرف سکو ببینیم، در حالی که یک میز نیز در طرف دیگر دیده می‌شود.
پشت سکو یک دیوار صورتی‌رنگ سرگرم‌کننده قرار دارد که روی آن چند اثر هنری دیده می‌شود. یکی از مزایای این سکو آن است که زیر آن چند کشو برای گذاشتن وسایل گنجانده‌اند. با نورپردازی غیرمستقیم در قسمت پایینی سکو، ظاهر اتاق خواب از طراحی داخلی منحصربه‌فرد و مدرن انشان دارد.
طراحی داخلی اتاق خواب

2. به حداکثر رساندن عملکرد با حداقل عناصر

از آن‌جایی که ایده مینیمالیسم این روزها مد شده است، معمولا مشتریان می‌خواهند جنبه‌های مینیمالیستی خاصی را در طراحی بگنجانند. برای طراحی داخلی اتاق خواب می‌توانید یک تم اسکاندیناوی یا مینیمال در آن ایجاد کنید. ایده فوق به این صورت است که با استفاده از حداقل عناصر، حداکثر کارایی را به دست آوریم تا فضا  تمیز و مرتب به نظر برسد.
به‌عنوان مثال به جای اضافه کردن میزهای کناری جداگانه و یک میز آرایش در اتاق (که می‌تواند فضا را تنگ کند) می‌توانید آن‌ها را با کمدها ترکیب کنید. این ایده را می‌توان در تصویر زیر مشاهده کرد که کمدها به سمت تخت امتداد یافته‌اند و قسمتی از کمد را می‌بینیم که به میز آرایش با آینه تبدیل شده است. از آن‌جایی که این میز آرایش درست در کنار تخت قرار دارد، به‌عنوان میز کنار تخت نیز عمل می‌کند. بنابراین، حداکثر عملکرد را با حداقل عناصری دریافت می‌کنید که فضای بسیار کمتری را اشغال کرده‌اند.
به حداکثر رساندن عملکرد با حداقل عناصر طراحی داخلی اتاق خواب

3. ایده‌های اتاق خواب کوچک

بدیهی است که یک اتاق خواب بزرگ‌تر فضای بیشتری را برای بازی با وسایل و ابزار طراحی در اختیار شما قرار می‌دهد. اما اگر برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید باز هم خواهید توانست ایده خود را در اتاق خواب کوچک‌تر اجرا کنید. یک ایده فوق‌العاده طراحی داخلی برای یک اتاق خواب کوچک را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید. 
در این‌جا، یک تخت سکویی را می‌بینیم که در انتهای پای خود به یک کمد متصل شده است. از این سکو به همراه کمد می‌توان برای ذخیره کردن وسایل بهره برد. در این‌جا کمد به‌عنوان میز کنار تخت نیز کارایی دارد. 
درست در کنار کمد یک میز توکار قرار دارد که می‌توان از آن به‌عنوان کمد یا میز مطالعه استفاده کرد. بنابراین در یک فضای کوچک شما می‌توانید به معنای واقعی کلمه هر چیزی را که می‌توانید در یک اتاق خواب بزرگ‌تر پیدا کنید، داشته باشید.
ایده‌های اتاق خواب کوچک طراحی داخلی اتاق خواب
یکی ایده مناسب دیگر برای اتاق خواب کوچک را می‌توانید در تصویر زیر ببینید. این طراحی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از ابزار مختلف برای دست‌یابی به کارایی بیشتر در یک فضای کوچک استفاده کرد. 
تختخواب روی سکو در امتداد یک پنجره بزرگ قرار گرفته است که جلوه یک فضای تازه و مطبوع را می‌دهد. دیواری که به‌عنوان پیشانی تخت عمل می‌کند قفسه‌های داخلی دارد که برای نگهداری کتاب و سایر وسایل دکوری استفاده می‌شود. در فضای منتهی به تخت می‌توان یک میز مطالعه شیک با یک صندلی را دید که آن را به موازات یک میز آرایش و آینه زیبا قرار داد‌ه‌اند. با نورافکن و نورپردازی غیرمستقیم در نقاط مختلف اتاق، فضای بصری افزایش می‌یابد و به‌هیچ‌وجه منطقه را به‌هم‌ریخته نشان نمی‌دهد.
ایده‌های اتاق خواب کوچک طراحی داخلی اتاق خواب

4. یک ویترین در اتاق خواب ایجاد کنید

یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای طراحی داخلی اتاق خواب که می‌تواند ظاهر اتاق شما را ارتقا دهد استفاده از یک ویترین زیبا برای نمایش هر وسیله دکوری یا هر وسیله دل‌خواه شما است. در اتاق خواب بچه‌ها می‌توانید از این ویترین برای نمایش اسباب‌بازی‌ها یا مجسمه‌های آن‌ها استفاده کنید. این ایده را می‌توان در تصویر زیر مشاهده کرد که در آن اکشن فیگورهای پسرانه در ویترینی زیبا با قفسه‌های شیشه‌ای و نورافکن‌های گرم دیده می‌شود.
 یک ویترین در اتاق خواب ایجاد کنید
در تصویر زیر نیز می‌توانید کمد لباسی را مشاهده کنید که کیف‌های زیبای بانوی خانه در آن به نمایش درآمده‌اند. ویترین با نورپردازی گرم و با قفسه‌های شیشه‌ای به زیبایی نورپردازی شده است که عنصری زیبا و ظریف را به نمایش می‌گذارد و ظاهر اتاق را زیباتر می‌کند. با وجود کوچک بودن اتاق تعبیه این کمد دکوری بسیار شیک به نظر می‌رسد.
یک ویترین در اتاق خواب ایجاد کنید

5. یک اتاق خواب سلطنتی ایجاد کنید

برخی از ایده‌های طراحی داخلی اتاق خواب تبدیل کردن اتاق به یک قطعه سلطنتی و لوکس است. البته فکر نکنید این ایده‌ها به بودجه زیادی نیاز دارند. راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید بدون صرف هزینه زیاد، ظاهری سلطنتی و مجلل در اتاق ایجاد کنید. به‌عنوان مثال، تصویر زیر را از اتاقی در نظر بگیرید که اتاق یک هتل مجلل پنج ستاره به نظر می‌رسد. اما وقتی از نزدیک نگاه می‌کنید، اقلام گران زیادی را نمی‌بینید. طراح با انتخاب عاقلانه و قرار دادن عناصر هارمونیک در کنار یکدیگر به هدف خود رسیده است.  
دیوار پشت تلویزیون به‌عنوان یک دیوار برجسته عمل می‌کند که دارای پانل‌‌های عمودی نازکی از آینه‌ها یا نوارهای فولادی است. نورافکن‌ها کمی فانتزی هستند که همراه با نورپردازی غیرمستقیم سقف به ایجاد حس و حال سلطنتی اتاق می‌افزایند. پرده‌ها ساده اما از پارچه سنگین ساخته شده‌اند. تم رنگی مایل به سفید و قهوه‌ای انتخاب نهایی برای یک چشم‌انداز لوکس به‌شمار می‌آید. 
یک اتاق خواب سلطنتی ایجاد کنید
یک ایده‌ الهام‌بخش طراحی داخلی اتاق خواب سلطنتی را  در تصویر زیر می‌بینید. تخت خاکستری ساده در جلوی دیوار برجسته که کاغذ دیواری طرح‌دار زیبایی دارد. کوسن‌های مخمل خواب‌دار و ملحفه روی تخت فضای مجللی ساخته‌اند. پنجره‌های بزرگ و تمام‌قد که از آن نور زیادی به داخل جریان می‌یابد و همه‌چیز را روشن می‌کند به زیبایی اتاق می‌افزاید. در تم کلی رنگ سفید مایل به قرمز و سایه‌های خاکستری به چشم می‌خورد که با نور گرم بیشتر تقویت می‌شود. نتیجه در ‌شکل یک اتاق خواب زیبا، شیک و مجلل رخ می‌نمایاند. 
طراحی داخلی اتاق خواب - یک اتاق خواب سلطنتی ایجاد کنید

6. ایده‌های اتاق خواب بچه‌ها

طراحی اتاق خواب کودکان همیشه یک کار هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده است. اما اگر نتوانید خواسته‌های فرزندان خود را برآورده کنید، می‌تواند تا حدودی چالش‌برانگیز باشد. اما نگران نباشید، این ایده‌های اتاق خواب مطمئنا برای بچه‌های شما نیز جذاب خواهد بود. 
 اتاق کودک زیر را در نظر بگیرید که در آن یک طرح زیبا در فضای کوچکی قرار گرفته است. جاذبه اصلی را در این اتاق یک تخته سیاه پشت تخت ایجاد می‌کند که تقریبا تمام دیوار را می‌پوشاند. این تخته با چراغ‌های دیگر نیز روشن می‌شود تا جلوه بیشتری پیدا کند. این تخته می‌تواند برای اهداف تزیینی و همچنین اهداف آموزشی در هر زمان که نیاز باشد به کار رود. رنگ سبز انتخابی برای پرده‌ها فضای خنک و آرامش‌بخشی به این اتاق می‌دهد.
ایده‌های اتاق خواب بچه‌ها
در اتاق خواب بچه‌های دیگر، می‌توانیم کاغذ دیواری الهام‌گرفته از دایناسورها را در رنگ‌های سرد سبز و قهوه‌ای ببینیم. یک کمد ویترینی شیک تعدادی اسباب بازی و عروسک را به نمایش می‌گذارد. این ویترین به‌دلیل نور گرم داخل آن بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد. با اضافه کردن چند ملحفه‌ی رنگارنگ و کارتونی و چند اسباب‌بازی به تخت می‌توان کار را تکمیل کرد. 
اطراحی داخلی اتاق خواب - ایده‌های اتاق خواب بچه‌ها

7. ایجاد یک رخت‌کن جداگانه 

یکی دیگر از ایده‌های منحصربه‌فرد طراحی داخلی اتاق خواب ایجاد یک ناحیه مجزا در داخل اتاق است. معمولا در طراحی، اتاق کوچکی به‌عنوان رخت‌کن در نظر گرفته می‌شود. اما در این طراحی منحصربه‌فرد می‌توانید اتاق خواب موجود را پارتیشن‌بندی کنید و مقداری فضا را به قسمت رخت‌کن اختصاص دهید. سپس تمرکز باید بر اضافه کردن یک عامل شگفت‌انگیز در این فضا باشد.
همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌شود، فضاها با استفاده از کمدهایی با درهای آینه‌ای جدا شده‌اند. کاملا مشخص است که میز آرایش و آینه بخش اصلی رخت‌کن به‌شمار می‌آیند. اما چیزی که آن را متمایز می‌کند نورافکن‌ها و چراغ‌های مسیر است که در مکان‌های مناسب به‌ کار رفته‌اند. بنابراین این طراحی، فضایی زیبا و در عین حال منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند.
ایجاد یک رخت‌کن جداگانه

چند نکته مهم برای طراحی اتاق خواب 

در این بخش به چند نکته مهم که در طراحی اتاق خواب باید به آن‌ها توجه کرد، اشاره می‌کنیم. 

1. از رنگ‌های ملایم استفاده کنید

در اتاق‌خواب‌ها باید فضاهای راحت و آرامش‌بخشی را ایجاد کرد و برای این منظور بهترین راه به کار بردن طرح‌های رنگی ملایم است. رنگ‌های خنثی مثل سفید و کرم یا آبی روشن می‌توانند در القای احساس آرامش تاثیر زیادی داشته باشند. 
استفاده از رنگ‌های ملایم قرار نیست ظاهر اتاق خواب را خسته‌کننده و ملال‌آور کند. اگر رنگ‌های موردعلاقه شما رنگ‌های تند هستند با خیال راحت راه‌های مختلفی را برای اضافه کردن رنگ‌های جذاب امتحان کنید. برای این منظور می‌توانید بالش‌هایی با رنگ‌های تند را در اتاق قرار دهید یا می‌توانید از یک روتختی شلوغ یا حتی کاغذدیواری‌های پررنگ نیز بهره ببرید. 

2. به فضای حرکتی در اتاق فکر کنید  

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد فضایی آرام و آرامش‌بخش در اتاق‌خواب این است که بتوانید به‌راحتی حرکت کنید. تا آن‌جا که می‌توانید مانع تنگ شدن فضای اتاق شوید. در حد امکان از به‌کارگیری وسایل اضافی در اتاق خواب خودداری کنید تا مجبور نشوید برای رسیدن به تخت خواب از روی قفسه کتاب یا میز کنار تخت رد شوید. این امر به‌ویژه در فضاهای کوچک بسیار اهمیت دارد. 

3. به وزن بصری وسایل فکر کنید

یکی از راه‌ها برای دانستن این ‌که طراحی اتاق شلوغ است یا خیر، توجه به سهولت حرکت در آن است. حتی با نوع چیدمان مبلمان و وسایل نیز می‌توان احساس نامرتب بودن را القا کرد. هر مبلمانی وزن بصری دارد. به‌عنوان مثال یک قاب تخت بدون سرتخت از نظر بصری بسیار سبک‌تر از تختخواب بزرگ با سرتختی پهن خواهد بود. هنگام انتخاب قطعات مبلمان برای اتاق خواب خود وزن بصری هر قطعه را در نظر بگیرید. 
در پلان یک اتاق خواب کوچک، یک تختخواب سبک و یک تختخواب کوچک را انتخاب کنید. در یک اتاق خواب مستر با سقف بلند، تختی با سرتخت بلند یا یک قطعه نقاشی دیواری بزرگ در نظر بگیرید تا فضا را پر کند و چشم‌ها را به سمت بالا بکشد. اگر فکر می‌کنید فضای کمی در اختیار دارید از تخت به‌عنوان نقطه کانونی استفاده کنید. با به‌کارگیری آینه دیواری می‌توانید تعادل بصری در اتاق خواب ایجاد کنید. آینه‌ها می‌توانند با به وجود آوردن وزن بصری منفی، توهم فضای بیشتری پدید آورند. 

4. نورپردازی خود را لایه‌بندی کنید 

نورپردازی نقش مهمی در طراحی داخلی اتاق خواب ایفا می‌کند. به جای تکیه فقط به نور بالای سر خود یا قرار دادن یک چراغ رومیزی، تلاش کنید نور را در اتاق خواب خود لایه‌بندی کنید. به این معنا که چندین منبع نور مختلف را در نظر بگیرید که برای کارایی بیشتر قابل روشن و خاموش شدن باشند. برای لایه‌بندی سیستم نورپردازی به جای استفاده از لوستر به منابع نوری ساده فکر کنید. مواردی مانند چراغ سقفی، چراغ‌های کنار تخت، چراغ‌های کف، چراغ‌های رومیزی، چراغ‌های آویز و غیره می‌توانند به لایه‌بندی نور اتاق کمک کنند. 

5. بافت‌های نرم را گسترش دهید

همه اتاق‌خواب‌ها یک آیتم بزرگ با بافتی نرم را در خود دارند - تختخواب - که اغلب نقطه کانونی اتاق به‌شمار می‌رود. برای کمک به متعادل کردن لطافت بصری تخت، این لطافت را در یک یا دو مکان دیگر بگنجانید تا در مقایسه با بقیه اتاق هماهنگی به وجود بیاید. پرده‌های پنجره، قالیچه‌ها یا پتوهای مخملی راه‌های عالی برای گسترش لطافت در سراسر اتاق هستند.

6. سقف را به خاطر بسپارید

سقف، بزرگ‌ترین سطح یکدست و بکر در اتاق خواب به‌حساب می‌آید و اکثر طراحان تازه‌کار به آن بی‌توجهی می‌کنند. استفاده از کاغذ دیواری یا رنگ‌های خلاقانه می‌تواند جلوه اتاق را به‌کلی تغییر دهد. روش‌های پرهزینه‌تر دیگری مانند ایجاد سقف کاذب یا اختلاف سطح در سقف نیز وجود دارند که بسیار تاثیر گذارند.

7. یک کنج در اتاق ایجاد کنید

اتاق خواب شما باید مانند یک پناهگاه باشد که بتوانید در آن استراحت کنید. چنانچه فضای کافی در اتاق دارید می‌توانید یک گوشه خصوصی و دنج نیز طراحی کنید. مواردی مانند قرار دادن صندلی در کنار پنجره می‌تواند مکانی مناسب برای استراحت کردن و داشتن فضای خصوصی باشد.

8. سبک شخصی خود را دنبال کنید

هنگام اجرای ایده‌های خود زیاد درگیر نکات تزیینی نشوید. این کار می‌تواند در نهایت جلوه‌ای نامناسب به اتاق بدهد. اتاق خواب شما باید حس راحتی را القا کند و با نیازهای شما تناسب داشته باشد. بنابراین هنگام ایده‌پردازی به چیزهایی فکر کنید که با سلیقه شما هماهنگ است. 

جمع‌بندی

در طراحی داخلی اتاق خواب همیشه می‌توان از ایده‌های نوآورانه بهره برد. نباید تخیل خود را محدود کرد. در اتاق خواب‌های کوچک نیز می‌توان طرح‌های خلاقانه‌ای را به اجرا درآورد. استفاده از رنگ‌های ملایم، ایجاد فضای حرکتی مناسب، توجه به طراحی سقف و استفاده از نورپردازی لایه‌لایه می‌توانند شما را به ایده‌های جذاب برای طراحی اتاق خواب برسانند. 
https://www.acvision.com.sg/blog/bedroom-interior-design-ideas
https://www.masterclass.com/articles/tips-for-decorating-your-bedroom
تعداد بازدید : ۶۲۳
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
دکوراسیون مدرن تفسیر کننده هنر

دکوراسیون مدرن تفسیر کننده هنر

طراحی 2  آپارتمان ساده و دلنشین  با سبک اسکاندیناوی

طراحی 2 آپارتمان ساده و دلنشین با سبک اسکاندیناوی

دیوار آجری تحولی در طراحی داخلی اتاق خواب

دیوار آجری تحولی در طراحی داخلی اتاق خواب

19 مدل دکوراسیون داخلی اتاق خواب با سبک دکوراسیون معاصر

19 مدل دکوراسیون داخلی اتاق خواب با سبک دکوراسیون معاصر

طراحی دو آپارتمان سفید که نشان می دهند، رنگ همه چیز نیست!

طراحی دو آپارتمان سفید که نشان می دهند، رنگ همه چیز نیست!

دکوراسیون داخلی آپارتمان های مدرن به سبک اسکاندیناوی

دکوراسیون داخلی آپارتمان های مدرن به سبک اسکاندیناوی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir