۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : تحریریه آرل
تاریخ : شنبه , ۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ۱۷:۲۲
اصول طراحی بالکن در معماری

بالکن‌ها در بوئنوس‌آیرس، آرژانتین به چه شکل هستند؟

اگر در شهر بوئنوس آیرس قدم بزنید تعداد بی‌شماری از ساختمان‌ها با چیدمانی خطی از بالکن‌های کوچک یک‌متری می‌بینید. هرکدام از آنها با استفاده از مصالح مختلفی در کف‌پوش، سقف و نرده‌ها تزیین شده‌اند و زبان این شهر را به وجود می‌آورند. مکان قدیم با جدید همزیستی می‌کند. جایی که یک سبک معماری با سبک دیگر همپوشانی دارد و هر ساختمان بازتاب‌دهنده یک بافت تاریخی متفاوت است.
استراتژی‌های طراحی متفاوتی برای ساخت بالکن وجود دارد که با اعمال تغییر در مقیاس‌، نسبت‌، شکل‌، ارتفاع‌ و سایر متغیرها عمل می‌کنند. از این طریق مکانی برای ملاقات و استراحت در فضای باز، فراهم می‌شود. همچنین به صاحبان خانه‌ها فرصتی می‌دهد تا فعالیت‌های مختلف مطابق با نیازهایشان انجام دهند. 
دفتر معماری (ODA) در حال حاضر ساختمان مسکونی (ZETA) را در بوئنوس آیرس در دست‌ساخت دارد. این شرکت پیشنهاد می‌کند که زبان ساختمان‎‌های مسکونی در این شهر باید دوباره نوشته شود.

چگونه می‌‎توان بالکن‌ها را بهبود بخشید؟

در ادامه مقاله، سه دسته‌بندی برای تجزیه‌وتحلیل نقش بالکن‌ها در انواع آپارتمان در بوئنوس آیرس نشان می‌دهیم. همچنین استراتژی‌هایی را برای بهبود رفاه و آسایش فضای داخلی آنها معرفی می‌‎کنیم.

1. تغییر از سمت بالکن به تراس

باید از خود بپرسیم چه چیزی بالکن را از تراس متمایز می‌کند؟ آیا ما در مسیر جایگزینی این دو باهم هستیم؟ برای تعیین تفاوت بالکن و تراس، نه‌تنها بحث مساحت بلکه عواملی مانند سطوح، تجهیزات و کاربردهای تکمیلی مطرح است. 
تعداد زیادی ساختمان‌ در شهر در حال بوئنوس آیرس ساخته شده‌اند که آن طرح نواری شکل مشخصه مسکن آرژانتینی را در هم می‌‎شکنند. به این طریق فضاهایی با کاربری بیشتر در آپارتمان‌ها به وجود می‌آید که با نیازهای ساکنین خود سازگاری داشته باشند. همچنین روش‌های قدیمی پذیرفته شده توسط عموم تبدیل به سازه‌های زیبای بصری می‌‎شوند. 
 تغییر از سمت بالکن به تراس

2. بیرون‌‎زدگی بالکن در مقابل الگوی خطی قدیمی

امروزه که ایده تغییر اساسی طراحی ساختمان‌ها مطرح شده است، معماران متعددی به دنبال شکستن تکرار در مقیاس طبقه به طبقه هستند. آن‎ها به‌وسیله تغییر در ارتفاع و مساحت بالکن‌ها و بر اساس معیارهای برنامه‌ای و ساختمانی، ساختارهای غیرمعمول به وجود می‌آورند. این ایده می‌تواند به‌عنوان یک جایگزین طرح بالکن‌های خطی عمل کند. این‌گونه در بسیاری از موارد، ساختمان‌ها یا مجتمع‌ها که قبلا هیچ ارتباطی باهم نداشته‌اند، به یکدیگر پیوند می‌خورند.
تغییر در ریتم نمای ساختمان‌‎ها چه از طریق انحراف طولی یا عرضی، فرورفتگی یا بیرون‌زدگی، فضاهای باکیفیتی ایجاد می‌کند. به این طریق یک بنا از بنای دیگر متمایز می‌شود.

3. ادغام در حجم خود ساختمان

ایده ادغام فضاهای باز بیرونی در داخل حجم‌بندی ساختمان به‌جای طراحی بالکن‌ها در خارج از حجم آن، یک استراتژی دیگر می‌باشد. این روش اغلب برای گسترش فضاهای باز، در داخل خانه‌هایی که یک قطعه واحد هستند به کار می‌رود.
 ادغام در حجم خود ساختمان

جمع‌بندی

امروزه ایده تغییر اساسی طراحی ساختمان‎ها توسط معماران بسیاری مطرح شده است. یکی از مسائل موردبحث، بالکن‌ها به‌عنوان رابطه داخل و خارج از منزل هستند. در این مقاله طراحی بالکن‌های شهر بوئنوس آیرس، در آرژانتین را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین ۳ روش پیشنهاد دادیم تا به‌وسیله آن‎ها می‌توان این فضاهای باز داخل خانه را بهبود بخشید.
https://www.archdaily.com/991755/balconies-in-buenos-aires-design-strategies-in-apartments
تعداد بازدید : ۵۹۲
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
ساختمان مسكونی سدروس / علیرضا تغابنی

ساختمان مسكونی سدروس / علیرضا تغابنی

دکوراسیون بالکن های بسیار کوچک و آپارتمانی

دکوراسیون بالکن های بسیار کوچک و آپارتمانی

10 ایده جذاب برای طراحی تراس و پشت بام

10 ایده جذاب برای طراحی تراس و پشت بام

طراحی بام سبز یا روف گاردن و اجرای آن

طراحی بام سبز یا روف گاردن و اجرای آن

تلفیق معماری سنتی و مدرن از کنگو کوما به همراه بام سبز

تلفیق معماری سنتی و مدرن از کنگو کوما به همراه بام سبز

14 پروژه که طبیعت بیرون را به داخل دعوت کرده اند

14 پروژه که طبیعت بیرون را به داخل دعوت کرده اند

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir