۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : شنبه , ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۰۸:۰۵
ااهمیت طراحی داخلی فضاهای اداری
تحریریه معماری آرل
در دنیای تجارت امروز، طراحی متناسب و اصولی فضاهای اداری و شرکت ها  هم برای کارمندان یک شرکت و هم برای مشتری یا مشتریانی که ممکن است روزانه به آنجا مراجعه کنند، بسیار مهم است، در واقع دکوراسیون در نهایت می تواند منجر به شکست یا موفقیت یک کسب و کار شود. در ادامه با آرل با نکاتی که نشان می دهد چرا طراحی داخلی اداری بسیار مهم است و برخی از اقداماتی که می توانید برای بهبود فضای اداری خود انجام دهید همراه باشید...
ااهمیت طراحی داخلی فضاهای اداری  

بی سازمانی باعث هرج و مرج می شود

یک دفتر کار و فضای اداری با دکوراسیون و طراحی داخلی به هم ریخته و نامنظم نه تنها بهره وری را کاهش می دهد و برای کارمندان استرس ایجاد می کند، بلکه می تواند در هنگام مراجعه کارفرمایان تأثیر منفی بگذارد. یکی از اولین و ساده ترین قدم هایی که برای کمک به بهبود فضای اداری باید بردارید این است که  از شلوغی شروع کنید. هر چیزی را که قدیمی است یا دیگر استفاده نمی کنید یا به آن نیاز ندارید دور بیندازید یا بازیافت کنید. از کاغذ های غیر ضروری گرفته تا پرینترهای  قدیمی، رایانه ها و مبلمان اداری فرسوده ...
برای هر فایل و آیتمی که گاهی اوقات ممکن است نیاز داشته باشید، اما اغلب از آنها استفاده نمی کنید، یک مکان ذخیره سازی ایجاد کنید.

فضای اداری معرف برند و فعالیت کاری شرکت

صرفه جویی اگرچه قوانین رسمی برای طراحی داخلی وجود ندارد، اما فضای اداری یک کسب و کار معمولاً نشان دهنده کاری است که یک کسب و کار انجام می دهد یا نوع صنعتی که در آن فعالیت می کند. به عنوان مثال، فضای اداری یک شرکت حقوقی معمولاً سنتی تر است و دارای فضای قدیمی است یا  یک شرکت استارتاپی ممکن است با رنگ های تند و مبلمان مدرن تر دیزاین شود هنگام انتخاب سبک برای فضای اداری خود، هدف از فضای اداری و پیامی که می خواهید در مورد کسب و کار خود ارسال کنید عوامل مهمی هستند که باید در نظر بگیرید.

به حفظ و بهره وری بیشتر کارکنان کمک می کند

بر اساس مطالعه‌ای که توسط انجمن طراحان آمریکا (ASID) انجام شده است، طراحی محل کار یکی از سه عامل اصلی است که به تعیین عملکرد و رضایت شغلی کارکنان کمک می‌کند. این مطالعه نشان داد که 31 درصد از کارمندانی که از شغل خود راضی بودند، محل کار جذابی داشتند ، در حالی که 50 درصد از کارمندان جویای کار گفتند که ترجیح می‌دهند در شرکتی کار کنند که فضای فیزیکی مطلوبی داشته باشد.

ااهمیت طراحی داخلی فضاهای اداری
روزهای مرخصی کمتر

آیا می‌دانستید که اگر فضای اداری شما دارای نور و ترکیب رنگ مناسب نباشد، در واقع می‌تواند سبب بیمار شدن کارکنان شما شود؟ یکی از رایج‌ترین دلایلی که کارکنان از «روزهای مرخصی» خود استفاده می‌کنند، سردرد است. این سردردها معمولاً ناشی از نور ضعیف است که به دلیل خیلی روشن یا خیلی تاریک بودن فضاست. نور ضعیف همچنین می تواند باعث خستگی چشم، کاهش توانایی تمرکز و حتی افسردگی شود. استفاده از سطوح روشنایی و پالت رنگی مناسب در فضای اداری می تواند به رفع این مشکلات سلامتی و بهبود حضور کارکنان کمک کند.
ااهمیت طراحی داخلی فضاهای اداری

 بهینه سازی در استفاده از فضای اداری

پالت رنگ، مبلمان و نورپردازی یک فضای اداری بدون شک بخش مهمی از طراحی داخلی است، اما در هسته هر پروژه طراحی داخلی، در واقع نکته اصلی در مورد برنامه ریزی فضا است. طراحی داخلی کارآمد به کارمندان اجازه می دهد تا فضای اداری موجود را بهینه کنند و از آن به گونه ای استفاده کنند که از نظر زیبایی شناسی نیز دلپذیر باشد و مهمتر از آن به بهره وری فضا و افراد کمک کند. برنامه ریزی فضایی نیازهای خاص شما را در نظر می گیرد و به شما کمک می کند تا آن نیازها را برآورده کنید.

ااهمیت طراحی داخلی فضاهای اداری
برای طراحی اداری تنها نیستید!

همانطور که می بینید، طراحی داخلی فضای اداری شما نقش مهمی در بسیاری از جنبه های مختلف کسب و کار شما دارد. روحیه را بهبود می بخشد، بهره وری را افزایش می دهد، نام تجاری را افزایش می دهد و اعتماد مشتری را جلب می کند. اگر طراحی داخلی فضای اداری شما نیاز به به روز رسانی دارد، بازسازی فضا یک سرمایه گذاری ارزشمند است که می تواند تاثیر طولانی مدت بر موفقیت آینده شرکت شما داشته باشد.
اکثر صاحبان مشاغل طراحی مجدد فضای اداری خود را کاری دشوار می دانند. اینجاست که مشاوران طراحی داخلی اداری شرکت معماری آرل می توانند به شما کمک کنند. تا نیازهای فردی، سلیقه شخصی و سبک شما را وارد فضا نمایند.
ااهمیت طراحی داخلی فضاهای اداری
تحریریه معماری آرل

تعداد بازدید : ۱۳۸۸
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
طراحی داخلی شرکت بین المللی A+I در نیویورک

طراحی داخلی شرکت بین المللی A+I در نیویورک

طراحی و اجرای  دفتر کار- پروژه زعفرانیه

طراحی و اجرای دفتر کار- پروژه زعفرانیه

 دکوراسیون داخلی دفتر شرکت حمل و نقل بین المللی SHH

دکوراسیون داخلی دفتر شرکت حمل و نقل بین المللی SHH

 طراحی داخلی دفتر مرکزی امپراطوری مک دونالد

طراحی داخلی دفتر مرکزی امپراطوری مک دونالد

طراحی مدرن و خلاقانه ساختمان HVB در زمینی با ابعاد نامتعارف

طراحی مدرن و خلاقانه ساختمان HVB در زمینی با ابعاد نامتعارف

طراحی ساختمان اداری توسط معماران CRYSTALZOO

طراحی ساختمان اداری توسط معماران CRYSTALZOO

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir