۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : چهارشنبه , ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ ۱۳:۰۳
سبک های طراحی داخلی پرطرفدار
تحریریه معماری آرل
"جزئیات تنها جزئیات نیستند. آنها طراحی را می سازند." - چارلز ایمز
ایجاد فضاهای جذاب که نیازهای کاربران را پیش بینی کند به عوامل مختلفی بستگی دارد: مقیاس، سیرکولاسیون، عملکرد و راحتی. با این حال، در چند دهه گذشته ثابت شده که جذابیت بصری یک پروژه نیز بسیار مهم است و می تواند فضای داخلی را بهبود بخشیده یا خراب کند. در ادامه ، جنبه های زیبایی شناختی طراحی داخلی را بررسی  و به سبک های  طراحی داخلی محبوب در سراسر جهان و نحوه استفاده معماران و طراحان از عناصری مانند رنگ، مبلمان، اکسسوری ها و پرداخت ها برای تعریف هویت فضایی خواهیم پرداخت با آرل همراه باشید....
اغلب بین معماری داخلی و طراحی داخلی سردرگمی وجود دارد، زیرا گهگاهی با هم همپوشانی دارند. معماران داخلی به مراحل فنی یک پروژه می پردازند. آنها بر روی نوسازی ساختاری، سازماندهی فضایی و عملکرد یک فضا، گردش کاربران  و اطمینان از اینکه ساختار ساختمان و کدها فضای زندگی ایمن و قابل سکونت را ارتقا می دهند، کار می کنند. از طرف دیگر طراحان داخلی و دکوراتورها بیشتر به زیبایی شناسی می پردازند آنها مسئول ایجاد طرح های بصری دلپذیر و دقیق با ساختارهای موجود هستند.
سبک های طراحی داخلی پرطرفدار
با سبک های داخلی پرطرفدار و نحوه به کارگیری آنها توسط معماران از طریق پروژه های منحصر به فردی همراه باشید....

          سبک دکوراسیون معاصر

طراحی داخلی معاصر شاید یکی از متداول ترین سبک های مورد استفاده در چند دهه گذشته باشد، این سبک به دلیل استفاده از سطوح براق و فلت، انتخاب مبلمان ظریف و آثار هنری آوانگارد در طرح رنگی خنثی، سیاه یا سفید شناخته شده است. فضای داخلی با طراحی معاصر که اغلب به عنوان "فضاهای فوق مدرن" نامیده می شود، مملو از متریال های ساده، ادغام چوب، مرمر، و فلزات است که با رنگ های روشن و جسورانه  هنری به ویژه در دیوارها، وسایل روشنایی، یا قطعات مبلمان برجسته در تضاد است.
سبک های طراحی داخلی پرطرفدار
سبک های طراحی داخلی پرطرفدار

سبک دکوراسیون صنعتی

سبک صنعتی با الهام از کارخانه‌های بازسازی‌شده، به‌ویژه پس از انقلاب صنعتی، با فلسفه عریان و بی‌دردسر خود در نمایش عناصر معماری مانند لوله‌ها، آجر، سطوح دیوار بتنی و تیرها شناخته می‌شود. اعتقاد بر این است که سبک صنعتی در اواخر دهه 1990 - اوایل دهه 2000 زمانی که مناطق متراکم شهری با کمبود مسکن مواجه بودند، محبوبیت پیدا کرد. که علاوه بر بحران های اقتصادی، مردم را ترغیب کرد تا کارخانه های قدیمی را به آپارتمان های زیر شیروانی تبدیل کنند و عناصر ساختاری را در معرض دید قرار دهند و از پلان باز و پنجره های بزرگ استفاده کنند.
 همراه با پلان باز، این سبک طراحی داخلی اغلب با یک پالت رنگ خنثی همراه است و با ترکیبی از متریال های روستیک در مبلمان و نورپردازی تزئین می شود تا با خامی فضا تضاد ایجاد کند.

سبک های طراحی داخلی پرطرفدار
سبک های طراحی داخلی پرطرفدار

سبک دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی

کشورهای شمال اروپا به دلیل ویژگی های طراحی خود در سطح جهانی شناخته شده اند، به طوری که سبک طراحی خاص خود را دارند این سبک مینیمال از ترکیبی از بافت‌ها و رنگ‌های ملایم مانند کرم، عاجی و مریم گلی استفاده می‌کند تا دکوری شیک و امروزی ایجاد کند که حس گرما و آرامش را در خود ایجاد کند. این سبک با خطوط تمیز و مبلمان و وسایل ساده و در عین حال کاربردی و همچنین نور طبیعی فراوان بر فضا تاکید می کند. یکی دیگر از ویژگی های برجسته، کنتراست های واضح است، به ویژه درپالت های رنگی متضاد مثلا یک اتاق غذاخوری تماماً سفید در تضاد با مجسمه‌های سیاه و سفید یا هنر های دیواری سیاه و سفید ببینید که بیانیه‌ای ظریف و در عین حال جسورانه ایجاد می‌کند.
سبک های طراحی داخلی پرطرفدار
سبک های طراحی داخلی پرطرفدار

ذن آسیایی

طراحی داخلی ذن آسیایی سبکی است که بر حس هماهنگی، آرامش و سادگی تاکید دارد. در هسته اصلی دکور ذن، حس آرامش به جای تمرکز بر ویژگی‌های خاص مورد نظر است، به همین دلیل است که طراحان اغلب به جای پیروی از طرح‌های عمومی، به یافتن آنچه که برای مشتری کار می‌کند، اولویت می‌دهند. طبیعت یک نقطه کانونی در فضای داخلی ذن آسیایی است، بنابراین پالت های رنگی و انتخاب متریال هایی مانند چوب، ماسه و حصیر که معمولاً حول عناصر طبیعی می چرخند تا ارتباط بین انسان و زمین را تقویت کنند کاربرد بیشتری دارند. با این کار، گیاهان، صخره‌ها، سنگریزه‌ها و ویژگی‌های آب عناصری هستند که در این سبک حس آرامش و ارتباط با دنیای بیرون را تقویت می‌کنند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که راه رفتن با پای برهنه یکی از جنبه های فرهنگی برجسته خانواده های آسیایی است، بنابراین باید راه حل های کفپوش را انتخاب کنید تا این نیاز را بدون لیز خوردن و در امن ترین حالت طراحی کنید.
سبک های طراحی داخلی پرطرفدار
سبک های طراحی داخلی پرطرفدار

سبک دکوراسیون ژاپنی - Japandi

Japandi نقطه تلاقی طراحی داخلی اسکاندیناوی و مدرن ژاپنی است که همان اصول طراحی مینیمالیستی را با تمرکز بر گرما، راحتی، عناصر طبیعی و پالت های رنگی خاموش به اشتراک می گذارد. ژاپنی در حال حاضر یکی از محبوب ترین و مورد توجه ترین سبک های طراحان است. برخی از ویژگی های قابل توجه مورد استفاده در طرح های ژاپنی شامل استفاده از الیاف طبیعی مانند بامبو و چوب خیزران، مبلمان ساخته شده از مواد طبیعی، و سفال، متعادل شده با خطوط براق و رنگ های گرم برای زیبایی مدرن است. از سوی دیگر، در خانه‌های اسکاندیناوی، پالت‌های رنگی با سایه‌های خاکستری، سفید و مشکی، با رنگ‌های خنثی و لهجه‌های متالیک غالب است برخلاف فضاهای داخلی ژاپنی، طراحی‌های اسکاندیناوی از ترکیبی از مواد مانند چرم و بافتنی برای ایجاد زیبایی‌شناسی معمولی، دنج و بدون دردسر استفاده می‌کنند.

 سبک های طراحی داخلی پرطرفدار

سبک های طراحی داخلی پرطرفدار
مدرنیسم ارگانیک- بیوفیلیک

مدرنیسم ارگانیک که به عنوان طراحی داخلی بیوفیلیک نیز شناخته می‌شود، ویژگی‌های معماری بیوفیلیک، بهره‌گیری از نور روز، طرح‌های رنگی طبیعی، و ادغام فراوان فضای سبز را در بر می‌گیرد و خطوط بین سازه‌های مهندسی شده، ساخته‌شده توسط انسان و محیط طبیعی را محو می‌کند. گرایش های طراحی ارگانیک با الهام از طبیعت، فرم های طبیعی را از طریق انتخاب متریال و مبلمان، بافت فضاهای داخلی و خارجی و مواد طبیعی مانند چوب و آجر ترویج می کنند. ویژگی های دیگر عبارتند از تزئینات حداقل، فرم های ارگانیک و سبک، رنگ های خنثی، مواد نیمه شفاف، و پلان های باز است.
سبک های طراحی داخلی پرطرفدار

سبک طراحی داخلی رترو

سبک رترو در دکوراسیون داخلی منزل سبکی است که به صورت آگاهانه مشتق و یا تقلید از روندها، موسیقی، مدها، و یا نگرش های گذشته است. رترو بازگشت به گذشته را افاده می کند و حس نوستالژیک یک دوره بخصوص و اجرای تکنیک های دکوراسیون داخلی آن دوره را یادآور می شود.
این سبک مدل دکوراسیونی است که وسایلی مربوط به یک دوره خاص در آن به کار می رود و رنگ های براق و زنده در الویت هستند. می توان گفت مبلمان و اکسسوری هایی در آن استفاده می شود که از مدل های قدیمی الهام گرفته اما همخوان با  دوره جدید بازسازی شده اند این سبک برگرفته از گذشته بوده که به حالت مدرن درآمده حس آرامش و راحتی را در انسان القا می کند و همچنین باعث خلاقیت بیشتری در دکور می شود.
سبک های طراحی داخلی پرطرفدار
سبک های طراحی داخلی پرطرفدار

سبک دکوراسیون فارم هاوس 

فضای داخلی فارم هاوس، کاربردی بودن و سادگی را با جذابیت روستایی در اولویت قرار می دهد. اگرچه این سبک اغلب با معماری در خانه‌های روستایی مرتبط است، اما اخیراً راه خود را در بافت‌های شهری پیدا کرده است و راحتی را در فضای داخلی ارتقا می‌دهد و ظاهری بدون زحمت ایجاد می‌کند که به طور همزمان خام، دنج و مد روز به نظر می‌رسد. استفاده بیش از حد از عناصر چوبی و روکش های سفید از ویژگی های این سبک به همراه وسایل نامتناسب  مانند مبل‌های قدیمی و عتیقه‌ها با صندلی‌ها یا منسوجات معاصر هستند.
سبک های طراحی داخلی پرطرفدار
سبک های طراحی داخلی پرطرفدار

سبک مدیترانه ای

این سبک داخلی با الهام از فضای آرام، آفتابی و کلاسیک کشورهای اطراف دریای مدیترانه ، تفسیری دوباره از ویلاهای ساحلی تابستانی است. طرح‌های مدیترانه‌ای با رنگ‌های روشن و گرم مشخص می‌شوند که با سایه‌های آبی و سبز در تضاد هستند تا خورشید، دریا و مزارع سرسبز را نشان دهند. استفاده گسترده از مواد طبیعی مانند سرامیک، چوب، الیاف و آهن فرفورژه نیز در چنین پروژه‌هایی به‌شدت دیده می‌شود، همراه با کاشی‌کاری‌های تزیین شده که ویژگی‌های گیاهی موجود در کشورهای مدیترانه‌ای به همراه سیل نور طبیعی خورشید است.
سبک های طراحی داخلی پرطرفدار
سبک های طراحی داخلی پرطرفدار

سبک التقاطی / ماکسیمالیست

سبک حداکثری یا التقاطی اغلب ترکیبی از انواع سبک‌ها و دوره‌های طراحی داخلی است که در یک فضای داخلی سازماندهی شده‌اند. این سبک‌ها که به ندرت از قوانین طراحی پیروی می‌کنند، رویکرد «بیشتر بیشتر است» را دارند و از رنگ‌های زنده استفاده می‌کنند. الگوهای جسورانه، گرافیک، اشکال آوانگارد و جزئیات فراوان، برای ایجاد یک بیانیه قوی و بازیگوشانه.
سبک های طراحی داخلی پرطرفدار

سبک طراحی مینیمالیسم

طراحی داخلی مینیمالیستی با استفاده از معماری مدرنیستی به عنوان پایه و اساس، از لوازم ضروری برای ایجاد فضایی ساده و تمیز استفاده می کند. با پالت رنگی تک رنگ، عملکرد، فقدان تزئینات و خطوط تمیز مشخص می شود که رویکرد "کمتر بیشتر است" را مجسم می کند. این فضاها اغلب دارای پلان باز، نور طبیعی فراوان و مبلمان شیک و بادوام و راحت هستند.
سبک های طراحی داخلی پرطرفدار
سبک های طراحی داخلی پرطرفدار

تحریریه معماری ارل

تعداد بازدید : ۱۸۱۷
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
چگونگی طراحی فضا در معماری مینیمالیستی

چگونگی طراحی فضا در معماری مینیمالیستی

آشنایی با سبک های معماری داخلی : سبک التقاطی یا اکلکتیک

آشنایی با سبک های معماری داخلی : سبک التقاطی یا اکلکتیک

سبک‌ های طراحی نمای ساختمان

سبک‌ های طراحی نمای ساختمان

معرفی طراحی ویلای خاص + عکس و پلان

معرفی طراحی ویلای خاص + عکس و پلان

آشنایی با سبک های معماری داخلی: گوتیک آمریکایی

آشنایی با سبک های معماری داخلی: گوتیک آمریکایی

مولفه های معماری پایدار

مولفه های معماری پایدار

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir