۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : چهارشنبه , ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۴:۲۹
نمای آجری خانه ویلایی با  منظره 360 درجه
تحریریه معماری آرل
این پروژه، طراحی و ساخت ویلا کوچک و مقرون به صرفه ای با فناوری های بومی و متصل به بافت کوهستانی و گرمسیری اطراف بوده که در فضایی به متراژ 158 مترمربع  و با نمای آجری طراحی  و اجرا شده است.  با وبسایت شرکت معماری آرل با توضیحات بیشتر همراه باشید....
خانه ویلایی آجری در منطقه گرمسیری       
در ابتدا، موقعیت سایت پلان خانه با توجه به قوانین سختگیرانه،  با عقب‌نشینی و خاکبرداری تعریف شده و گروه معماران  Plan:b arquitectos حجم طراحی شده  خانه را در یک نوار باریک از زمین احاطه شده توسط جنگل های بومی و در تراس مسطح موجود قرار داده اند. به این ترتیب منطقه اجتماعی رو به چشم انداز در شمال، بدون اینکه هیچ زمانی حجم خانه بر روی استخر سایه اندازد و به صورتیکه همیشه آفتابگیر و مطلوب باشد، طراحی شدند. این ویژگی در طراحی فرم ساختمان به معماران جهت داده و راهنمایی برای تعریف حجم و نمای ساختمان خانه بوده است.

خانه ویلایی با استخر
پرسپکتیو خانه ویلایی و منظره اطراف
سلسله مراتب طراحی خانه ویلایی

طبق توضیحات متن ارائه شده توسط معماران  در مرحله بعد، زمین  و خانه را از طریق دنباله ای از فضاهای به هم پیوسته  شامل پارکینگ، درخت نخل، استخر، تراس، آلاچیق، منطقه اجتماعی با ارتفاع دوبل، پاسیو ، اتاق ها، باغ پشتی و جنگل  طراحی کردیم و این توالی به خانه اجازه می دهد تا برون گرا و باز نسبت به منظره اطراف و همینطور درون گرا و متمرکز بر حیاط عمل کند.
حیاط مرکزی خانه ویلایی
نمای آجری خانه ویلایی با  پنجره باریک

محوطه و استخر خانه ویلایی
نمای خانه ویلایی کوچک و دکوراسیون داخلی  ساختمان ویلایی با آجر نما طراحی شده  و در ترکیب با چوب و بتن توانسته زیبایی و سادگی چشم نوازی را ایجاد کند. نمای ساختمان اهمیت زیادی در طراحی پروژه های مسکونی به ویژه طراحی و ساخت ویلا دارد و می تواند  به ساختمان هویت داده و کاربران بیشتری را جذب نماید.  برای آشنایی با دلایل اهمیت نما این مطلب را بخوانید:

4 دلیل اهمیت طراحی نمای ساختمان

آجر و بلوک های بتنی در نمای ویلا

معماران مناطق اجتماعی را به عنوان فضاهای باز و بدون محفظه طراحی کردند؛ اگرچه آشپزخانه دارای یک درب چوبی کشویی بزرگ است که برای ادغام آشپزخانه و منطقه خدماتی در استفاده روزانه از خانه باز می شود، ولی بین اتاق غذاخوری و پاسیو، دربی فضاهای خصوصی را بسته نگه می دارد و اتاق ها در شب یا زمانی که از خانه استفاده نمی شود، ایزوله باقی می مانند.
درب کشویی و چوبی آشپزخانه

درب کشویی و بزرگ چوبی برای مخفی کردن اشپزخانه
سقف خانه ویلایی

در نهایت، بخش های خانه به صورت دو نوع سقف شیبدار و موازی طراحی شده ، سقف اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری به صورت شیبدار و سه اتاق عقبی با سقف معمولی طراحی شده اند.
سقف شیبدار خانه ویلایی
 به طور کلی، این سقف‌ها مانند یک انبار صنعتی کوچک عمل می‌کنند و امکان دسترسی به نور طبیعی، تهویه متقابل و خروج هوای گرم را در بالاترین مناطق فراهم می‌کنند. همینطور  یک حجم مدور واقع در انتهای غربی یک مخزن ذخیره آب را در خود جای داده است.
مخزن ذخیره آب در خانه ویلایی کوهستانی
این خانه مصالح ساده ای چون :آجر و سرامیک ، بلوک‌های بتنی سوراخ‌دار، تعدادی ستون و آلاچیق فولادی، چوب بومی معتبر، سبکی بین  یک خانه سنتی و یک ساختمان صنعتی کوچک را دارد.
نمای آویلا از روبرو

متریال های پروژه

متریال ها گرم و جزئیات خاصی به فضا افزوده اند و ترکیب متریال های نما و درون ساختمان مرز بین بیرون و درون را محدود ساخته است؛ ضمن اینکه تعامل خوبی بین بیرون و درون خانه ویلایی آجری همینطور منظر اطراف ایجاد کرده و استخر نیز به خوبی توانسته با افزودن عنصر آب فضا را مطلوب و مفرح گرداند.
نمای آجری خانه ویلایی در شب
نمای آجری خانه ویلایی  و نورپردازی در شب
ازآنجا که رنگ سبز و قرمز در دایره رنگ مکمل یکدیگرند، استفاده هوشمندانه از رنگ قرمز آجرها در نمای آجری ساختمان و رنگ سبز طبیعت اطراف را برجسته و تکمیل می کند. در ادامه با سایت شرکت معماری آرل با مشاهده پلان و مدارک پروژه همراه باشید.

آجرچینی نما خانه ویلایی
پلان  خانه ویلایی:
پلان خانه ویلایی در کلمبیا
نما و مقطع خانه:

نقشه و نمای آجری خانه ویلایی
مقطع خانه ویلایی
طرح نمای آجری خانه ویلایی
شرکت معماری آرل با سال ها سابقه در طراحی انواع پروژه های مسکونی، اداری، تجاری همینطور طراحی نمای ساختمان و اخذ تاییدیه کمیته نما شهرداری در این مسیر همراه شما خواهد بود برای مشاهده نمونه پروژه ها و مشاوره با کارشناسان آرل از طریق شماره تماس زیر در ارتباط باشید:
 
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 

 

تعداد بازدید : ۲۷۴۴
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
خانه لیونل مسی در بارسلونا

خانه لیونل مسی در بارسلونا

طراحی خانه آجری با حیاط شناور

طراحی خانه آجری با حیاط شناور

معماری و طراحی داخلی منزلی بر فراز تپه

معماری و طراحی داخلی منزلی بر فراز تپه

راه پله بی نظیری که به خانه هویت می دهد

راه پله بی نظیری که به خانه هویت می دهد

طراحی خانه ساحلی با نمای محفوظ

طراحی خانه ساحلی با نمای محفوظ

خانه های برزیل: 14 خانه با پنجره های چوبی

خانه های برزیل: 14 خانه با پنجره های چوبی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir