۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : يکشنبه , ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۳:۵۹
ترندهای طراحی 2022 برای دفاتر کار و ساختمان های اداری     
 تحریریه معماری آرل
سال جدید2022 ، طبیعتاً، خوش‌بینی به فرصت‌های جدید و شروع‌های تازه را به همراه دارد از آنجایی که دنیای امروز دائما در حال فکر کردن در مورد آینده است درباره دیزاین فضاهای اداری هم که به دلیل  انتشار ویروس کرونا در این دو سال اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده به دنبال راهکارهایی در جهت بهبود و تطابق با نیازهای روز است.
 صاحبین مشاغل و کسب و کارها علیرغم غوغایی که در دو سال گذشته متحمل شدند به بازنگری در استراتژی‌های تجاری اداری خود ادامه می‌دهند و تلاش می‌کنند تا با عدم قطعیت سال 2022 کنار بیایند و پیش بینی هایی در جهت برخورد موثرتر اعمال نمایند.اما در سال 2022 شاهد چه ترندهایی درطراحی داخلی دفاتر کار و ساختمان های اداری خواهیم بود؟ با آرل همراه باشید....
فضاهای کاری بر دکوراسیون مسکونی به دلیل دورکاری کارمندان تأثیرات زیادی گذاشتند و طراحان با معرفی وسایل  کار مناسب در خانه، مانند مبلمان اداری مناسب و لوازم اداری غیر سنتی، الگوها و بافت ها، اهمیت بیشتری به طراحی حوزه کار در خانه دادند و پیش بینی می شود این روند فعلا بین طراحان ادامه داشته باشد .

پایداری و انعطاف پذیری

 حرکت به سمت ساختمان های اداری پایدار در حال افزایش است مردم اکنون خواستار این هستند که مکان هایی که در آن کار می کنند کارآمد و سازگار با محیط زیست باشد.
دفاتر و ساختمان های اداری برای پایدارتر شدن موارد زیر را دنبال می کنند:

مدیریت موثر مصرف انرژی و افزایش بهره وری انرژی، زیرا تخمین زده شده که تقریباً 35 درصد انرژی ساختمان های اداری هدر می رودکه در این هدر رفت موارد زیر نقش زیادی دارند:

  • پنجره های قدیمی و ناکارآمد
  • پمپ های حرارتی ناکارآمد
  • مشکلات عایق کاری ساختمان
  • عدم وجود ترموستات های موثر برای مدیریت دما
  • عدم استفاده از روشنایی هوشمند
  • عدم استفاده از منابع طبیعی و حسگرهای هوشمند
 طراحی فضاهای پایدار در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. یکی از راه‌های افزایش سطح پایداری، افزایش انعطاف‌پذیری در طراحی دفاتر تجاری است.
از آنجا که به مرور نیازهای یک دفتر دائماً در حال تغییر است و بازسازی برای مطابقت با نیازهای فعلی می‌تواند پرهزینه و بیهوده باشد. خوشبختانه، گزینه‌هایی در دسترس هستند که از همان ابتدا انعطاف‌پذیری بیشتری را در فضا ایجاد می‌کنند.
دیوارهای متحرک و سیستم های مدولار ازگزینه هایی هستند که امکان انعطاف پذیری در دفاتر را فراهم می کنند. نصب دیوارهای متحرک و سیستم‌های مدولار به جای سرمایه‌گذاری زمان و پول در پروژه‌های نوسازی پرهزینه ، در ابتدا به رفع سریع و کارآمد نیازهای آینده کمک می کند.
 اتاق‌های کنفرانس یا اتاقک‌های شفاف نیز از دیگر موارد برای تبدیل یک فضا به حوزه ای خصوصی تر در زمان نیاز هستند  که می‌توانند به سرعت با مات شدن شیشه به یک منطقه جلسات خصوصی تبدیل شوند.
این نوآوری در پارتیشن های شیشه ای از طریق فناوری کریستال مایع پلیمری (PDLC) ایجاد می شود. این فناوری از طریق ترکیب کریستال های مایع معلق در شیشه به دست می آید. هنگامی که جریان الکتریکی با زدن کلیدی اعمال می شود، کریستال ها در یک راستا قرار می گیرند و شیشه شفاف می شود. هنگامی که جریان قطع می شود، کریستال ها به حالت تصادفی طبیعی خود باز می گردند و شیشه را نیمه شفاف می کنند. این شیشه چند منظوره، پایداری و انعطاف پذیری هر طراحی اداری تجاری را افزایش می دهد.
ترندهای طراحی 2022 برای دفاتر کار و ساختمان های اداری

فضا و فناوری های هوشمند

در حالی که بسیاری از صاحبان کسب‌وکار در استراتژی‌های کسب‌وکار خود تجدیدنظر می‌کنند تا با نیازهای حرفه‌ای و شخصی افراد هماهنگ شوند، ما شاهد توسعه این امر با مدل‌های کاری ترکیبی‌تر و پیشرفت فضاهای هوشمندتر هستیم.
استراتژی محل کار باید به گونه ای باشد که به کارمندان اجازه دهد انتخاب کنند، الهام بگیرند و عملکرد موثرتری را در فضا ایجاد کنند این فضاهای هوشمند می توانند شامل ابزارهای اندازه گیری، ردیابی و کنترل بسیاری از جنبه های محیط اداری، استفاده از ابزارهای همکاری، حسگر ها و تکنولوژی های هوشمند، نظارت بر دما و شرایط محیطی جهت کاهش مصرف انرژی با بهینه سازی گرمایش، تهویه مطبوع، روشنایی، نظافت و سایر مناطق عملیاتی و ... باشند.
ترندهای طراحی 2022 برای دفاتر کار و ساختمان های اداری
ترندهای طراحی 2022 برای دفاتر کار و ساختمان های اداری

وظایف سیستم های هوشمندخودکار  درطراحی داخلی دفاتر کار و ساختمان های اداری عبارتند از:

  • نظارت بر دمای مکان‌ها، اتاق‌ها، ماشین‌آلات، لوله‌ها و غیره با هشدارهای خودکار که هنگام تشخیص ناهنجاری یا دمای خارج از محدوده ارسال می‌شوند.
  • نظارت بر اشغال میز برای تعیین میزان فضای آزاد در دسترس
  • نظارت بر مکان
  • مدیریت تأسیسات
  • استفاده بهینه از اتاق جلسه با نظارت بر میزان اشغال برای تشخیص اینکه آیا جلسات واقعاً برگزار می شود یا اینکه زودتر به پایان می رسد. این داده‌ها را می‌توان به سیستم رزرو اتاق وارد کرد تا وضعیت استفاده و در دسترس بودن را در زمان واقعی ارائه کند.
  • بهبود امنیت با ردیابی زمانی که دربها یا پنجره‌ها باز و بسته هستند، که می‌تواند در صورت بروز هرگونه تخلف، پیامی را به ارسال کنند.

اولویت اول توجه به ارزش های انسانی

در سال 2022 دفاتر کار مکانی  برای کارمندان هستند که بدون شک فضاهای سلامتی، همکاری و اجتماعی شدن را در میان دیگر نیازهای متمرکز بر ارزش های انسانی در اولویت قرار می دهند .

ترندهای طراحی 2022 برای دفاتر کار و ساختمان های اداری
ترندهای طراحی 2022 برای دفاتر کار و ساختمان های اداری
پلان باز

در سال جدید به ویژه به دلیل انتشار ویروس کرونا در خط مقدم ایده های طراحی دفتر تجاری، مفهوم پلان باز قرار گرفته زیرا پلان های باز به انعطاف پذیری زیاد و حوزه بندی انواع فضاهای کاری کمک می کنند.
ترندهای طراحی 2022 برای دفاتر کار و ساختمان های اداری

سبک صنعتی

در سال جدید بسیاری از طراحی های داخلی دفاتر تجاری، سبک صنعتی را با رنگ های گرم ترکیب می کنند. آجرهای اکسپوز، دربهای شیشه ای کشویی و کف سیمانی به همراه چوب تیره گرمای بیشتری را به فضا اهدا می کنند. ایجاد فضاهای منحصر به فرد با عناصر صنعتی را با لمس گرم ترکیب می کند، یک فضای اداری منحصر به فرد و جالب ایجاد می کند که در آن کارمندان می توانند برای انجام  کار خود به بهترین روش  الهام بگیرند.

ترندهای طراحی 2022 برای دفاتر کار و ساختمان های اداری
ترندهای طراحی 2022 برای دفاتر کار و ساختمان های اداری
حفظ برند در فضای داخلی

حفظ برند و نمایش آن چه به صورت مستقیم، چه غیر مستقیم و نامحسوس در فضای داخلی سال جدید ،از مواردی است که به انگیزه های درونی و سازمانی افراد کمک میکند و طراحان در استراتژی های طراحی خود حتما در اولویت قرار خواهند داد.

ترندهای طراحی 2022 برای دفاتر کار و ساختمان های اداری
فراوانی نور طبیعی

در تلاش برای افزایش رفاه کارکنان و افزایش پایداری، بسیاری از طرح‌های اداری تجاری تا حد امکان از نور طبیعی در طراحی خود استفاده می‌کنند. ارائه چشم‌اندازهای بیرونی و نور طبیعی به جای نور فلورسنت برای کارکنان، رفاه را تشویق می‌کند و بهره‌وری و شادی محیط کار را افزایش می‌دهد.
ترندهای طراحی 2022 برای دفاتر کار و ساختمان های اداری
شرکت معماری آرل با سال ها تجربه در زمینه طراحی و اجرای ساختمان اداری و دفاتر کار به ویژه برای برندهای مشهور ،اماده ارائه خدمات برای ارتقا کیفیت کار کارمندان و خلق فضایی عملکردی مطابق با معیارهای روز و متناسب با کسب و کار و برند شما  می باشد می توانید از طریق شماره  تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱  با گروه معماران ارل جهت مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط باشید....
تحریریه معماری آرل
منبع: disruptive-technologies-avantisystemsusa

تعداد بازدید : ۲۷۳
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
تغییر کاربری اصطبل به یک دفتر کار !

تغییر کاربری اصطبل به یک دفتر کار !

نگاهی به طراحی داخلی دفتر شرکت AirBnB در سیدنی

نگاهی به طراحی داخلی دفتر شرکت AirBnB در سیدنی

طراحی دفتر کار Arzum

طراحی دفتر کار Arzum

طراحی داخلی دفتر اداری، با استفاده خلاقانه از طناب

طراحی داخلی دفتر اداری، با استفاده خلاقانه از طناب

معماری_طراحی داخلی،پروژه شیخ بهایی

معماری_طراحی داخلی،پروژه شیخ بهایی

نمونه های طراحی داخلی و دکوراسیون آژانس هواپیمایی

نمونه های طراحی داخلی و دکوراسیون آژانس هواپیمایی

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
طراحی دفتر کار اداری

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


معماری و طراحی هتل
طراحی و اجرا ساختمان اداری
طراحی داخلی و معماری داروخانه
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir