نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : يکشنبه , ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۳:۵۹
تحریریه معماری آرل
سال جدید2022 ، طبیعتاً، خوشبینی به فرصتهای جدید و شروعهای تازه را به همراه دارد از آنجایی که دنیای امروز دائما در حال فکر کردن در مورد آینده است درباره دیزاین فضاهای اداری هم که به دلیل انتشار ویروس کرونا در این دو سال اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده به دنبال راهکارهایی در جهت بهبود و تطابق با نیازهای روز است.صاحبین مشاغل و کسب و کارها علیرغم غوغایی که در دو سال گذشته متحمل شدند به بازنگری در استراتژیهای تجاری اداری خود ادامه میدهند و تلاش میکنند تا با عدم قطعیت سال 2022 کنار بیایند و پیش بینی هایی در جهت برخورد موثرتر اعمال نمایند.اما در سال 2022 شاهد چه ترندهایی درطراحی داخلی دفاتر کار و ساختمان های اداری خواهیم بود؟ با آرل همراه باشید....
فضاهای کاری بر دکوراسیون مسکونی به دلیل دورکاری کارمندان تأثیرات زیادی گذاشتند و طراحان با معرفی وسایل کار مناسب در خانه، مانند مبلمان اداری مناسب و لوازم اداری غیر سنتی، الگوها و بافت ها، اهمیت بیشتری به طراحی حوزه کار در خانه دادند و پیش بینی می شود این روند فعلا بین طراحان ادامه داشته باشد .
پایداری و انعطاف پذیری
حرکت به سمت ساختمان های اداری پایدار در حال افزایش است مردم اکنون خواستار این هستند که مکان هایی که در آن کار می کنند کارآمد و سازگار با محیط زیست باشد.دفاتر و ساختمان های اداری برای پایدارتر شدن موارد زیر را دنبال می کنند:
مدیریت موثر مصرف انرژی و افزایش بهره وری انرژی، زیرا تخمین زده شده که تقریباً 35 درصد انرژی ساختمان های اداری هدر می رودکه در این هدر رفت موارد زیر نقش زیادی دارند:
- پنجره های قدیمی و ناکارآمد
- پمپ های حرارتی ناکارآمد
- مشکلات عایق کاری ساختمان
- عدم وجود ترموستات های موثر برای مدیریت دما
- عدم استفاده از روشنایی هوشمند
- عدم استفاده از منابع طبیعی و حسگرهای هوشمند
از آنجا که به مرور نیازهای یک دفتر دائماً در حال تغییر است و بازسازی برای مطابقت با نیازهای فعلی میتواند پرهزینه و بیهوده باشد. خوشبختانه، گزینههایی در دسترس هستند که از همان ابتدا انعطافپذیری بیشتری را در فضا ایجاد میکنند.
دیوارهای متحرک و سیستم های مدولار ازگزینه هایی هستند که امکان انعطاف پذیری در دفاتر را فراهم می کنند. نصب دیوارهای متحرک و سیستمهای مدولار به جای سرمایهگذاری زمان و پول در پروژههای نوسازی پرهزینه ، در ابتدا به رفع سریع و کارآمد نیازهای آینده کمک می کند.
اتاقهای کنفرانس یا اتاقکهای شفاف نیز از دیگر موارد برای تبدیل یک فضا به حوزه ای خصوصی تر در زمان نیاز هستند که میتوانند به سرعت با مات شدن شیشه به یک منطقه جلسات خصوصی تبدیل شوند.
این نوآوری در پارتیشن های شیشه ای از طریق فناوری کریستال مایع پلیمری (PDLC) ایجاد می شود. این فناوری از طریق ترکیب کریستال های مایع معلق در شیشه به دست می آید. هنگامی که جریان الکتریکی با زدن کلیدی اعمال می شود، کریستال ها در یک راستا قرار می گیرند و شیشه شفاف می شود. هنگامی که جریان قطع می شود، کریستال ها به حالت تصادفی طبیعی خود باز می گردند و شیشه را نیمه شفاف می کنند. این شیشه چند منظوره، پایداری و انعطاف پذیری هر طراحی اداری تجاری را افزایش می دهد.
فضا و فناوری های هوشمند
در حالی که بسیاری از صاحبان کسبوکار در استراتژیهای کسبوکار خود تجدیدنظر میکنند تا با نیازهای حرفهای و شخصی افراد هماهنگ شوند، ما شاهد توسعه این امر با مدلهای کاری ترکیبیتر و پیشرفت فضاهای هوشمندتر هستیم.استراتژی محل کار باید به گونه ای باشد که به کارمندان اجازه دهد انتخاب کنند، الهام بگیرند و عملکرد موثرتری را در فضا ایجاد کنند این فضاهای هوشمند می توانند شامل ابزارهای اندازه گیری، ردیابی و کنترل بسیاری از جنبه های محیط اداری، استفاده از ابزارهای همکاری، حسگر ها و تکنولوژی های هوشمند، نظارت بر دما و شرایط محیطی جهت کاهش مصرف انرژی با بهینه سازی گرمایش، تهویه مطبوع، روشنایی، نظافت و سایر مناطق عملیاتی و ... باشند.
وظایف سیستم های هوشمندخودکار درطراحی داخلی دفاتر کار و ساختمان های اداری عبارتند از:
- نظارت بر دمای مکانها، اتاقها، ماشینآلات، لولهها و غیره با هشدارهای خودکار که هنگام تشخیص ناهنجاری یا دمای خارج از محدوده ارسال میشوند.
- نظارت بر اشغال میز برای تعیین میزان فضای آزاد در دسترس
- نظارت بر مکان
- مدیریت تأسیسات
- استفاده بهینه از اتاق جلسه با نظارت بر میزان اشغال برای تشخیص اینکه آیا جلسات واقعاً برگزار می شود یا اینکه زودتر به پایان می رسد. این دادهها را میتوان به سیستم رزرو اتاق وارد کرد تا وضعیت استفاده و در دسترس بودن را در زمان واقعی ارائه کند.
- بهبود امنیت با ردیابی زمانی که دربها یا پنجرهها باز و بسته هستند، که میتواند در صورت بروز هرگونه تخلف، پیامی را به ارسال کنند.
اولویت اول توجه به ارزش های انسانی
در سال 2022 دفاتر کار مکانی برای کارمندان هستند که بدون شک فضاهای سلامتی، همکاری و اجتماعی شدن را در میان دیگر نیازهای متمرکز بر ارزش های انسانی در اولویت قرار می دهند .
پلان باز
در سال جدید به ویژه به دلیل انتشار ویروس کرونا در خط مقدم ایده های طراحی دفتر تجاری، مفهوم پلان باز قرار گرفته زیرا پلان های باز به انعطاف پذیری زیاد و حوزه بندی انواع فضاهای کاری کمک می کنند.سبک صنعتی
در سال جدید بسیاری از طراحی های داخلی دفاتر تجاری، سبک صنعتی را با رنگ های گرم ترکیب می کنند. آجرهای اکسپوز، دربهای شیشه ای کشویی و کف سیمانی به همراه چوب تیره گرمای بیشتری را به فضا اهدا می کنند. ایجاد فضاهای منحصر به فرد با عناصر صنعتی را با لمس گرم ترکیب می کند، یک فضای اداری منحصر به فرد و جالب ایجاد می کند که در آن کارمندان می توانند برای انجام کار خود به بهترین روش الهام بگیرند.
حفظ برند در فضای داخلی
حفظ برند و نمایش آن چه به صورت مستقیم، چه غیر مستقیم و نامحسوس در فضای داخلی سال جدید ،از مواردی است که به انگیزه های درونی و سازمانی افراد کمک میکند و طراحان در استراتژی های طراحی خود حتما در اولویت قرار خواهند داد.
فراوانی نور طبیعی
در تلاش برای افزایش رفاه کارکنان و افزایش پایداری، بسیاری از طرحهای اداری تجاری تا حد امکان از نور طبیعی در طراحی خود استفاده میکنند. ارائه چشماندازهای بیرونی و نور طبیعی به جای نور فلورسنت برای کارکنان، رفاه را تشویق میکند و بهرهوری و شادی محیط کار را افزایش میدهد.شرکت معماری آرل با سال ها تجربه در زمینه طراحی و اجرای ساختمان اداری و دفاتر کار به ویژه برای برندهای مشهور ،اماده ارائه خدمات برای ارتقا کیفیت کار کارمندان و خلق فضایی عملکردی مطابق با معیارهای روز و متناسب با کسب و کار و برند شما می باشد می توانید از طریق شماره تلفن : ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ با گروه معماران ارل جهت مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط باشید....
تحریریه معماری آرل
منبع: disruptive-technologies-avantisystemsusa
مطالب مشابه
X
همراه معماری آرل باشید