۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : يکشنبه , ۱۴۰۰/۰۶/۱۴ ۱۲:۴۱
انگیزه برای معماران
تحریریه معماری آرل
معماری حرفه ای است که برای پیشروی نیاز به انگیزه های خاصی دارد. ممکن است به نظر برسد این حرفه به خودی خود به دلیل تنوع و سلسه مراتب ها  بیش از هر حرفه دیگری نیاز به انگیزه ندارد و ناخوداگاه کششی برای ادامه  پیدا میکند ، اما به نظر می رسد که موضوع انگیزه و ماندن در بین معماران بسیار مورد بحث قرار گرفته است و این اهمیت این موضوع را روشن میکند. در واقع هرکس دلایل خاص خود را برای انگیزه  ادامه در شغل و حرفه دارد ، اما همه آنها هر چه باشند برای ایجاد پیشرفت و مفهوم موفقیت در حرفه معماری بسیار مهم هستند. این همان چیزی است که در این مقاله از آرل درباره آن صحبت میکنیم : انگیزه !

انگیزه شما چیست؟

هر معمار انگیزه های خود را برای پیشروی بیشتر دارد. اما این انگیزه ، هر چه که باشد ، همان چیزی است که هر فرد از آن استفاده می کند تا کاری را فراتر از انتظار انجام دهد.
بهترین تعریف برا انگیزه را می توان چنین گفت: انگیزه عنصری است که تفاوت بین میل و اراده را در فرایند انتخاب و دستیابی به اهداف تعیین می کند ، انگیزه رفتارهای هدفمند را آغاز ، هدایت و حفظ می کند.
انگیزه برای معماران
وظیفه ، نتایج ، و رفتار هدف گرا  در تعیین اهداف برای ایجاد انگیزه مهم است در ادامه با توضیح هر کدام  همراه باشید....

معماران وظیفه گرا :

  در یک شرکت معماری ،معماران وظیفه محور به طور کلی مسئولیت های سطح پایین تری دارند. وظیفه خاصی به آنها محول شده است و این میزان مسئولیت آنهاست. این بدان معنا نیست که کار ساده است یا مهم نیست. این فقط بدان معنی است که میزان مسئولیت، محدود به انجام بخشی از کل است.برای مثال ممکن است ترسیم نمای داخلی یا ابعاد پلان طبقات یا ... وظیفه شما باشد اینها وظایف خاصی هستند که مسئولیت بالایی نیستند اما اولین گام ها در روند افزایش مسئولیت محسوب می شوند ، به هر حال این کارها اساساً کارهای محدودی هستند. یک  مسئولیت وجود دارد که باید تکمیل شود و این همه ی وظیفه فرد  است. مطمئناً بخشی از یک کل است که اهمین خود را دارد ، اما فقط یک بخش است.

معماران  نتیجه گرا:

معماران نتیجه گرا مسئولیت بیشتری نسبت به معماران وظیفه گرا دارند زیرا وظیفه دستیابی به نتیجه مشخص را بر عهده دارند و مسئولیت تعیین نحوه رسیدن به آنجا را سازماندهی میکنند. این بدان معناست که آنها وظایف و رهبری افراد وظیفه گرا را بر عهده دارند. این مدیران پروژه هستند که هدف آنها اعلام شده است  و  وظایف در راستای ان هدف را  بین اعضای تیم توزیع  میکنند  این گروه در اجرای برنامه ای برای رسیدن به هدف خوب عمل می کند. آنها این توانایی و دانش را دارند که هدف بزرگتر را به کارهای محدودتر تقسیم کنند. اغلب این به این دلیل است که آنها قبلاً مرحله وظیفه گرا در حرفه خود را گذرانده اند اگرچه همیشه این الزام وجود ندارد.

انگیزه برای معماران

معماران هدف گرا :

معمار هدف گرا تحت تأثیر این روند قرار نمی گیرد بلکه بر روی تصویر بزرگ-هدف متمرکز می ماند. تعیین تصویر کلی کاری است که بهترین رهبران انجام می دهند ، اما باید مراحل جمع آوری مهارت ها و توانایی ها برای رهبری موثر طی شود  باید وظایف را درک کنید ، چگونه آنها در طرحی که هدف را برآورده می کند گرد هم آورید و  بدانید چگونه همه اهداف با هم به یک هدف مشترک می رسند. هیچ راه میانبری وجود ندارد ، ممکن است این توانایی را داشته باشید که سریعتر از بقیه حرکت کنید!

انگیزه برای معماران
انگیزه های داخلی و خارجی

دو نوع محرک اصلی وجود دارد ، بیرونی و درونی. انگیزه های بیرونی انگیزه هایی هستند که از منابع خارجی نشأت می گیرند. این می تواند خانواده شما ، رئیس شما یا البته پول باشد. این نیروهای "بیرونی" همیشه می توانند عاملی باشند که باعث می شود فرد بیش از آنچه انتظار می رود یا مورد نیاز است کار کند. آنها را می توان به نحوی با اهداف در هم آمیخت.  برای مثال هدف این است که دوره ای را بگذرانم تا بتوانم مسئولیتهای بیشتری را به دست آورم و سپس حقوقم را افزایش دهم. بنابراین روابط مستقیمی بین اهداف و انگیزه های دستیابی به آنها وجود دارد.
نوع دیگر محرک اصلی ، ذاتی است. اینها عوامل داخلی هستند که باعث می شوند فرد بیشتر تلاش کند و برای رسیدن به اهداف تلاش کند. برای برخی ، این یک نوع رقابت داخلی است. آیا می توانم خودم را مجبور به انجام آن کنم؟ آیا دستیابی به این هدف امکان پذیر است؟ این نوع رقابت ها فقط با خود فرد است. با هیچ عنصر خارجی مرتبط نیست. برخی از افراد بیشتر و برخی کمتر  میتوانند با انگیزه های صرفا درونی ادامه دهند.

تعادل بین کار و زندگی در مقابل انگیزه

با انگیزه روی هدف بمانید
اگر انگیزه دارید که در حرفه خود موفقیت را تجربه کنید ، تعادل بین کار و زندگی کمی سخت است. ما  صحبت های زیادی را می شنویم ، تعداد زیادی پست در اینستاگرام ، فیلم های TikTok و موارد دیگر را مشاهده می کنیم ، از افرادی که می گویند شما باید تعادل بین کار و زندگی را داشته باشید اگرچه  که یافتن تعادل در زندگی شما مهم است اما واقع بینانه همه چیزهای خوب در کنار قرار نمیگیرند و انجام هرکاری بهایی دارد و به نظر جمله درست تر  نزدیک کردن جنبه های مختلف زندگی و کار به تعادل است چون این تعادل مطلق دست نیافتنی است اگر به دنبال هدفی هستید!
انگیزه چیزی است که شما را به موفقیت ، رسیدن به هدفتان ، و بهبود خود می رساند. (بیشتر در مورد تعیین اهداف) هر کاری که ارزش انجام آن را دارد سخت است و مواقعی پیش می آید که واقعاً نمی خواهید فداکاری های لازم را انجام دهید.  اما اگر کمال طلبی را کنار بگذارید انجام کارهای کوچک که انگیزه شما را بالا میبرید هر روز شما را  بالاتر میبرد ! از کارهای کوچک شروع کنید ولی هرروز برای انگیزه های خود قدمی بردارید تا در طوفان زندگی خودتان و دلبستگی هایتان را گم نکنید!
انگیزه برای معماران  

تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین
منبع: lifeofanarchitect

تعداد بازدید : ۱۶۱۴
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
شما چطور هزینه های دوران تحصیل در رشته معماری را تأمین کردید؟

شما چطور هزینه های دوران تحصیل در رشته معماری را تأمین کردید؟

9  تمرین روزانه برای افزایش هوش سه بعدی و تجسم معمارانه !

9 تمرین روزانه برای افزایش هوش سه بعدی و تجسم معمارانه !

فارغ التحصیلان معماری بیشترین درصد بیکاران را تشکیل می دهند

فارغ التحصیلان معماری بیشترین درصد بیکاران را تشکیل می دهند

درآمد منطقی از ارزهای دیجیتالی برای معماران

درآمد منطقی از ارزهای دیجیتالی برای معماران

9  نوع از داوران ژوژمان های معماری در دوران تحصیل معماری

9 نوع از داوران ژوژمان های معماری در دوران تحصیل معماری

راهنمای تحصیلات دانشگاهی و بازار کار مــعماری  در آمـریکا

راهنمای تحصیلات دانشگاهی و بازار کار مــعماری در آمـریکا

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir