۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : دوشنبه , ۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ۱۳:۱۴
طراحی اداری
تحریریه معماری آرل
سندرم فرسودگی شغلی یک پدیده شغلی ناشی از استرس مزمن محل کار و تنش عاطفی است و هر روز بر تعداد بیشتری از متخصصان تأثیر می گذارد. این امر نه تنها با جنبه های عملیاتی شغل بلکه طراحی داخلی اداری نیز با زندگی کاری روزانه هر فرد ارتباط مستقیم دارد.ما به طور متوسط ​​1/3 از روز خود را در محیط های کاری می گذرانیم ، بنابراین جای تعجب نیست که  دکوراسیون فضاهای کاری به طور قابل توجهی بر سلامت روان ما تأثیر می گذارند. پس از یک دوره فعالیت در خانه  و دورکاری ، برخی افراد در برخی از جاهای دنیا به محل کار مشارکتی برگشته اند و این فضاها یک جایگزین عالی برای فرار از محیط داخلی خانه  و ایجاد حوزه ای جداگانه برای هر یک از عملکردهای زندگی ما ارائه می دهند ، تغییر بسیار ضروری پس از یک سال انزوا....اما برخی کشورها هنوز به دورکاری ادامه می دهند و شرکت ها در حال بازطراحی فضایی مناسب برای برگشت به فضای کار بعد از دوران کرونا هستند.معماری عصبی با مطالعه تعاملات بین مغز و معماری می تواند وضعیت عاطفی ما را تغییر دهد ، احساس آرامش ، آسایش ، افزایش بهره وری و تمرکز یا احساساتی کاملاً برعکس را نشان دهد  و بر چگونگی تاثیر طراحی اداری بر رفتار انسان اثرگذار باشد.بنابراین در ادامه با آرل با  چند استراتژی طراحی اداری برای اطمینان از رفاه کارمندان در فضاهای کاری مشترک همراه باشید.....

مبلمان در طراحی داخلی اداری

هر یک از شغل هایی که امروزه میز تحریر شخصی ایستاده ندارند ، تقریباً منسوخ شده است. بر اساس مطالعات بریتانیایی ، ایستگاه های کاری نه تنها با بهبود وضعیت بدن ، بلکه با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و حتی برخی از سرطان ها ، مزایای بی شماری برای کارمندان و سلامت آنها  ارائه می دهند. کارشناسان توصیه می کنند حداقل دو ساعت در روز ایستاده کار کنید.
جدا از مزایای فیزیکی ، انواع مختلف مبلمان نیز به یکنواخت شدن کار کمک می کنند و تعاملات متفاوتی را ایجاد می کنند که اغلب می تواند انگیزه کاربر را افزایش دهد. یکی از مفاهیم اصلی پروژه همکار لهستانی Nest این بود که با ارائه نه تنها میزهای سنتی بلکه صندلی ها ، مبل ها و میزهای بلند ، محیط های کاری را در طول روز تنوع بیشتری  برای حرکت ایجاد کنند  Nest با استفاده از رنگ ها و بافت ها ، میزها و مکان های مختلفی را برای نشستن ارائه می دهد که درک متفاوتی از یک فضا را القا می کند.
طراحی اداری
طراحی اداری

انزوا در مقابل تعامل

در مورد مبلمان ، ایجاد فضاهایی برای تعامل و همچنین فضاهایی برای انزوا مهم است تا افراد بتوانند بهترین فضا را برای هر لحظه و فعالیت خاص خود انتخاب کنند. علاوه بر این ، همه گیری کووید -19 تقاضا برای فضاهای کاری جداگانه را افزایش داده است تا خطر آلودگی را کاهش دهد. ، به عنوان مثال در پروژه   Arcoworking   هدف ایجاد مفهوم یک محیط پویا که مردم را  به دیدار با یکدیگر تشویق می کند بود، اما طراحی نیز از ویژگی های فضاهای خصوصی،  غرفه های زرد فضا برای جلسات کوچک یا فعالیت های فردی فراهم شده بود، در حالی که پیشخوان بتونی بزرگی برای امکان تجمع و رویدادهای بزرگتر طراحی شده بود.
طراحی اداری
   
Impact Hub Berlin  نیز از رویکرد یکسانی استفاده می کند و چیدمان های متفاوتی را ارائه می دهد ، از حوزه های عمومی تا اتاقک های اسکایپ ، که غرفه های کوچکی هستند که می توانند به عنوان ایستگاه های کاری فردی برای حریم خصوصی یا کنفرانس های ویدئویی استفاده شونداین اتاقک ها از چوب ساخته شده اند که گرما و راحتی را در محل کار به ارمغان می آورد ، در نظر داشته باشید که بافت ، رنگ و مواد برای یک محیط سالم بسیار مهم هستند.
با این حال ، شایان ذکر است که طبق برخی مطالعات ، اندازه مطلوب یک ایستگاه کاری 1.20 متر است ، به احتمال زیاد میزهای کوچکتر بیش از حد محدود کننده هستند.
 طراحی اداری

اتاق های چند منظوره

گذراندن هشت ساعت مستقیم در جلوی صفحه کامپیوتر برای سلامت قطعا مضر است ، به همین دلیل است که فضاهای کاری مشترک بر ارائه انواع مختلف فعالیتها برای آرامش و آسایش بدن و ذهن متمرکز شده اند. بسیاری از امکانات دارای اتاق هایی با موسیقی و تصاویر روی دیوارها یا چشم اندازهایی در بالکن یا تراس مشرف به چشم انداز است تا به کاربران کمک کند چشم ها و ذهن خود را آرام کنند.
برخی از شرکتها حتی اتاقهای یوگا و مدیتیشن و همچنین مناطق استراحت برای بازیها و سایر فعالیتهای سرگرم کننده را شامل می شوند. یکی از نمونه های خوب این مورد ، utopic_US Coworking در اسپانیا است که توپ های رنگی و صندلی های آویزان ، بازی را به محیط اضافه می کند در حالی که به کاربران روحیه می دهد و نشان می دهد که همه چیز در اطراف آنها می تواند به چیزی غیر منتظره تبدیل شود.
طراحی اداری
با این حال ، مفرح بودن  دکوراسیون اداری لزوماً به مواد ، بافت و رنگ های روشن متفاوتی نیاز ندارد ، همانطور که در دفتر Loona مشاهده می کنیم . این فضای کاری با  طراحی هوشمندانه  اماکن متفاوتی را برای استراحت ارائه می دهد ، مانند اتاق سبز کم نور با گیاهان یا اتاق پوشیده از کوسن های روی زمین.
طراحی اداری

بیوفیلی

هنگام صحبت از سلامت روان ، نمی توان اهمیت ارتباط با طبیعت را فراموش کرد ، بنابراین چهارمین موضوع ما در این مقاله بیوفیلی است . این استراتژی بر اساس ترکیب عناصر و جنبه های طبیعت در محیط ساخته شده مانند آب ، گیاهان ، نور روز و متریال های طبیعی مانند چوب و سنگ است. استفاده از اشکال و خطوط ارگانیک بیشتر به جای خطوط مستقیم نیز از ویژگی های کلیدی در طرح های بیوفیلیک و همچنین ایجاد روابط بصری بین نور و سایه است.
The Second Home Holland Park یک نمونه عالی از  طراحی اداری بیوفیلیک در فضاهای کاری مشترک است که طراحی پلان طبقات برای محیط کار بسیار غیرمعمول است و دارای محیطهای کوچکی برای پیاده روی ارگانیک را در ایستگاه های کاری ایجاد کرده است. 18 درخت کاشته شده در محل کار و نورگیرها به ارتباط قوی بین طبیعت و کارهای روزمره اداری کمک می کنند. مانند معماری عصبی ، نورپردازی طبیعی یکی از ارکان اصلی رفاه کاربر است و ارتباط نزدیکی با احساس گرما و آرامش دارد.
طراحی اداری

مناطق بیرونی

این مبحث آخر به ابزاری مهم در بهبود سلامت روانی مردم ، به ویژه در زمینه همه گیری کووید -19 تبدیل شده است. این شامل مواردی است که قبلاً در بالا ذکر شد ، مانند اهمیت داشتن فضاهایی برای استراحت و تعامل با عناصر طبیعی. مناطق بیرونی اداری را می توان از طریق حیاط های کوچک ، حیاط خلوت یا باغ ها و همچنین پشت بام ها به دست آورد. هدف تأمین هوای تازه و دسترسی به آب و هوای تازه و در جریان بیرونی است.
 طراحی اداری
افرادی که ساعت ها بی وقفه کار می کنند باید این استراحت ها را برای بهبود سلامت روانی خود انجام دهند  و کارخانه فرهنگی Pobre Diablo در کیتو ، اکوادور ، این فرصت ها را از طریق فضاهای بیرونی اطراف دفتر و دهانه های پشت بام ، فراهم می کند. رشد گیاهان و ورود نور خورشید از مواردی است که در طراحی اداری این پروزه نقش مهمی ایفا میکند.
 طراحی اداری
معماری عصبی بیش از پیش بر فضاهای بیرونی به عنوان ابزارهایی که می توانند مستقیماً بر مغز تأثیر بگذارند ، متمرکز شده است ، مانند شارژ باتری تلفن همراه گیاهان و مناطق بیرونی بسیار مهم هستند تا بتوانیم لحظه ای برای قطع و شارژ مجدد انرژی خود وقت بگذاریم.
این استراتژی ها را می توان و باید در هر محیط کاری ، از جمله  طراحی اداری  اعمال کرد. صرف نظر از مقیاس ، نکته مهم درک اهمیت فضای فیزیکی در سلامت روانی افرادی است که از آن استفاده می کنند و اینکه چگونه استراتژی های خاص می تواند کیفیت زندگی افراد را بهبود بخشد.
تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین
منبع: آرک دیلی

تعداد بازدید : ۱۱۸۴
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
 شیوا پوریوسف: ناگفته های طراحی دفتر اداری نسکار

شیوا پوریوسف: ناگفته های طراحی دفتر اداری نسکار

طراحی داخلی شرکت بین المللی A+I در نیویورک

طراحی داخلی شرکت بین المللی A+I در نیویورک

طراحی داخلی ساختمان اداری  Yandex

طراحی داخلی ساختمان اداری Yandex

طراحی شرکت با تغییر گاراژ به یک دفتر کار مدرن

طراحی شرکت با تغییر گاراژ به یک دفتر کار مدرن

 طراحی داخلی دفترکار هوآوی-  Huawei

طراحی داخلی دفترکار هوآوی- Huawei

10 سوال برای انتخاب شرکت طراح دکوراسیون اداری

10 سوال برای انتخاب شرکت طراح دکوراسیون اداری

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir