۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : شنبه , ۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۱۲:۰۰
بازی های ویدیویی برای معماران
تحریریه معماری آرل
بازی های ویدیویی برای معماران؟ آری یا خیر؟ این سوالی است که  ما معماران بهتراست حداقل یکبار از خود بپرسیم! معماران در راستای تقویت روند فعالیت های کاری و حرفه ای خود هنرهای خلاقانه ای مانند نقاشی ، هنرهای تجسمی و مجسمه سازی را به عنوان مجموعه مهارت هایی مکمل دنبال می کنند پس چرا از قرارگیری رد بستری که به ما امکان می دهد همه مهارت های خود را در یک مکان به کار بگیریم اجتناب کنیم؟ سکویی که در آن می توانیم روی یک قطعه زمین آنچه میخواهیم خلق کنیم ، معماری دوره های مختلف را کشف کنیم  یا حتی زمان و امکانات باورنکردنی آینده را تجربه کنیم! انصافاً  بازی های ویدیویی برای معماران کاری بیش از انچه نیاز دارند انجام می دهد! اگر مطمئن نیستید که ارزش وقت گذاشتن داشته باشند در ادامه با آرل با دلایلی که هر فردی به خصوص معماران باید بازی های ویدیویی انجام دهند همراه باشید.....

1.  تقویت تفکر استراتژیک

انواع مختلفی از بازی ها وجود دارند که با تقویت  خلاقیت برای تکمیل وظایف واگذار شده به منظور رسیدن به هدف ،گزینه هایی را پیش روی بازیکنان قرار میدهند در نتیجه به شخص در توسعه تفکر استراتژیک  و راه یابی و انتخاب بهترین گزینه و مسیر های بعدی رسیدن به هدف کمک  می کنند.

2. درک بهتر فضای سه بعدی

بازی های ویدیویی چشم ها را برای دیدن فضایی فراتر از صفحه نمایش هدایت می کنند ، دقیقاً همانطور که یک سازنده فیلم می بیند یا یک فیلمبردار باعث می شود آنچه مدنظر اوست ببینیم. این بازی ها دیدگاه سه بعدی را در ما تقویت  میکنند و کمک می کنند تامل بیشتری کنیم که چگونه می توان از فضا استفاده کرد و با درک عمق و میدان دید ذهن را قادر می سازند تا تغییرات روی صفحه را  بیشتر درک کنیم.
این امکانات به معماران کمک میکند ساختمان خاصی را از همه منظر بررسی کنند  برای مثال اینکه  چقدر فضا را اشغال می کند و حتی بررسی های مربوط به عبور و مرور ، نگهداری و ایمنی  و ابعاد مختلف را ببینند و توجه معماران را به ابعاد فضایی بیشتر جلب میکنند.

3. تجربه عملی

بیایید این واقعیت را بپذیریم که کامپیوتر یک قسمت اساسی از زندگی یک طراح و همچنین یک معمار است. دیگر زمان ساخت طرح های فیزیکی و هدر دادن کاغذ گذشته است ، اکنون همه چیز دیجیتالی شده است. اگر کسی بازی های رایانه ای را انجام دهد ، مطمئناً مجهز به فناوری خواهد بود و این می تواند توانایی خوبی برای برقراری با امکانات دیجیتال برای معماران ایجاد کند.

بازی های ویدیویی برای معماران
4- هماهنگی چشم و دست  را بهبود می بخشد!

انجام هر نوع بازی ، هماهنگی چشم و دست را بهبود می بخشد این امر به ایجاد روابط قوی تر با نشانه های ویدیویی نیز کمک می کند ، مهارت های حرکتی بدن را بهبود می بخشد و هماهنگی دست و چشم را بهتر می کند. درست مثل رقصیدن که باعث بهبود حرکات بدنی شما می شود. به همین ترتیب بر بهبود عکس العمل های حرکتی و چشمی و فکری شما به عنوان معمار کمک خو.اهد کرد.

5. شناخت زمینه ها / پس زمینه ها

برخی از بازی ها به آشنایی بازیکن با معماری دوران گذشته یا دوران آینده مانند dystopian یا utopian کمک می کنند ، این امر نه تنها به معماران تجسمی می دهد بلکه تجربه حضور در آنجا و تجربه آنچه در آن دوران است را نیز ایجاد می کند. علاوه بر این ، انجام مکرر این بازی ها کمک می کند تا با ایده گرفتن  مواردی را که در ساختمان ها وجود ندارد و آنچه را که می توانند انجام دهند بهتر کنند در مورد ساختمانهای آینده نگر نیز همین طور است.
به عنوان مثال: Age of Empires یک سری بازی های ویدیویی با شکوه است که هر قسمت ما را به یک دوران باستانی منتقل می کند که نه تنها تجربه معماری آن دوره را برای ما فراهم می کند بلکه با آن شخصیت ها و ویژگی های شخصیتی نیم نگاهی به تاریخ آن دوره می کند.

6. آموزش مغز

مانند هر چیز دیگری هرچه بیشتر مغز خود را آموزش دهیم ، عملکرد  بهتری خواهد داشت  از انجا که با فعالیت های تکراری ذهن ما کمتر فعال می شود بازی کردن کمک می کند تا شفاف و هوشیارتر شود. مطالعات  نشان داده است که گیمرها درک بیشتری دارند و می توانند در صورت انتخاب سریع بین دوگزینه تصمیم  بهتری بگیرند. این نه تنها باعث بهبود هماهنگی چشم و جسم و توانایی های شناختی- حرکتی ما می شود بلکه باعث بهبود دانش ما در موارد مختلف نیز میگردد. اگرچه فشار بر روی چشم نیز می تواند کمی چالش برانگیز باشد اما این تنها در شرایطی است که فرد این موارد را خارج از حد مجاز انجام دهد .

7. استرس شکن و منبع درآمد

گیم های ویدیویی به عنوان یک کاهنده قوی برای استرس عمل می کنند و به افراد کمک می کنتد تا حواس خود را پرت کنند و یا مشکلات خود را برای مدت کوتاهی کنار بگذارند از سوی دیگر بد نیست بدانید  از طریق شرکت در برخی مسابقات سالانه افراد علاقه مند زیادی از این راه درآمد کسب می کنند ، یک مثال معروف می تواند بازی PewDiePie باشد.

8. ایجاد ویژگی های شخصیتی

وقتی صحبت از تصمیم گیری یا بهتر شدن شخصیت فرد می شود ، بازی ها قطعاً می توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند. خواه در حال توسعه مهارت های رهبری باشید یا تفکر انتقادی ، بازی ها به ذهن ما در بهتر اندیشیدن کمک می کنند. علاوه بر این ، بسیاری از مطالعات نشان داده است که برخی از افراد که ماهیتی ضد اجتماعی دارند نیز می توانند از طریق بازی ارتباط گرفته و دوستانی جدید پیدا کنند.
به نظر شما گنجاندن بازی های ویدیویی در برنامه روزانه و تنها به منظور سرگرمی در زمان محدودی از روز یا هفته برای تقویت این 8 مهارت   ارزشش را ندارد؟
 
تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین
منبع: re-thinkingthefuture

تعداد بازدید : ۲۳۹۷
نسخه چاپی :  
دانلود آهنگ پیشواز ایرانسل

مرسی خیلی مفید بود



آموزش ترکی

عالی بودش ممنونم



آموزش ترکی

خیلی عالی بودش ممنون



ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
رونمایی از اتوبوس غولپیکر مخصوص کاهش ترافیک!

رونمایی از اتوبوس غولپیکر مخصوص کاهش ترافیک!

10 اپلیکیشن برتر Iphone برای معماران

10 اپلیکیشن برتر Iphone برای معماران

آشنایی با سیستم های SBR و Garden accessories

آشنایی با سیستم های SBR و Garden accessories

نقدی بر تکنولوژی و معماری وابسته به آن

نقدی بر تکنولوژی و معماری وابسته به آن

نمایشی تاریخی از تکنولوژی برای معماران (قسمت اول: ظهور سیاره میمون‌ها)

نمایشی تاریخی از تکنولوژی برای معماران (قسمت اول: ظهور سیاره میمون‌ها)

ویلو گلس، شیشه‌ا‌ی نازک و منعطف

ویلو گلس، شیشه‌ا‌ی نازک و منعطف

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir