۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ۱۲:۰۳
11 نکته برای عکاسی حرفه ای از فضای داخلی و دکوراسیون
تحریریه معماری آرل
یکی از بزرگترین موانعی که ممکن است هنگام عکاسی از فضای داخلی با آن روبرو شوید کمبود فضا استهنگام عکسبرداری از فضای داخلی خانه ، به ویژه در آپارتمان های کوچک یا اتاق های کوچکتر مانند آشپزخانه و حمام ، برای رفع این مشکل از یک لنز مناسب که فاصله کانونی آن بین هشتاد تا صد باشد استفاده کنید.
تصاویر داخلی باید روشن ، با نور عالی و دارای رنگ های زنده باشنداین استانداردی است که عکاسان در سراسر جهان از آن استفاده می کننددر ادامه با نکات تخصصی برای عکاسی حرفه ای از دکوراسیون و طراحی داخلی هر فضایی با آرل همر اه باشید....
اول از همه باید بدانید ، در عکاسی نیز مانند هر هنر خلاقانه ای ، هیچ قانون و الزامی وجود ندارد ، عکاسی فضای داخلی نیز فقط شامل دستورالعمل هایی است که می توانید آنها را دنبال کنید تا زمانی که سبک خود را  به مرور کشف کنید پس در آغاز این راه با نکاتی از زبان یک عکاس و تجارب حرفه ای او در طی سال ها عکاسی فضاهای داخلی شروع کنید:

1. در زمان های ممکن از نور طبیعی استفاده کنید!

تمام چراغ ها را خاموش کنید لامپ ها باعث ایجاد سایه های وحشتناکی در عکس می شوند. ما به عنوان یک انسان قادر به تفسیر نور و رنگ ها هستیم ، اما دوربین نمیتواند تفاوت ها را تشخیص دهد . من همیشه  به محض ورود نور روز ، از آن استفاده می کنم و استفاده از فلش برای من یک نه بزرگ است! نور باید از جهت های طبیعی بیرون بیاید و فلاش این احساس را آشفته می کند.
11 نکته برای عکاسی حرفه ای از فضای داخلی و دکوراسیون

     2. از سه پایه استفاده کنید!

شرایط نور به ندرت برای عکاسی دستی  در داخل خانه مناسب است. بنابراین عکاسی  با یک سه پایه ضروری است! من ترجیح می دهم دیافراگم خود را بین F / 9 و F / 11 و ISO و تا حد ممکن پایین نگه دارم تا یک تصویر کلی واضح ایجاد کنم و با نصب دوربین روی سه پایه ، دیگر سرعت شاتر مسئله ای نیست.

3. خطوط عکاسی را مستقیم نگه دارید!

خطوط عمودی صحنه را عمودی نگه دارید و هنگام عکاسی از یک نقطه دید ، افقی ها را نیز به صورت افقی قرار دهید! مغز ما قادر به درک عمودی بودن دربها است حتی اگر دربها را از زاویه دید دیگری ببینیم ، اما دوربین اینگونه نیست. استفاده از سه پایه باعث می شود که خطوط صاف و در زاویه مناسب نگه داشته شوند!

11 نکته برای عکاسی حرفه ای از فضای داخلی و دکوراسیون
4.ارتفاع مناسب

وقتی مشغول انجام عکاسی در یک فضای داخلی هستید ، از همان ارتفاع خودتان عکس بگیرید. این یک نمای کلی متعادل تر از فضا ایجاد می کند  و دیدن تصویر کلی بسیار آسان تر است. در غیر این صورت ، بیننده هنگام تماشای تصاویر احساس بالا و یا پایین بودن را تجربه میکند به همین دلیل است که برای عکاسی ترجیح می دهم دوربین خود را در ارتفاع قفسه سینه ، بین سقف و کف نگه دارم.

5- روزهای ابری بهترین است

وقتی در حال عکاسی از ساختمان ها هستم ، ترجیح می دهم در یک روز آفتابی کار کنم ، اما این فقط برای عکسهای فضای بیرونی است! هر خانه ای در محیط اطرافش هنگام تابش خورشید و در کنار آسمان آبی بهتر به نظر می رسد اما نور خورشید تفاوت بسیار زیادی در داخل خانه ایجاد می کند ، به ویژه هنگامی که مستقیم از پنجره ها به درون میتابد. بنابراین هنگام عکاسی از فضای داخلی ، یک روز ابری را ترجیح می دهم. عملکرد ابرها سبب ایجاد سایه های نرم و دوست داشتنی می شود.

6. صحنه ، مرحله ، مرحله!

بهترین عکس های داخلی با دقت طراحی می شوند. اول از همه ، اقلامی مانند شارژر ، کابل ها و همه موارد را جمع آوری کنید تا از بینظمی فضا کم شود سپس از تلفیق اکسسوری و مبلمان برای ایجاد ترکیب بهتر نترسید و فراموش نکنید از بهترین زاویه ها را به دلیل محدودیت ها  صرف نظر نکنید بسته به هدف ، همیشه می توانید مواردی مانند کلیدهای روشنایی و پریزها را در فتوشاپ حذف کنید ، مگر اینکه در حال ثبت تصاویر برای شروع پروژه یا عکاسی برای فروش ملک باشید که باید همه چیز را واقعی نگه دارید!

7. فضا ایجاد کنید

سخت ترین قسمت عکاسی داخلی (علاوه بر نور) کمبود فضا است. بنابراین از قرار دادن اسباب و اثاثیه منزل  یا تغییر زاویه خودتان در حین عکاسی نترسید میتوانید از راهرو به سمت اتاق در نقطه ای قرار بگیرید که درب ها و اقلام مزاحم دیده نشوند .

11 نکته برای عکاسی حرفه ای از فضای داخلی و دکوراسیون
8- از لنز واید بیش از حد استفاده نکنید

استفاده از  لنزهای واید در عکاسی فضای داخلی یک موضوع  ضروری هستند ، اما من عکاسان زیادی را می بینم که تمایل دارند تا حد ممکن از آن استفاده کنند اما به نظر من اگر شما قادر به گرفتن تصویر یک اتاق در یک عکس نیستید به طوریکه به طور طبیعی آن را بدون تحریف نشان دهد به جای استفاده بیش از حد از لنز های واید چرا از زاویه دیگری عکس دیگری نگیرید؟

9. نزدیکتر شوید

فراموش نکنید عکاسی کلوزآپ را نیز امتحان کنید زیرا می توانید حال و هوای بهتری از  فضا را ثبت کنید. دیافراگم خود را تغییر دهید: دایره نوری که به دوربین شما وارد می شود را تا آنجا که ممکن است بزرگ کنید نمای نزدیک از گلدان با پس زمینه تار بسیار بهتر به نظر می رسد.

11 نکته برای عکاسی حرفه ای از فضای داخلی و دکوراسیون
10. تنظیمات دوربین خود را به RAW تغییر دهید.

فایل های RAW برخلاف jpegs که در دوربین فشرده و "ویرایش" می شوند ، حاوی تمام داده هایی هستند که شما ضبط می کنید. شما به تصاویر خام دوربین نیاز دارید تا بتوانید بسیاری از اطلاعات را بدون افت کیفیت بازیابی کنید.

11. تک تک عکسها را ویرایش کنید!

ویرایش  با نرم افزار برای ارتقا تصاویر و کیفیت بصری و گرفتن بهترین نتایج ضروری است. این جایی است که می توانید جادوی واقعی ایجاد کنید! نگاهی به فایل RAW ویرایش نشده و نتیجه نهایی بیاندازید من از آن ها به عنوان نمونه ای برای دانشجویان عکاسی داخلی خود استفاده می کنم تا به آنها نشان دهم که چگونه می توانند یک تصویر به ظاهر ناموفق را به عکسی منحصر به فرد تبدیل کنند.
11 نکته برای عکاسی حرفه ای از فضای داخلی و دکوراسیون

تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین
منبع: pictureandspace

تعداد بازدید : ۱۸۹۰
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
یک شنبه های عکاسی: معماران از نگاه مریم زندی

یک شنبه های عکاسی: معماران از نگاه مریم زندی

یک شنبه های عکاسی: نمایش گذشته و حال در یک قاب!

یک شنبه های عکاسی: نمایش گذشته و حال در یک قاب!

یک شنبه های عکاسی: معماری معاصر و سنتی

یک شنبه های عکاسی: معماری معاصر و سنتی

معماری  دنیای تخیلی توسط عکاسی جوان

معماری دنیای تخیلی توسط عکاسی جوان

یک شنبه های عکاسی: تصاویر سورئال از مونتاژ لنداسکیپ داخلی

یک شنبه های عکاسی: تصاویر سورئال از مونتاژ لنداسکیپ داخلی

یک شنبه های عکاسی: دیدی خلاقانه به آثار شهرسازی جهان

یک شنبه های عکاسی: دیدی خلاقانه به آثار شهرسازی جهان

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir