۰۲۱-۲۲۹۰۱۹۰۵-۶

نویسنده : غزاله عزالدین
تاریخ : دوشنبه , ۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۲:۳۰
12 نکته برای ارتقاء کارایی ذهن معماران
تحریریه معماری آرل
معماران در روند کاری اغلب افراد پرمشغله ای هستند و نوع فعالیت کاری آنها مستقیما به کارآیی ، اثربخشی ، انعطاف پذیری و ذهنی باز ، شفاف و روشن نیاز دارد. حفظ سبک زندگی صحیح می تواند روندکاری را تسریع و ذهن معمار را توانمند کند ، اما  تلفیق کار و زندگی شخصی، به طور ناخواسته می تواند همه چیز را دچارآشفتگی نماید در این میان موفق بودن ،  به معنی خوب بودن در کار معماری و پروژه هایی که انجام می دهید نیست و تنها موفقیت کاری بدون رسیدگی به زندگی شخصی نمی تواند شما را خوشحال و راضی نگه دارد در واقع این یک زنجیره است و شما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید. بنابراین در در ادامه با آرل با نکاتی برای اینکه کار خود را به یک تجربه لذت بخش  با ذهنی آگاه تبدیل کنید همراه باشید....

1. بر اساس to do lis  و  برنامه کار کنید :

همیشه روز خود را با یک لیست کارهای منظم و زمان بندی شده شروع کنید زیرا  به شما کمک می کند تا زمان خود را پیگیری کنید و از به تعویق انداختن خودداری کنید. سعی کنید سنگین ترین کارهای خود را زودتر انجام دهید و پروژه خود را به کارهای کوچک تقسیم کنید تا در بازه های زمانی کوتاه به پایان برسد. از کار مداوم و طولانی مدت خودداری کنید. همچنین ، در برنامه روزانه خود ، کارهای غیر شغلی مانند ورزش ، معاشرت و کمک به دیگران را بگنجانید. این فعالیت ها به شما کمک می کند تجربه خود را از طرقی که تصور نمی کنید گسترش دهید.

2. روند کار خود را مشخص کنید و یک چک لیست  تهیه کنید:

پروژه های مختلف نیاز به رویه های مختلف دارند. بنابراین ، با شروع هر پروژه ، روال معمول خود را دوباره بررسی کنید و یک برنامه مناسب تهیه کنید. به عنوان مثال ، اگر شما در حال کار بر روی یک پروژه طراحی مدرسه هستید ، به طور معمول با تحقیق شروع می کنید ، به فکر کردن در مورد مفهوم و فرم می پردازید ، سپس به حوزه بندی ، آزمایش و غیره می پردازید. با این حال ، اگر این دومین پروژه مدرسه شما است ، ممکن است در وقت یا انجام بخشی از آن صرفه جویی کنید زیرا قبلا مواردی را انجام داده اید و تنها نیاز به تغییراتی جزئی تر دارد.

3. در صورت لزوم از رسانه های اجتماعی و اینترنت کاملاً دور شوید:

شبکه های اجتماعی حواس شما را پرت کرده و وقت و انرژی شما را تخلیه می کنند بدون اینکه حتی متوجه شوید. این قابل درک است که شما همیشه نمی توانید خود را دور نگه دارید ، اما وقتی مشغول انجام کاری هستید آن زمان را با کیفیت  و بدون حواس پرتی و متمرکز انجام دهید!

4. استفاده هوشمندانه از زمان

در معماری "زمان اصلی ترین دارایی است" ، بنابراین شما باید در استفاده از وقت خود هوشمند باشید. هیچ کاری را بیش از آنچه لازم است انجام ندهید و اشتباهاتی مرتکب نشوید که باعث طولانی تر شدن آنها شود. علاوه بر رعایت سه نکته قبلی ، شما باید ابزارهای شخصی خود را به خوبی بشناسید. بر نرم افزار و برنامه های رایانه ای مورد استفاده خود مسلط شوید و میانبرها را بدانید. تمام نکاتی را که باعث سریعتر و بهتر شدن شما می شود بدانید. از بهترین ابزارها استفاده کنید و وقت خود را صرف یادگیری جدیدترین نرم افزار کنید که در طولانی مدت در وقت شما صرفه جویی می کند.

5. رژیم خود را کنترل کرده و مرتباً آب بنوشید:

از خوردن غذاهای چرب و کربوهیدرات های سنگین قبل از کار خودداری کنید زیرا باعث احساس خستگی و خواب آلودگی می شود. در عوض ، سعی کنید از گزینه های سبک و سالم مانند سبزیجات ، میوه ها و گوشت بدون چربی استفاده کنید. به طور منظم آب بنوشید زیرا به شما کمک می کند تا تمرکز خود را حفظ کنید. اگر در تمرکز مشکل دارید ، همیشه احساس خستگی می کنید ، می توانید از نظر ویتامین ها توسط پزشک بررسی شوید.

6. قهوه و سایر نوشیدنی های کافئین دار را محدود کنید!

خوردن قهوه و سایر نوشیدنی های کافئین دار را محدود کنید ، در غیر این صورت  برای تمرکز و سرحال شدن  به ان معتاد می شوید و بدون آنها نمی توانید تمرکز خود را حفظ کنید.

7. به طور منظم ورزش کنید :

ورزش از نظر جسمی و روحی برای شما خوب است. این باعث می شود که شما حالت خوبی داشته باشید ، روحیه شما بهتر شود و خواب بهتری داشته باشید. همچنین باعث کاهش تمایلات اضطرابی و افزایش حافظه و مهارت های تفکر شما خواهد شد. می توانید صبح روزانه پیاده روی کرده و در هوای تازه تنفس کنید و یا می توانید دوچرخه سواری کنید.

8. هر چند وقت یک بار اطراف را تغییر دهید:

مجبور بودن به کار کردن در یک مکان روزانه ، باعث می شود کار روتین باشد و خلاقیت شما را کاهش دهد. بنابراین ، هر زمان که خود را بی حوصله احساس کردید مکان خود را عوض کنید .

9. با دوستان خود صحبت کنید:

وجود استرس در زندگی روزمره و برخورد با مشکلات برای همه انسان ها طبیعتا وجود دارد پس اگر راحت نیستید که در مورد مشکل یا نگرانی خود با دیگران صحبت کنید  بدانید شواهد علمی وجود دارد که نشان می دهد صحبت با یک دوست به کاهش استرس کمک می کند. ذهن شما را پاک می کند و به شما کمک می کند مشکلات و اندیشه خود را از منظر دیگری ببینید و از این رو به موثرترین راهکارها فکر کنید.

10. راحت بپوشید

استانداردهای ما برای لباس راحت ممکن است متفاوت باشد ، بنابراین بهتر است آنچه باعث پرت شدن حواس و یا مانع فعالیت ها باشد را نپوشید ، اگر در لباس های گشاد و روزمره تمرکز و کارایی بیشتری دارید پس به دنبال آن بروید و اگر لباس رسمی باعث می شود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید پس ممکن است برای شما  انتخاب درست تری باشد.

11. آرام باشید و خواب کافی داشته باشید:

وقتی گیر کردید ، کمی استراحت کنید. بنشینید ، حرکات کششی انجام دهید ، استراحت کنید و به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. درست است که معماران ، معمولاً از کمبود خواب رنج می برند ، اما خواب برای بدن خوب است، حافظه شما را بهبود می بخشد ، خلاقیت شما را افزایش می دهد و توجه شما را متمرکز می کند. سعی کنید روزانه حداقل 7 ساعت بخوابید تا یک سبک زندگی سالم و مغز متمرکز داشته باشید.

12. بدانید که چه موقع به موسیقی گوش دهید و چه موقع به موسیقی گوش ندهید!

گوش دادن به موسیقی در حین انجام یک پروژه طولانی ، بین معماران یک روش بسیار معمول است. با این حال ، مطالعات نشان داده است که همیشه ایده خوبی نیست و به کاری که انجام می دهید بستگی دارد. اگر یک کار معمولی تکراری است که نیاز به تفکر زیادی ندارد ، پس گوش دادن به موسیقی می تواند لذت آن را بیشتر کند اما اگر کاری است که برای اولین بار با ان موجه شدید که نیاز به تفکر و توجه کامل دارد ، سکوت بهترین همراه شما است. اگر در یک محیط پر سر و صدا کار می کنید ، گوش دادن به موسیقی ممکن است کمتر از سر و صدا باعث حواس پرتی شود اما  حتما موسیقی مناسبی را انتخاب کنید.

تحریریه معماری آرل
غزاله عزالدین
منبع: arch2o

تعداد بازدید : ۳۴۹۲
نسخه چاپی :  
ارسال نظرات

نظر شما :

مطالب مشابه
10 تغییر موثر در میز کار معمار که بازدهی کار را افزایش می هد !

10 تغییر موثر در میز کار معمار که بازدهی کار را افزایش می هد !

چگونه از اولین نقد گزنده در برابر هیئت جوری دانشگاه معماری سربلند بیرون بیاییم؟

چگونه از اولین نقد گزنده در برابر هیئت جوری دانشگاه معماری سربلند بیرون بیاییم؟

نگاهی متفاوت و خلاقانه به سایت پلان

نگاهی متفاوت و خلاقانه به سایت پلان

زندگی قبل و بعد از معماری!

زندگی قبل و بعد از معماری!

چگونه می توان حقوق بالا در شغل معماری کسب کرد؟ (قسمت دوم)

چگونه می توان حقوق بالا در شغل معماری کسب کرد؟ (قسمت دوم)

پژوهش در معماری چه جایگاهی دارد؟

پژوهش در معماری چه جایگاهی دارد؟

مشاوره معماری

برای داشتن فضای کارآمد و زیبا می توانید از مشاوره متخصصین آرل بهرمند شوید

02122901905
مهندسین مشاور معماری
کاردستی با وسایل دور ریختنی
شرکت طراحی دکوراسیون اداری 
طراحی و اجرای فروشگاه زنجیره ای

عضویت در گروه معماران آرل

بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.


طراحی و ساخت ویلا
بازسازی ساختمان
اخذ تاییدیه کمیته نما 
طراحی داخلی مطب
تماس با گروه معماران آرل
: تهران ، نیاوران، سه راه یاسر،ساختمان آوا 2،
پلاک 250، طبقه 3، واحد 34
تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱ 
فکس :    ۲۲۹۰۱۹۰۷-۰۲۱
ایمیل: info@arel.ir